Ga naar inhoud

Welke van deze 3 notebooks?


Aanbevolen berichten

Hey, Heb enige tijd geleden al eens info gevraagd hier over welke notebook dat ik het best kon kopen, wil deze maand tot aanschaf over gaan Heb een keuze gemaakt uit deze 3 [b:efa2a46a73]1. Jewel 2785 Brilliant [/b:efa2a46a73] http://www.computer-land.nl/index.php?page=beschrijving&prodid=4031&back=listall [b:efa2a46a73]2.Alpha 2780 notebook [/b:efa2a46a73] http://www.computer-land.nl/index.php?page=beschrijving&prodid=3585 [b:efa2a46a73]3.Sky Mobile AMD 2500+ A3731 [/b:efa2a46a73] http://www.sky.nl/uwpc2.asp?system=A Systeemen lijken erugg veel op elkaar kwa uiterlijk & specificaties vraag is hoe is de [b:efa2a46a73]kwaliteit & de Service [/b:efa2a46a73]van bovenstaande 3? Alvast (weer) bedankt, JC
Link naar reactie
Of dat OS nu een meerwaarde is trek ik persoonlijk in twijfel ;-) :-P Ik heb dacht ik toendertijd ook al aangegeven, dat ik de derde heb, alleen dan met een minimaal andere config en een andere naamsticker erop. Ik ben er nog steeds zeer tevreden over, al moet ik zeggen dat ik wel eens robuustere laptops heb gezien. Er zijn nu al 4 schroeven uitgedonderd, ik schroef ze gewoon weer terug, maar andere mensen vinden dat wellicht vervelend. Als je veel met die laptop gaat slepen, zou ik nummer 3 niet nemen. Simpelweg omdat ik inschat dat ie teveel reizen niet al te lang uithoudt.
Link naar reactie
Hey Zag dat er ook een [b:c5ce92fe3e]Jewel 2780 [/b:c5ce92fe3e]is is identiek aan de [b:c5ce92fe3e]Alpha 2780[/b:c5ce92fe3e] Ook de [b:c5ce92fe3e]Sky Mobile AMD 2500+ A3731 [/b:c5ce92fe3e] lijkt verdacht veel op de Jewel & Alpha? Volgens mij is het allemaal 1 en dezelfde? dan is de vraag welke heeft de beste service & garantie? De Notebook ga ik hoofdzakelijk gebruiken voor kantoortoepassingen, maar als ik h'm met de vakantie meeneem dan is het wel leuk om een game mee te draaien & een DVD te bekijken!! mvg JC
Link naar reactie
Kan je geen andere laptop kiezen als die je hierboven hebt aangegeven? Ik heb alle drie de laptops wel eens vast mogen houden en er even op gewerkt/geïnstalleert. Ik kan niet echt zeggen dat ik het super dingen vond. Echt stevig zijn ze niet en ook de koeling vond ik nogal lawaaig. (de sky valt wel mee) De stevigheid vond ik vooral erg matig, daarbij komt ook nog eens dat bij de meeste jewels de inzuiging voor de koele licht aan de onderkant zit. Dat is dus echt onhandig. Als je hem op je schoot zet blokkeer je die opening. Ik zou als het mogelijk is toch echt naar een wat 'bekender' merk kijken als hp/ibm/compaq enz. enz. Als je hem als desktopvervanger gaat gebruiken en er niet mee gaat slepen dan maakt dat niet zoveel uit, maar ik denk dat de behuizingen van de hierboven aangegeven laptops anders snel zullen beschadigen. Vooral de deksels op de schermen zijn erg zwak evenals het scharnier. Als je hem in een tas hebt zitten dat veel druk op het scharnier/klep uitoevent met de bevestiging denk ik dat hij niet een erg lang leven zult hebben. Scenic20
Link naar reactie
Ik heb de Jewel 2780 (met gewone DVD en XP 2400+) nu ruim een half jaar en sleep em bijna elke dag heen en weer tussen thuis en werk. Tot nu toe geen enkel probleem mee gehad, hij heeft net een LAN party overleeft met bijna 24 uur gamen en ben er erg tevreden over. En met de service van Computerland zit het idd ook wel goed.
Link naar reactie
[quote:430df529b7]Ik zou als het mogelijk is toch echt naar een wat 'bekender' merk kijken als hp/ibm/compaq enz.[/quote:430df529b7] Heb in het begin vooral gezocht na de wat bekendere merken, [b:430df529b7](Acer&HP&PB )[/b:430df529b7]maar kon er niet 1tje vinden met de specifictie's & Prijs van de boveningenoemde 3 mvg JC
Link naar reactie
Het nadeel van bekende merken is nu eenmaal dat ze meer kosten en dat je dus gewoon minder power voor je geld krijgt. Echter ik herken de kritiek van scenic20 zeer, ik vind ook dat de behuizing van mijn laptop absoluut niet stevig is en idd het scharnier is een knelpunt. Zo valt bijvoorbeeld het beeld weg, als je het scherm teveel draait als hij al aanstaat.
Link naar reactie
[quote:743106f2e8="JC"][quote:743106f2e8]Ik zou als het mogelijk is toch echt naar een wat 'bekender' merk kijken als hp/ibm/compaq enz.[/quote:743106f2e8] Heb in het begin vooral gezocht na de wat bekendere merken, [b:743106f2e8](Acer&HP&PB )[/b:743106f2e8]maar kon er niet 1tje vinden met de specifictie's & Prijs van de boveningenoemde 3 mvg JC[/quote:743106f2e8] Misschien is [url=http://www.icecat.biz/prf/index.cgi?product_id=53914;mi=start;smi=product;shopname=infotheek;]deze[/url] wat (prijs is zonder btw). Als je echt veel moet gaan slepen met die laptop, zou ik toch een A-merk apparaat nemen.
Link naar reactie
Ook deze is misschien nog wel een optie (€1225 incl. btw.) http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2015 Heeft niet zo'n supersnelle grafische kaart, maar de meeste spellen draaien er nog prima op (niet bij full detail maar oké). Behuizing is in iedergeval stevig, koeling is niet te luidruchtig en slaat realtief weinig aan bij office applicaties. Het enige punt is dat er een desktop processor in zit. Deze verbruikt redelijk veel stroom, dus een al te lange accu werktijd hoef je niet te verwachten (denk aan ongeveer 2 uur). Maar waar is er nou geen stroom beschikbaar, en veel langer aan het werk in de trein of iets dergelijks ben je toch ook niet.
Link naar reactie
Koop 1!!! De sky helemaal niet want die is gelijk aan de andere maar dan zonder DVD-brander of snelle(als je mag spreken over snel) videokaart. Je hebt al een DVD-Brander en je hebt de voorkeur aan een goede videokaart. Ik zou persoonlijk geen A-merk nemen, want ik heb liever power! Ik weet het ik heb zelf een Dell, maar bij desktops val het prijsverschil nog enigszins mee. Ga dus voor 1!!!
Link naar reactie
Hey, Op dit moment is [b:01e300cd80]nr.1[/b:01e300cd80] kwa specificaties/prijs nog steeds mijn favoriet, las in het blad computertotaal ea. de advertentie van Jewel en er zijn zelfs mogelijkheden om de standaard laptop nog uit te breiden hdd/geheugen/dvd enz.... Wat me ook wel leuk lijkt is zo'n navigatie setje erop aansluiten (169 €.) iemand hier ervaring mee? mvg JC
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...