Ga naar inhoud

Athlon 2500/2600+ overclockbaar op asrock K7S8XE+


Aanbevolen berichten

Ik overweeg de aanschaf van een ASROCK moederbord K7S8XE+ ( sis 748) met een Athlon 2500+ of 2600+ met barton core. Met 512 MB intern (pc 2700 of pc 3200 )geheugen. Dit moederbord heeft een hybrid booster voor overclocken. 1. Is dit een goede combinatie ?? 2. Kan zo'n barton met dit moederbord ook simpel worden overgeclockt ?? of moet ik nog ergens op letten ? Alvast bedankt voor de input :P henk :P
Link naar reactie
Persoonlijk zou ik voor een 2500+ gaan en dan een nforce 2 moederbord kopen, dat moederbord hoeft niet eens duur te zijn (Elitegroup N2U400a voor 69 euro). koop dan 2 reepjes pc3200 geheugen, zet deze op dual channel, klok je proc over, iets van 3000+ of 3200+ met FSB 200 en klaar is kees; lekker systeempje voor weinig geld.
Link naar reactie
Thx voor de input !! mmmmmm, Ja met zo'n Nforce2 moederbord heb je wel een prima moederbord in huis. Die van ECS is inderdaad niet duur. Dat Asrock moederbord heeft trouwens wel Sis Mutiol, Een 1 gb verbinding tussen North en south bridge. Heeft Nforce ook zoiets er op zitten ?? Wat betreft het geheugen: Als ik het goed begrijp moet het geheugen op dezelfde kloksnelheid draaien als de fsb van de processor. Anders wordt het zaakje onstabiel ?? Stel de barton processor draait op 333 mhz en het geheugen is PC 3200. Gaat in dat geval het geheugen dan ook op 333 mhz draaien of blijft dit rustig op 400 mhz doordraaien ?? en andersom: Stel je hebt PC 2700 geheugen en je processor draait (overgeklokt) op 400 mhz. Wat gebeurt er dan ?? :roll:
Link naar reactie
Dat van dat geheugen is een kwestie van proberen. Ik heb zelf 2x256 infineon 2700 wat al 3 maanden op mijn nf7-s draait op 200 mhz en dat is superstabiel (prime 95 12 uur achter elkaar geen errors e.d.) Het is in het geval dat je wil overklokken wel aan te raden een nforce 2 plankje te pakken daarbij is de pci bus hardcoded op 33 mhz Als je dan ook nog een abit of andere oc bordje neemt dan kun je het voltage e.d. ook regelen en dat is wel nodig soms. (bovenstaand geheugen draait 0,3 volt hoger als standaard, anders niet stabiel), als je dus een mb hebt zonder die voltage aanpasmogelijkheden dan kun je vaak minder overclocken.
Link naar reactie
[quote:d3aa57e230="henkchr"]Thx voor de input !! mmmmmm, Ja met zo'n Nforce2 moederbord heb je wel een prima moederbord in huis. Die van ECS is inderdaad niet duur. Dat Asrock moederbord heeft trouwens wel Sis Mutiol, Een 1 gb verbinding tussen North en south bridge. Heeft Nforce ook zoiets er op zitten ??[/quote:d3aa57e230] [img:d3aa57e230]http://members.lycos.nl/turbulence22/nforce2.gif[/img:d3aa57e230] 800 MB/s dus... [quote:d3aa57e230]Wat betreft het geheugen: Als ik het goed begrijp moet het geheugen op dezelfde kloksnelheid draaien als de fsb van de processor. Anders wordt het zaakje onstabiel ?? Stel de barton processor draait op 333 mhz en het geheugen is PC 3200. Gaat in dat geval het geheugen dan ook op 333 mhz draaien of blijft dit rustig op 400 mhz doordraaien ??[/quote:d3aa57e230] je kunt instellen in de meeste biossen of wat voor MHZ frequentie er gedraaid wordt, je kunt hem ook op ''Auto'' zetten (geheugen) , het zal dan op standaard speeds draaien (dus 400MHZ) de FSB draait dan in jouw verhaal op 333 mhz. maar je hebt er niks aan... de FSB kan nu dus 333 MHZ (2700Mb/seconde) doorvoeren, de geheugencontroller daarentegen 400 mhz (3200MB/seconde) echter is de FSB de belemmerende factor, kan immers niet meer doorvoeren, dus je schiet er in principe niks mee op... nu is tegenwoordig PC3200 wel aan te raden, zeker als je gaat overclocken, en ook met het oog op de toekomst eventueel. [quote:d3aa57e230]Stel je hebt PC 2700 geheugen en je processor draait (overgeklokt) op 400 mhz. Wat gebeurt er dan ??[/quote:d3aa57e230] of je moet goed overclockbaar geheugen hebben, of de boel doet het gewoon niet. [quote:d3aa57e230]Dat van dat geheugen is een kwestie van proberen. Ik heb zelf 2x256 infineon 2700 wat al 3 maanden op mijn nf7-s draait op 200 mhz en dat is superstabiel (prime 95 12 uur achter elkaar geen errors e.d.)[/quote:d3aa57e230] toevallig heeft kameraad van mij ook dat USA infineon PC2700 mem, maar je moet daar al helemaal mazzel mee hebben natuurlijk, en er net tegen aanlopen. Daarnaast zijn er ook weinig memreepjes te koop meer met BH-5 chipjes erop, dus de kans dat je zulke goeie reepjes tegenkomt is klein.. BTW: mem kan veel hebben, trek die NF7-s eens de sporen wat meer aan :lol:
Link naar reactie
Als je wilt overklokken met die ECS moet ik je teleurstellen; je schijnt je voltages en je multiplier niet te kunnen instellen. Aleen je FSB (100-232). De Epox staat om zijn goede overklokmogelijkheden bekend. Als je gewoon een stabiel zooitje wilt hebben, dan maakt het geen bal uit wat je neemt, alleen als je wilt overklokken, kun je beter de Epox nemen.
Link naar reactie
[quote:5f933079cd="henkchr"]Als je de Epox 8RDA+ (nu 79,-euro) vergelijkt met de ECS N2U400-A (nu 66,- euro) is de Epox de extra investering dan waard ????? :o[/quote:5f933079cd] Naar mijn mening wel. De Epox heeft Soundstorm, wat een zeerg goed geluid, vergelijkbaar met een Creative Audigy geeft. De ECS heeft een simpele C-media chips die simpelweg brak geluid geeft.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...