Ga naar inhoud

USB 2.0?


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een P4 2.8 @ 3,19GHz. Dit spulletje draait op een Chaintech Apogee 9PJL. Nu zit er USB 2.0 op het MB, maar na installatie van de bijgeleverde drivers voor 2.0 krijg ik bij mij externe HDD nog steeds de melding: Snel USB-apparaat aangesloten op langzame USB Hub. Mijn HDD zou gewoon op 2.0 moeten lopen (Tis btw een Maxtor 200GB). Als ik mijn externe HDD aanzet en dan de pc opstart duurt het verschrikkelijk lang voor de pc is opgestart. Ik blijf heel lang een zwart scherm houden tussen het XP-Logo en het Welkomsscherm. Ook als ik in XP (Pro) ben en ik zet mijn HDD aan dan duurt het zeker 5 min. voor ie hem te pakken heeft. Er staat een hoop mp3 op dus dan wilt ie gelijk ook atom. afspelen. Dit wil ik ook niet meer. Hij moet gewoon samen met de pc opstarten zonder dat zwarte scherm... Iemand een idee, want ik wordt er schijtziek van. :evil:
Link naar reactie
[quote:dac0b8df3a="Red Dragon"]USB 2.0 heeft Windows XP Service Pack 1 nodig, heb je die er ook op staan?[/quote:dac0b8df3a] Juppz. Net 2 dagen geleden er weer opgezet (Pc is compleet opnieuw geïnstalleerd). @ Diniz: Er zat geen manual bij... (wel een nieuwe) [url=http://www.chaintech.com.tw/tw/eng/product_spec.asp?MPSNo=13&PISNo=159]DIT [/url]is het moederbord
Link naar reactie
Ik heb de manual gedownload. Bij mij is staat het als volgt: [b:bc363ae504]Integrated Peripherals[/b:bc363ae504] * Onboard IDE Device * Onboard Device * SuperIO Device Bij Onboard Device staan de opties: [b:bc363ae504]1.[/b:bc363ae504]USB controller --> [b:bc363ae504][i:bc363ae504]Enabled[/b:bc363ae504][/i:bc363ae504] [b:bc363ae504]2.[/b:bc363ae504]USB 2.0 controller --> [b:bc363ae504][i:bc363ae504]Enabled[/b:bc363ae504][/i:bc363ae504] En zo nog een paar. Je zou toch zeggen dat het zo goed staat? Heb ook al naar Chaintech gebeld, maar Technical Support was al sinterklaas aan het vieren :( . Verders nog iemand ideeen? Misschien de BIOS flashen?
Link naar reactie
[quote:7d155ee45b="Gilbert"]Chaintech zelf denkt dat het aan mijn HDD ligt...[/quote:7d155ee45b] Wel een sterk verhaal van Chaintech als ik je eerste bericht lees: snel apparaat aangesloten op langzame USB hub. Het lijkt me een moederbord probleem omdat je zl heel veel hebt uitgeprobeerd. Zelf onlangs een USB 2.0 kaartje gekocht. Drivers installeren ging eigenlijk vanzelf. Onder Apparaatbeheer zie ik NEC USB enhanced controller staan. Zie je ook iets dergelijks, het draait om het woordje 'enhanced'. Ik verwacht niet dat onboard USB2.0 echt complexer is dan een los kaartje. Controleer nog eens je drivers, eventueel verwijderen en WIndows die opnieuw laten installeren.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...