Ga naar inhoud

Problemen bij een nieuw gebouwde computer


Aanbevolen berichten

De PC bestaat uit de volgende onderdelen Mobo Shuttle AK39N pros AMD 2200+ geheugen DDRAM 512Mb pc3200 400MHz DVD r/w NEC DVD player Asus 8 speed Harddisk 160 GB/7200 8mb maxtor OS Windows xp prof nl De volgende problemen zijn gerezen. Ten eerste word de harde schijf niet herkent als 160 GB maar als 120 waarschijnelijk de bios van het moederboard. is er een manier om dit aan te passen in windows of een andere oplossing voor dit probleem gaarne uitsluitsel. Als ik een bios update moet doen is dit dan door me zelf te realiseren of geeft dat problemen. Ten tweede het opstarten van de PC. In eerste instantie na de afbouw fuctioneerd alles prima maar na dat ik de volgende dag de PC weer aan wilde zetten NO WAY allen een zwart scherm. De pc los gehaald en alles na gekeken en NU KOMT HET ik heb ook het geheugen verwijdert en weer op niew geplaatst en ja hoor hij draaide weer zoals het hoorde. Prog geinstaleerd en de PC vele keren opniew opgestart en alles fuctioneerde prima. Met een goed gevoel gaan slapen en de volgende dag weer aan de gang met de rest van de software. Maar tot mijn grote verbazing zat ik weer tegen het zwarte scherm aan tekijken, het geheugen bankje er weer uitgehaald en terug geplaats en jawel daar draaide alles weer. Dus zolang als ik de PC niet uit zet en allen een herstart doe na een instal van software dan is het oke maar als ik de PC uitzet en weer opstart is het mis, dus ik laat de PC maar aan totdat ik een eventuele oplossin van jullie krijg (hoop ik). Ik ben nu een beetje aan het einde van mijn computer latijn. Bedankt alvast.
Link naar reactie
[quote:fdc56d78d6="biker69"] Ten eerste word de harde schijf niet herkent als 160 GB maar als 120 waarschijnelijk de bios van het moederboard. is er een manier om dit aan te passen in windows of een andere oplossing voor dit probleem gaarne uitsluitsel. Als ik een bios update moet doen is dit dan door me zelf te realiseren of geeft dat problemen.[/quote:fdc56d78d6] Je kunt van de site van Maxtor het toolje Maxblast downloaden, deze zorgt ervoor dat de HDD well volledig herkent wordt. [quote:fdc56d78d6] Dus zolang als ik de PC niet uit zet en allen een herstart doe na een instal van software dan is het oke maar als ik de PC uitzet en weer opstart is het mis, dus ik laat de PC maar aan totdat ik een eventuele oplossin van jullie krijg (hoop ik). Ik ben nu een beetje aan het einde van mijn computer latijn. Bedankt alvast.[/quote:fdc56d78d6] Dat is een zeer vreemd probleem. Zou je even met CPUburn je PC kunnen stressen, zeg zo'n 20 minuten en lees daarna met CPUcool, www.podien.de de waardes voor de 3V, 5V en 12V lijn uit en post de resultaten hier. Verder zou je kunnen checken of het geheugen wel in orde is door het met memtest86 te checken, succes.
Link naar reactie
Stop je geheugenreep anders eens in een ander slot. Vervang anders eens je geheugen reep door een andere. [quote:d7a70f1b57]Zou je even met CPUburn je PC kunnen stressen, zeg zo'n 20 minuten en lees daarna met CPUcool,[/quote:d7a70f1b57] Waar kun je dat CPUburn eigenlijk downloaden? Ik heb alleen een versie gevonden die voor WIndows 95 en NT is, maar ik heb XP Pro en een AMD Athlon XP 2400+
Link naar reactie
Stop je geheugenreep anders eens in een ander slot. Vervang anders eens je geheugen reep door een andere. [quote:35700be13f]Zou je even met CPUburn je PC kunnen stressen, zeg zo'n 20 minuten en lees daarna met CPUcool,[/quote:35700be13f] Waar kun je dat CPUburn eigenlijk downloaden? Ik heb alleen een versie gevonden die voor WIndows 95 en NT is, maar ik heb XP Pro en een AMD Athlon XP 2400+
Link naar reactie
Met het progje van maxblast werk niet meer alsje Windows al op C hebt staan. aleen van disk als ms dos maar ik weet niet hoe je zo een opstart diskete maakt. Heb memtest86 gedraait dat geeft geen fouten dus dat is het ook niet. Ik heb ook al cmos clear gedaan geeft ook geen soelaas helaas. De test met de CPUcool zij de volgende gegevens uit gekomen 3v= 3.70 5v= 5.48v 12v=13v. Ik heb op dit moment geen mogelijkheden om een ander reepje geheugen te testen dit moet dus nog even wachten. en de baterij zoals er genoemd is om te vervangen is nog niet gedaan. Dus als er nog meer ideen zij hoor ik ze graag bedankt alvast een hopeloze gebruiker van een zelf geboude PC.
Link naar reactie
Een nieuwe pc kast en nu de voeding al stuk dus als dat werkelijk het geval is alles uitbouwen en terug voor een nieuwe pc behuizing nou daar ben ik niet blij mee maar ik moet nog even geduld hebben want een vriend van mij is bijna terug van wintersport vakantie. En deze man heeft een bedrijf dat het bouwen van computers als grootse inkomsten bron gebruikt en ik hoop dat hij mij kan helpen. In iedergeval bedankt voor de tips van jullie kant. Groetjes en nog prettige feestdagen van deze kant.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...