Ga naar inhoud

Miele prijs niet waard


Aanbevolen berichten

Als startend eigen woning bezitter +/- 4,5 jaar geleden waren wij toe aan een wasmachine. Mijn ouders en familie adviseerde mij Miele. Deze zou wel duurder zijn, maar Miele is kwaliteit en zo geniet je vele jaren, 15 tot 20 jaar van goed wasresultaat zonder zorgen. Dus wij waren overgehaald. Na 4 jaar staat de wasmachine ineens in storing. Miele gebeld. Ja dan dient een monteur langs te komen. Miele meld vooraf dat de voorrijkosten € 85 zijn en dat de monteur maar 20 minuten aanwezig zal zijn bij eerst bezoek. Monteur komt langs en leest de machine uit voor storingen. Hij verwijderd de foutmeldingen en meldt dat we het maar weer moeten proberen, en vertrekt. Wij weer wassen en gelijk weer storing. Miele gebeld. De moneur wordt weer ingeschakeld, dus weer € 85. Jahoor zijn vermoeden wordt bewaarheid. De motor heeft het begeven. In een informeel gesprek meldt hij dat hij dit werk al 30 jaar dagdagelijks doet. In de eerste 25 jaar van zijn cariere zou hij 2 motoren hebben vervangen en de laaste 5 jaar +/- 20. Dus er moest een nieuwe motor ingezet worden. Deze ging € 450 kosten. Wij Miele gebeld en gevraagd of hier geen garantie op zit. Een motot die het begeeft na 1800 draaiuren is toch niet normaal? Volgens Miele kan dat dus wel en we moesten de motor voor 100% betalen maar bij de volgende schade (men verwachte deze dus) zouden wij coulance krijgen op onderdelen en kosten. Wat een service. De wasmachine heeft 3.5-4 jaar geleden € 1250 gekost. Daar komt nu dus bij voorrijkosten 2 x € 85 en de motor van € 450. Wat wij niet hadden verwacht waren de reparatiekosten van € 50. Dus totaal reparatie € 670. Miele is zijn geld absoluut niet waard.
Link naar reactie
  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 2 weken later...
  • 1 jaar later...
  • 2 maanden later...
Met verbazing heb ik het artikel gelezen, Wij hebben exact dezelfde ervaring met onze ( hele dure) wasmachine. Wij zijn een tweepersoons huishouden en wassen maar tweemaal per week. Na 3,5 jaar waren de borstels van de motor defect , We hebben deze laten vervangen en kregen een prijskaartje daarvoor van €225,- . Nu na 7 jaar blijkt de motor defect en moet worden vervangen, kosten €450,- . Gemaild naar Miele maar daar vindt men het onnodig om klantencontact te onderhouden, geen enekele reactie. Voor ons nooit niets meer van Miele, ik ben er helemaal klaar mee. Made in China kwaliteit met een gouden merklabeltje.
Link naar reactie
Hou wil Dat een motor zo snel stuk gaat is inderdaad niet goed en normaal Ik weet niet of je al iets nieuws gekocht hebt want ik weet dat de : Miele speciaalzaak Een veel goedkoper adres zei hebben namelijk ook gereviseerde motoren voor geloof ik een bedrag van 125 tot 150 euro Dus mail hun even als je daar intresse ik hebt Info@mielespeciaalzaak.nl
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Onze Miele wasaautomaat is 11 jaar oud,wij hadden een 10-jarig servicecontract erbij gekocht dat 6 maanden terug eindigde. 3 weken terug hadden we een storing waar de monteur bij moest komen,de schakelelectronic was kapot dit is de besturing van de automaat. Toen we de nota zagen schrokken we enorm nl.€ 462,- waar dan een coulance korting van € 88,- al af was. Dit is 2/3 van een van onze AOW,aan Miele gevraagd of zij gezien onze garantie van 10 jaar die net om was,wat van de prijs af deden. Miele belde en zei er kan niets af. De volgende keer bedenken we ons wel als we zo\', duur merk kopen met zulke absurd hoge reparatiekosten
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Bel dan niet gelijk die dure fabrieksmonteurs, maar laat er een servicedienst in de regio naar kijken met MSC certificaat, die zijn vaak veel goedkoper, sneller en kunnen vaak veel meer regelen in dit soort incidentele gevallen. Miele is zeker de beste kwaliteit die er op de markt is, een gemiddelde miele loopt zeker 10.000uur en b.v. een AEG, Siemens of Bosch maar 6000, merken als whirlpool, baunecht, indesit, samsung, LG moet je blij zijn dat ie de 4000 uur gemiddeld meegaat. (uitzonderingen daar gelaten.
