Ga naar inhoud

cpu sensor installeren....


Aanbevolen berichten

[quote:731a2c893b="Vandread"]heatspreader eraf halen omdat je de temp wilt meten.... denk toch es na... dit gaat nerges meer over :P de groenten zeg maar met dit topic[/quote:731a2c893b] Ik geef alleen maar de opties hoor! Ik weet dat het nogal onzinnig is :wink: Maar het verwijderen van de heatspreader kan meerdere voordelen hebben hoor. Ik denk dat je core beter te koelen is zonder een heatspreader. Je kunt je heatsink rechtstreeks op de core zetten, zonder de heatspreader ertussen --> beter contact --> core geeft warmte beter af aan heatsink --> betere koelprestaties. En aangezien Vincenzo overklokt, kan dat best nog eens een goed idee zijn hoor :roll:
Link naar reactie
[quote:8a1f8462f7="ak47terror"][quote:8a1f8462f7="Vandread"]ik weet dat het kan maar voor die enkele graden en een tempsensor die al ingebouwd zit vind zelfs ik het vrij nutteloos :)[/quote:8a1f8462f7] iidd want volgens mij ga jij echt niet telkens op die display kijken hoe warm je cpu is :roll:[/quote:8a1f8462f7] Dan ken je mij niet :wink:
Link naar reactie
[quote:058a5ba7c4="vincenzo"]maatje heeft dat ding er af gesloopt kei vet helemaal neit moelijk en koeld 2 graden beter maari k doe erniet an ik hou mijn garantie graag nog..[/quote:058a5ba7c4] heb je de processor zelf in je PC geplaatst? 9 van de 10 shops die je dan geen garantie geven mocht ie stuk gaan. wel handig van ze, moet ik wel zeggen, want niemand vermeld dit op hun site, maar reken er maar op,dat als je met een kapotte CPU aankomt kloppen ze allemaal dit op ''user abuse'' schuiven en je dus geen garantie geven. nu is die heatspreader wel een optie, maar waar gaat het nu om? gaat om een sensor voor temps te meten. daar ga je toch niet een dure processor voor slopen? heb zelf ook zo'n soort digidocje gekocht op de HCC (waardeloos ding btw) en ik heb gewoon de sensor tussen mn WC blokje van de VGA en de core daarvan gedrukt. die dingen zijn echt flinterdun, dus het moet geen problemen opleveren. Ps; weet iemand ook of die dingen ook waterdicht zijn? zou de watertemperatuur ook wel willen uitlezen, maar wou niet direct de boel doorbranden :wink: btw, ik zit ook telkens te kijken hoor wat mn temps zijn, boel wel in de gaten houden he 8)
Link naar reactie
[quote:9eb2fee226="turbulence"][quote:9eb2fee226="vincenzo"]maatje heeft dat ding er af gesloopt kei vet helemaal neit moelijk en koeld 2 graden beter maari k doe erniet an ik hou mijn garantie graag nog..[/quote:9eb2fee226] heb je de processor zelf in je PC geplaatst? 9 van de 10 shops die je dan geen garantie geven mocht ie stuk gaan. wel handig van ze, moet ik wel zeggen, want niemand vermeld dit op hun site, maar reken er maar op,dat als je met een kapotte CPU aankomt kloppen ze allemaal dit op ''user abuse'' schuiven en je dus geen garantie geven. nu is die heatspreader wel een optie, maar waar gaat het nu om? gaat om een sensor voor temps te meten. daar ga je toch niet een dure processor voor slopen? heb zelf ook zo'n soort digidocje gekocht op de HCC (waardeloos ding btw) en ik heb gewoon de sensor tussen mn WC blokje van de VGA en de core daarvan gedrukt. die dingen zijn echt flinterdun, dus het moet geen problemen opleveren. Ps; weet iemand ook of die dingen ook waterdicht zijn? zou de watertemperatuur ook wel willen uitlezen, maar wou niet direct de boel doorbranden :wink: btw, ik zit ook telkens te kijken hoor wat mn temps zijn, boel wel in de gaten houden he 8)[/quote:9eb2fee226] is een standaard gebouwde pc en idd ze ijzn flinterdun maari k doe het er tog maar niet onder!!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...