Ga naar inhoud

hoe 2600 + overklokken


Aanbevolen berichten

[quote:f4dc69add4="bronnie3"]nadeel is dat je de multiplier dus ook niet kunt verlagen om er een hogere fsb uit te persen. En als oc'en niet lukt via de fsb omdat er een pci kaartje niet meewerkt dat houdt alles op.[/quote:f4dc69add4] Dan moet je dus een chipset als e.g. de nForce2 nemen, die heeft een gefixte PCI en AGP, zodat die altijd op de juiste snelheid blijven lopen, wat je ook uitvreet.
Link naar reactie
Met mijn 2600+ (tbreb b) kan ik volgens mij wel de multiplier verhogen... In mij bios (phoenix) stond ergens bij voltages: CPU-Ratio. doie staat dan al op H/W. (wat is dat trouwens?) En als je dan op enter drukte zag je dus staan: x 6,5, x 7, x7,5, enz, tot x 13. was dit de multiplier? en is het normaal dat er 1,5 volt op zit, want hij gaat daar ook verder ok 1,550 volt ofzo.
Link naar reactie
[quote:701f91850e="Interficior"]Met mijn 2600+ (tbreb b) kan ik volgens mij wel de multiplier verhogen... In mij bios (phoenix) stond ergens bij voltages: CPU-Ratio. doie staat dan al op H/W. (wat is dat trouwens?) En als je dan op enter drukte zag je dus staan: x 6,5, x 7, x7,5, enz, tot x 13. was dit de multiplier? en is het normaal dat er 1,5 volt op zit, want hij gaat daar ook verder ok 1,550 volt ofzo.[/quote:701f91850e] By H/W houdt in dat de mp instelling van de processor wordt overgenomen. En 7x enz.. zijn idd de mp instellingen. Een fatsoenlijke oc vergt ook meer voltage, dus is het makkelijk die op te schroeven.
Link naar reactie
[quote:bbaea3b916="diniz"][quote:bbaea3b916="Interficior"]Met mijn 2600+ (tbreb b) kan ik volgens mij wel de multiplier verhogen... In mij bios (phoenix) stond ergens bij voltages: CPU-Ratio. doie staat dan al op H/W. (wat is dat trouwens?) En als je dan op enter drukte zag je dus staan: x 6,5, x 7, x7,5, enz, tot x 13. was dit de multiplier? en is het normaal dat er 1,5 volt op zit, want hij gaat daar ook verder ok 1,550 volt ofzo.[/quote:bbaea3b916] By H/W houdt in dat de mp instelling van de processor wordt overgenomen. En 7x enz.. zijn idd de mp instellingen. Een fatsoenlijke oc vergt ook meer voltage, dus is het makkelijk die op te schroeven.[/quote:bbaea3b916] by h/w staat de multiplier al op 12,5, en hij kan tot 13. als ik hem op 13 zet dan staat ie in mijn bios op 13 maar mijn kloksnelheid werd heel laag en ik zag bij cpuinfoforfree (ofzoiets) dat ie op 5 stond. word dat de bios flashen?
Link naar reactie
Mja, MSI borden zijn nu eenmaal geen oc wonders, betwijfel of ze dat gefixt hebben in een nieuwe bios versie. Dan zou je de changelog er ff op na moeten kijken. Als je wilt ocen kun je eerst beter de fsb synchroon opschroeven, dan heb je vaak eerder een lagere mp nodig dan een hogere als je aan een max komt.
Link naar reactie
tja, 'k had de FSB eerst op 180 staan, maar toen liep ie een beetje vast met bf1942 (opstarten), dus dat wals volgens mij niet goed, wel goed was dat bij en of andere mark die bij norton sysworks 2003 zat, gingen de berekeningprestaties van 343,3 naar 396,3, dus 't hielp wel P.S. ik had al wel de proc wat meer voltjes gegeven.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...