Link naar reactie
  • 4 maanden later...
Vroeger waren Miele wasmachines goed, nu niet meer. Van Miele hebben we nu een wasmachine, wasdroger, vaatwasser en stofzuiger. Omdat reparatie duur is hebben we een Service certificaat, ook voor de andere en vorige apparaten. Nu maakt de wasmachine een raar geluid en ruik je een lichte verbrandingslucht en dus maken we aanspraak op het Service certificaat. Duurt 8 dagen voordat iemand langskomt. Ook lokale dealers kunnen niet eerder. \"We gaan natuurlijk niet iemand uit Amsterdam naar u toe sturen\". Op de website staat dat 90% van de klachten binnen 48 uur worden verholpen. Vallen wij zeker onder die 10%, de vorige keer ook al :-(
Link naar reactie
  • 10 maanden later...
Miele is nog steeds het beste merk. De service lijkt Miele echter niets te mogen kosten. Tip: zoek met het modelnummer van uw machine op internet. In de meeste gevallen kunt u met enige hulp zelf het probleem oplossen. Besturingselektronica kan bijna in alle gevallen voor minder dan € 100,00 gerepareerd worden en voor een defecte motor heeft u voor minder dan € 150,00 een gereviseerd ruilexemplaar.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
NOOIT MEER MIELE WEGENS SLECHTE SERVICE ! Nieuwe Miele afwasmachine G 1275 in veiligheid gevallen met foutmelding dat er een lek was. Het toestel gaf alarm en functioneerde niet meer. Bij een eerste nazicht door mij stel ik vast dat er een lek aan het zoutvat is. Wij hebben dan de Miele Service gecontacteerd om te herstellen met de melding wat er aan de hand was. Op 18/02/2013 is dan de technicus gekomen. Ik zelf was ter plaatse omdat de eigenaar niet kon daar zijn. De man in kwestie was erg onvriendelijk en begon met te zeggen dat het zijn district niet was en dat het inbouwmachine al moest zijn uitgebouwd. Ik heb dan de plint weggenomen zodat hij zijn werk kon doen. Toen hij de test deed en zag waar het lek was ging hij terug naar de camionette en kwam na enkel minuten terug binnen om te zeggen dat hij geen onderdelen bij had voor deze lek te herstellen. Dan heeft hij de herstelbon gemaakt met de melding: Helaas kan ik de reparatie niet volledig uitvoeren. Mijn excuses voor het ongemak. Hij vroeg mij of ik dat wilde tekenen en zei dat er geen meerkosten zouden uit voortvloeien. - Factuur van € 100 Aangezien ik zelf technicus-inspecteur ben en de zaak niet betrouwde heb ik de dag nadien de grote bevestigingsmoer van het zoutvat losgedraaid en de rand gereinigd en terug vastgedraaid. Na het testen bleek de lek afgedicht te zijn! Het is dan ook een schande om voor een fabrieksfout 100 € kosten te durven aanrekenen. In hun reclame schrijft Miele dat het toestel een levensduur heeft van 20 jaar en getest werd gedurende 10.000 uren continu! Nadat wij hen in gebreke gesteld hadden voor niet geleverde prestatie en uit goodwill € 50 betaalden met de vraag het saldo te crediteren, bleven ze dreigbrieven sturen, vandaag zelfs van een deurwaarder!
