Ga naar inhoud

Beste BIOS ? en vershil : beta&flash?


Aanbevolen berichten

Hey, ik wil wel eens weten wat nou de beste BIOS (CMOS) is? Welke merkn zijn er oa? Ik ken alleen de AMI, Phoenix, Die Hard Pro Series, Award, IBM, Compaq, Dell (merk) en verder niet... Hoe zit het met de gebruikersvriendelijkheid, uiterlijk, overklokmogelijkheden, foutmeldingen enzovoort ... Hoeveel mb is gebruikelijk. 1mb-BIOS(mem) is tegenwoordig neit genoeg meer of wel :wink: En wat is het verschil tussen een Beta BIOS en een Flash BIOS ?
Link naar reactie
[quote:f7ac1cd09c="turbo-pascal"]Hey, ik wil wel eens weten wat nou de beste BIOS (CMOS) is? Welke merkn zijn er oa? Ik ken alleen de AMI, Phoenix, Die Hard Pro Series, Award en verder niet... Hoe zit het met de gebruikersvriendelijkheid, uiterlijk, overklokmogelijkheden, foutmeldingen enzovoort ... En wat is het verschil tussen een Beta BIOS en een Flash BIOS ?[/quote:f7ac1cd09c] Beta zal wel een testversie zijn... Niet? Beta-testers zijn toch ook testers van een testversie?
Link naar reactie
Ik weet wat beta en alpha enzo in de computerwereld (lol) betekent, maar daar gaat het hier niet om denk ik. Maar ik weet het niet zeker, anders vroeg ik eht niet. Ik heb gehoord dat die dingen extra (veelal onbekende) funties hebben, die je nooit bij een Flash BIOS zult tegenkomen, en dat je ze niet kunt of anders moet, upgraden (vandaar dat ze niet FLAS BIOS heten...)
Link naar reactie
Bios is nogal afhankelijk watvoor mainboard-merk je koopt he... je bios is zo goed als je mainboard is en vise versa.... dus ook al is je bios nog zo goed als je een prutmainboard hebt zal overclocken ook geen walhalla zijn. bij KT400 zit ook een verborgen functie een 1/6 devider .. die kan je open hacken .. maar die je niet kan gebruiken want hij werkt gewoon niet omdat kt400 em niet ondersteund :P
Link naar reactie
op mijn ABIT KD7Raid (kt400) de welke bekende Phoenix bios met abit's softmenu voor heerlijk overclocken en 5bit FID (Frequency ID) zodat geloof ik alle MP geunlocked zijn [quote:82d384a804="turbo-pascal"]Ja maar als je het in je BIOS niet kan, dan kan je iid nog zo'n mooi OC mobo hebben, mar dan heb je er niks aan... [/quote:82d384a804] meestal komen de mogelijkheden van de bios overheen met de mogelijkheden van je mainboard ;) kijk maar naar ECS planken daar kan je geen tiet in de bios en moet je alles modden aan het mainboard...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...