Ga naar inhoud

geheugenprobleem met asrock k7vt2 mobo


Aanbevolen berichten

Heb geprobeerd om een geheugenmodule bij te steken van 256 sdr 133 die ik heb gekregen,maar bij het opstarten loopt hij vast in het opstartscherm.Heb daarna de gekregen module apart geprobeerd en die werkt,het is gewoon als ik ze samen gebruik dat het niet lukt asrock k7vt2 mobo amd athlon xp 2200+ 256 sdr ram 133 geheugen windows xp pro sp1 Heb zelf al een beetje op het internet gezocht en het probleem staat wel beschreven met dit type moederbord maar nergens geen oplossing Er bestaat wel een update,maar als leek heb ik daar wel een beetje schrik van Groetjes Rudy
Link naar reactie
Heb de bios geflasht naar versie 1.30,maar geen geen resultaat. Het eigenaardige is wel als ik in bios ga dat hij wel 511? ram geheugen aangeeft inplaats van 512.Toch de modules nog eens verstoken,en hoera hij starte op.maar helaas hij gaf maar 256 ram aan in mijn comp eigenschappen.Met het progje AIDA32 ook gekeken en daar gaf hij ook 256 ram,maar bij moederbord SPD herkende hij wel de 2 modules.
Link naar reactie
Als hij opstarte gaf hij in bios ook maar 256 ram en in aida ook,maar in AIDA zag hij wel dat de twee dimm slots bezet waren.Dat wil zeggen dat als hij de 2modules vindt in bios dat hij vastloopt in het opstartscherm.Zou het kunnen dat de modules die van een verschillend merk zijn NCP+MTEC allebij sdr 256 pc 133 een hardwareconflict veroorzaken? Dacht eerst ook dat eventueel het 4de dimm slot niet werkte,maar als daar alleen een module insteek start hij normaal,dus dat wil zeggen dat het wel goed werkt
Link naar reactie
2 slots voor DDR: DIMM1 EN DIMM2(PC1600/PC2100) Max.2GB 2 slots voor SDR: DIMM3 EN DIMM4(PC100/PC133) Max.2GB SDRAM(Synchronous DRAM)DIMM(Dual In-Line Memory Module) 168 pins Heb gisteren 2 dezelfde geheugenmodules MTEC 256 sdram pc133 gestoken, pc starte op met 512 ram.Maar mijn beeldscherm instellingen waren veranderd,de kleurkwaliteit stond ingesteld op 4Bit en kon die niet meer veranderen(een paar keer proberen opstarten met hetzelfde resultaat) NVIDIA GeForge4 MX 440-SE 64 MB met de laatste nieuwe driver. Wat ik wel gevonden heb is,dat ik bij het plaatsen van mijn mobo de oude ATA66 kabel heb laten zitten in plaats van die te vervangen door de nieuwe ATA100/133 kabel.Natuurlijk heb ik die mee weggeven met mijn oud mobo,zodat ik dat niet kan testen.Kan dat de reden zijn? Alvast al bedankt voor de reacties. Rudy
Link naar reactie
Ik had ooit een voor iemand een computer gebouwd met een Asrock mobo met een KM266 chipset: hetzelfde probleem met vastlopen. Probeer eens de snelheid van het geheugen terug te zetten naar 100 MHz (dus geen 133 MHz, zoals in jouw geval) en misschien is het probleem bij jou dan opgelost. Ik bedoel dan niet de FSB van je processor, maar de geheugentoegangssnelheid.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...