Link naar reactie
NOOIT MEER MIELE WEGENS SLECHTE SERVICE ! Nieuwe Miele afwasmachine G 1275 in veiligheid gevallen met foutmelding dat er een lek was. Het toestel gaf alarm en functioneerde niet meer. Bij een eerste nazicht door mij stel ik vast dat er een lek aan het zoutvat is. Wij hebben dan de Miele Service gecontacteerd om te herstellen met de melding wat er aan de hand was. Op 18/02/2013 is dan de technicus gekomen. Ik zelf was ter plaatse omdat de eigenaar niet kon daar zijn. De man in kwestie was erg onvriendelijk en begon met te zeggen dat het zijn district niet was en dat het inbouwmachine al moest zijn uitgebouwd. Ik heb dan de plint weggenomen zodat hij zijn werk kon doen. Toen hij de test deed en zag waar het lek was ging hij terug naar de camionette en kwam na enkel minuten terug binnen om te zeggen dat hij geen onderdelen bij had voor deze lek te herstellen. Dan heeft hij de herstelbon gemaakt met de melding: Helaas kan ik de reparatie niet volledig uitvoeren. Mijn excuses voor het ongemak. Hij vroeg mij of ik dat wilde tekenen en zei dat er geen meerkosten zouden uit voortvloeien. - Factuur van € 100 Aangezien ik zelf technicus-inspecteur ben en de zaak niet betrouwde heb ik de dag nadien de grote bevestigingsmoer van het zoutvat losgedraaid en de rand gereinigd en terug vastgedraaid. Na het testen bleek de lek afgedicht te zijn! Het is dan ook een schande om voor een fabrieksfout 100 € kosten te durven aanrekenen. In hun reclame schrijft Miele dat het toestel een levensduur heeft van 20 jaar en getest werd gedurende 10.000 uren continu! Nadat wij hen in gebreke gesteld hadden voor niet geleverde prestatie en uit goodwill € 50 betaalden met de vraag het saldo te crediteren, bleven ze dreigbrieven sturen, vandaag zelfs van een deurwaarder!
Link naar reactie
NOOIT MEER MIELE WEGENS SLECHTE SERVICE ! Nieuwe Miele afwasmachine G 1275 in veiligheid gevallen met foutmelding dat er een lek was. Het toestel gaf alarm en functioneerde niet meer. Bij een eerste nazicht door mij stel ik vast dat er een lek aan het zoutvat is. Wij hebben dan de Miele Service gecontacteerd om te herstellen met de melding wat er aan de hand was. Op 18/02/2013 is dan de technicus gekomen. Ik zelf was ter plaatse omdat de eigenaar niet kon daar zijn. De man in kwestie was erg onvriendelijk en begon met te zeggen dat het zijn district niet was en dat het inbouwmachine al moest zijn uitgebouwd. Ik heb dan de plint weggenomen zodat hij zijn werk kon doen. Toen hij de test deed en zag waar het lek was ging hij terug naar de camionette en kwam na enkel minuten terug binnen om te zeggen dat hij geen onderdelen bij had voor deze lek te herstellen. Dan heeft hij de herstelbon gemaakt met de melding: Helaas kan ik de reparatie niet volledig uitvoeren. Mijn excuses voor het ongemak. Hij vroeg mij of ik dat wilde tekenen en zei dat er geen meerkosten zouden uit voortvloeien. - Factuur van € 100 Aangezien ik zelf technicus-inspecteur ben en de zaak niet betrouwde heb ik de dag nadien de grote bevestigingsmoer van het zoutvat losgedraaid en de rand gereinigd en terug vastgedraaid. Na het testen bleek de lek afgedicht te zijn! Het is dan ook een schande om voor een fabrieksfout 100 € kosten te durven aanrekenen. In hun reclame schrijft Miele dat het toestel een levensduur heeft van 20 jaar en getest werd gedurende 10.000 uren continu! Nadat wij hen in gebreke gesteld hadden voor niet geleverde prestatie en uit goodwill € 50 betaalden met de vraag het saldo te crediteren, bleven ze dreigbrieven sturen, vandaag zelfs van een deurwaarder!
