Ga naar inhoud

Nieuwe onderdelen geven een rare piep


Aanbevolen berichten

Hmm, ik heb net een Celeron 2,4 een Epox p4x400d mobo en een Hercules 3D prophet gekocht. Nu ik alles in elkaar heb gezet loopt het goed. Alleen (en anders stelde in hier geen vraag :-) ) hoor ik nu een pipe uit mijn systeemkast komen. Deze hoor ik als ik met iets grafisch bezig ben. Dus vaak :-( . Ik verdenk de nieuw aangekochte combi hiervan. Weer iemadn hoe ik dit kan oplossen? Of kan ik beter mijn grafische kaart omruilen?
Link naar reactie
hmm, als ik een kaal systeem heb, en nog voor het opstrarten van een os, hoor ik hem al. Ik heb net van een huisgenoot de volgende theori. Mijn systeem draait op een fsb van 400mhz en nu lees ik dat mijn grafische kaart een core-clock heeft van 200mhz en een ram-clock van 166 mhz en iets van RAMDAC van 400mhz (dual). Kan het zijn dat de kaart nu over zijn toeren aan het draaien is?
Link naar reactie
[quote:f588a8908c="Demonaz"]hmm, als ik een kaal systeem heb, en nog voor het opstrarten van een os, hoor ik hem al. Ik heb net van een huisgenoot de volgende theori. Mijn systeem draait op een fsb van 400mhz en nu lees ik dat mijn grafische kaart een core-clock heeft van 200mhz en een ram-clock van 166 mhz en iets van RAMDAC van 400mhz (dual). Kan het zijn dat de kaart nu over zijn toeren aan het draaien is?[/quote:f588a8908c] snelheid van systeem en videokaart staan los van elkaar... dus een Radeon9800XT kan werken in een p2 300 en een voodoo 1 met 8mb in een 3,2ghz.. alleen als je over gaat clocken dan staat de divider niet meer goed, en draait je AGP bus op een hogere snelheid, dit staat wederom los van core/mem speed van je kaart.
Link naar reactie
hmm na wat tetsje ben ik erachter gekomen dat de piep er niet is als ik mijn HD laat testen met direct schrijven, maar er wel is bij het scrijven via een chache. Dus het lijkt mij een piep die uit het geheugen of cpu komt. Na een cpu test. heb ik het volgende resultaat. Bij het laden naar 100% hoor ik de piep. Als de belasting 100% is stopt de piep. Stop ik de tet weer hoor ik hem niet. Bij de geheugentest hoor ik de piep continu.
Link naar reactie
[quote:d1457b7c74="Marcel de Reus"]Sorry dat ik het zeg, maar dit is gewoon ordinaire crosspost en hoort ook voor een GNU/Linux user niet ;-) Deze liep ook al in OS Linux namelijk.[/quote:d1457b7c74] Klopt, maar ik bedacht mij dat die daa niet op zijn plek was. Het is namelijk meer een hardware probleem. Dus sluiten maar die op OS Linux :wink:
Link naar reactie
hmm, niet de nieuwe onderdlen schijnen het probleem te zijn, maar de oude :-(. Mijn hardeschijven blijken te piepen. De piep is namelijk verdwenen als ik er een andere hardeschijf in hang. Het gekke is dat de piep er pas is nadat ik de nieuwe onderdelen heb ingebouwd. Mijn HD's zijn 2x maxtor (20 en 30 GB). Mijn mobo is een Epox p4x400. Weet iemand of ik instellingen (dma?) verkeerd heb staat, zodat mijn HD's gaan piepen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...