Ga naar inhoud

ide-driver probleem met A7N8X DeLuxe


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb sinds kort een A7N8X DeLuxe moederbord met een AMD 2800+ en 1,0 Gbyte DDR Ram. Echter ondervind ik problemen met het branden van cd's met nero. Dit schijnt een probleem te zijn van de ide-drivers van nvidia voor de nforce. Wanneer ik de laatste nieuwe ide-drivers installeer (vanuit veilige modus onder XP) start m'n computer niet meer goed op. Ik krijg dan even een flits van een blauw scherm waarna de pc weer opnieuw boot. Ik kan m'n pc dan weer opnieuw opgestart krijgen door te kiezen voor een vorige opstartcyclus waarbij windows wel goed opstartte. Op de een of andere manier krijg ik de laatste ide-drivers niet geinstalleerd onder windows. Ik heb ook nog geprobeerd om de ide-window drivers te installeren maar dan krijg ik dezelfde problemen. Het lijkt wel of het alleen mogelijk is met een schone installatie om de drivers geinstalleerd te krijgen? Wie weet er raad? Gr. W.Tulp
Link naar reactie
Er zijn bekende problemen met de IDE-drivers van NVidia; ik had ook problemen met m'n brander en Nero. Het updaten van de drivers werkt echter wel onder een werkende (2000) installatie. Ik heb de oude drivers niet gedeïnstalleerd, alleen bijgewerkt via apparaatbeheer. Als je tevoren een image maakt, kun je volop experimenteren met de juiste installatievolgorde. Het kan dus wel!
Link naar reactie
Hallo, Bedankt voor de reacties voor zover. Ik had echter al een 'schone' installatie achter de rug nadat het probleem optrad. Ik wist alleen niet meer welke drivers ik nou in welke volgorde had geinstalleerd. Ik heb nogmaals xp volledig opnieuw geinstalleerd en daarna gelijk de nieuwse drivers van nvidia geinstalleerd. Mijn ide-drivers werken nu wel goed en ik kan weer cd's branden met nero. Ik heb er echter een nieuw probleem(pje) bijl; de speakers welke aangesloten zitten op de onboard geluidskaart blijven een hinderlijke ruis geven. Weet iemand hier nog een oplossing voor? Ik ben toch niet van plan om nogmaals xp opnieuw te installeren :-) Gr. W.Tulp
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...