Link naar reactie
NOOIT MEER MIELE WEGENS SLECHTE SERVICE ! Nieuwe Miele afwasmachine G 1275 in veiligheid gevallen met foutmelding dat er een lek was. Het toestel gaf alarm en functioneerde niet meer. Bij een eerste nazicht door mij stel ik vast dat er een lek aan het zoutvat is. Wij hebben dan de Miele Service gecontacteerd om te herstellen met de melding wat er aan de hand was. Op 18/02/2013 is dan de technicus gekomen. Ik zelf was ter plaatse omdat de eigenaar niet kon daar zijn. De man in kwestie was erg onvriendelijk en begon met te zeggen dat het zijn district niet was en dat het inbouwmachine al moest zijn uitgebouwd. Ik heb dan de plint weggenomen zodat hij zijn werk kon doen. Toen hij de test deed en zag waar het lek was ging hij terug naar de camionette en kwam na enkel minuten terug binnen om te zeggen dat hij geen onderdelen bij had voor deze lek te herstellen. Dan heeft hij de herstelbon gemaakt met de melding: Helaas kan ik de reparatie niet volledig uitvoeren. Mijn excuses voor het ongemak. Hij vroeg mij of ik dat wilde tekenen en zei dat er geen meerkosten zouden uit voortvloeien. - Factuur van € 100 Aangezien ik zelf technicus-inspecteur ben en de zaak niet betrouwde heb ik de dag nadien de grote bevestigingsmoer van het zoutvat losgedraaid en de rand gereinigd en terug vastgedraaid. Na het testen bleek de lek afgedicht te zijn! Het is dan ook een schande om voor een fabrieksfout 100 € kosten te durven aanrekenen. In hun reclame schrijft Miele dat het toestel een levensduur heeft van 20 jaar en getest werd gedurende 10.000 uren continu! Nadat wij hen in gebreke gesteld hadden voor niet geleverde prestatie en uit goodwill € 50 betaalden met de vraag het saldo te crediteren, bleven ze dreigbrieven sturen, vandaag zelfs van een deurwaarder!
Link naar reactie
NOOIT MEER MIELE WEGENS SLECHTE SERVICE ! Nieuwe Miele afwasmachine G 1275 in veiligheid gevallen met foutmelding dat er een lek was. Het toestel gaf alarm en functioneerde niet meer. Bij een eerste nazicht door mij stel ik vast dat er een lek aan het zoutvat is. Wij hebben dan de Miele Service gecontacteerd om te herstellen met de melding wat er aan de hand was. Op 18/02/2013 is dan de technicus gekomen. Ik zelf was ter plaatse omdat de eigenaar niet kon daar zijn. De man in kwestie was erg onvriendelijk en begon met te zeggen dat het zijn district niet was en dat het inbouwmachine al moest zijn uitgebouwd. Ik heb dan de plint weggenomen zodat hij zijn werk kon doen. Toen hij de test deed en zag waar het lek was ging hij terug naar de camionette en kwam na enkel minuten terug binnen om te zeggen dat hij geen onderdelen bij had voor deze lek te herstellen. Dan heeft hij de herstelbon gemaakt met de melding: Helaas kan ik de reparatie niet volledig uitvoeren. Mijn excuses voor het ongemak. Hij vroeg mij of ik dat wilde tekenen en zei dat er geen meerkosten zouden uit voortvloeien. - Factuur van € 100 Aangezien ik zelf technicus-inspecteur ben en de zaak niet betrouwde heb ik de dag nadien de grote bevestigingsmoer van het zoutvat losgedraaid en de rand gereinigd en terug vastgedraaid. Na het testen bleek de lek afgedicht te zijn! Het is dan ook een schande om voor een fabrieksfout 100 € kosten te durven aanrekenen. In hun reclame schrijft Miele dat het toestel een levensduur heeft van 20 jaar en getest werd gedurende 10.000 uren continu! Nadat wij hen in gebreke gesteld hadden voor niet geleverde prestatie en uit goodwill € 50 betaalden met de vraag het saldo te crediteren, bleven ze dreigbrieven sturen, vandaag zelfs van een deurwaarder!
