Ga naar inhoud

goed overklokbaar geheugen


Aanbevolen berichten

[quote:212648b562="Allardje"]Op wat voor een moederbord past PC4500 eigenlijk?[/quote:212648b562] Waar koop jij PC4500? Ik heb alleen nog maar PC4200 gevonden, niet hoger. PC4500 bestaat wel, zou jij mij kunnen vertellen waar ik dat haal? :) Het is geen officiele standaard, dus bij mobo's word nog niet vermeld of het erbij past. Het wordt dus moeilijk om een mobo te vinden waar het op kan. Mss kan je het aan iemand vragen die PC4500 heeft. :)
Link naar reactie
http://www.tweakers.net/nieuws/29849/?highlight=pc4500 tis nog amper uit. en pc3500/3700/4000/4200 zijn ook geen officiele standaards dus dat boeit ook niet echt... als je denkt dat je een 280 mhz fsb zal halen kan je het in je mainboard zetten.. maar geloof neit dat er al planken zijn die dat echt goed redden.... maar het zou in ieder geval op alle DDR mainboards passen :)
Link naar reactie
Goeiendag heren, ben ik weer. Zoals in de topic te lezen is, wilde ik me cpu overklokken. Er werd verteld dat ik nieuw geheugen moest kopen, aangezien het oude pc2100 geheugen waarschijnlijk de bottleneck zou zijn bij het overklokken. Heb dus nieuw geheugen => twinmos 2 X 256 MB PC3200 Dual Channel Nu wilde ik dus gaan overklokken, mijn cpu (barton 2600+ @ 2800+) staat in de bios ingesteld op 12.5 X 166 mhz. Ik wilde dus naar 200 MHZ gaan, wat eerst niet lukte vanwege mijn geheugen. Maar nu proberen, werkt het nog niet. Krijg dezelfde foutmelding ( een of ander wijfie van asus zegt bij het opstarten memory problem) ofzo. Weten jullie iets?
Link naar reactie
hoeveel mhz.... in de bios kan je je geheugensnelheid vaak instellen 122 166 of auto/"by spd" dan download je http://www.cpuid.com/cpuz.php cpu-z en kijk je op welke snelheid je geheugen loopt.... en ook watvoor het precies is... :) heb je trouwes het voltage van je cpu al iets verhoogt? aangezien je cpu waarschijnlijk meer sap nodig heeft naarmate je verder overclockt ;)
Link naar reactie
niet als jij dat niet hebt ingesteld... ga es in je manual van je mainboard kijken en zoek naar ddr-ram/dram clock drive control mhz zooi ofzo als jij je geheugen op 200mhz hebt staat moet dat gewoon werken.... als je je FSB in 1 keer op 200 mhz zet zal je pc moeite hebben aangezien waarschijnlijk je cpu dit niet erg leuk vind zonder extra voltage... maar misschien kan iemand met asus moederboarden verstand wat zeggen want ik ken alleen maar abitjes :)
Link naar reactie
gedaan, en nu staat het geheugen op 200.4 mhz volgens dat proggie van jou. Is dat wel goed? Is dat dan samen 400 mhz, of werkt dat niet zo. Want bij het opstarten krijg ik de melding dat ie op memory op 200 mhz staat, waar ik vroeger de melding kreeg, toen ik nog 512 mb pc 2100 had, dat ie op 266 mhz draaide het geheugen...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...