Link naar reactie
NOOIT MEER MIELE WEGENS SLECHTE SERVICE ! Nieuwe Miele afwasmachine G 1275 in veiligheid gevallen met foutmelding dat er een lek was. Het toestel gaf alarm en functioneerde niet meer. Bij een eerste nazicht door mij stel ik vast dat er een lek aan het zoutvat is. Wij hebben dan de Miele Service gecontacteerd om te herstellen met de melding wat er aan de hand was. Op 18/02/2013 is dan de technicus gekomen. Ik zelf was ter plaatse omdat de eigenaar niet kon daar zijn. De man in kwestie was erg onvriendelijk en begon met te zeggen dat het zijn district niet was en dat het inbouwmachine al moest zijn uitgebouwd. Ik heb dan de plint weggenomen zodat hij zijn werk kon doen. Toen hij de test deed en zag waar het lek was ging hij terug naar de camionette en kwam na enkel minuten terug binnen om te zeggen dat hij geen onderdelen bij had voor deze lek te herstellen. Dan heeft hij de herstelbon gemaakt met de melding: Helaas kan ik de reparatie niet volledig uitvoeren. Mijn excuses voor het ongemak. Hij vroeg mij of ik dat wilde tekenen en zei dat er geen meerkosten zouden uit voortvloeien. - Factuur van € 100 Aangezien ik zelf technicus-inspecteur ben en de zaak niet betrouwde heb ik de dag nadien de grote bevestigingsmoer van het zoutvat losgedraaid en de rand gereinigd en terug vastgedraaid. Na het testen bleek de lek afgedicht te zijn! Het is dan ook een schande om voor een fabrieksfout 100 € kosten te durven aanrekenen. In hun reclame schrijft Miele dat het toestel een levensduur heeft van 20 jaar en getest werd gedurende 10.000 uren continu! Nadat wij hen in gebreke gesteld hadden voor niet geleverde prestatie en uit goodwill € 50 betaalden met de vraag het saldo te crediteren, bleven ze dreigbrieven sturen, vandaag zelfs van een deurwaarder!
Link naar reactie
NOOIT MEER MIELE WEGENS SLECHTE SERVICE ! Nieuwe Miele afwasmachine G 1275 in veiligheid gevallen met foutmelding dat er een lek was. Het toestel gaf alarm en functioneerde niet meer. Bij een eerste nazicht door mij stel ik vast dat er een lek aan het zoutvat is. Wij hebben dan de Miele Service gecontacteerd om te herstellen met de melding wat er aan de hand was. Op 18/02/2013 is dan de technicus gekomen. Ik zelf was ter plaatse omdat de eigenaar niet kon daar zijn. De man in kwestie was erg onvriendelijk en begon met te zeggen dat het zijn district niet was en dat het inbouwmachine al moest zijn uitgebouwd. Ik heb dan de plint weggenomen zodat hij zijn werk kon doen. Toen hij de test deed en zag waar het lek was ging hij terug naar de camionette en kwam na enkel minuten terug binnen om te zeggen dat hij geen onderdelen bij had voor deze lek te herstellen. Dan heeft hij de herstelbon gemaakt met de melding: Helaas kan ik de reparatie niet volledig uitvoeren. Mijn excuses voor het ongemak. Hij vroeg mij of ik dat wilde tekenen en zei dat er geen meerkosten zouden uit voortvloeien. - Factuur van € 100 Aangezien ik zelf technicus-inspecteur ben en de zaak niet betrouwde heb ik de dag nadien de grote bevestigingsmoer van het zoutvat losgedraaid en de rand gereinigd en terug vastgedraaid. Na het testen bleek de lek afgedicht te zijn! Het is dan ook een schande om voor een fabrieksfout 100 € kosten te durven aanrekenen. In hun reclame schrijft Miele dat het toestel een levensduur heeft van 20 jaar en getest werd gedurende 10.000 uren continu! Nadat wij hen in gebreke gesteld hadden voor niet geleverde prestatie en uit goodwill € 50 betaalden met de vraag het saldo te crediteren, bleven ze dreigbrieven sturen, vandaag zelfs van een deurwaarder!
Link naar reactie
NOOIT MEER MIELE WEGENS SLECHTE SERVICE ! Nieuwe Miele afwasmachine G 1275 in veiligheid gevallen met foutmelding dat er een lek was. Het toestel gaf alarm en functioneerde niet meer. Bij een eerste nazicht door mij stel ik vast dat er een lek aan het zoutvat is. Wij hebben dan de Miele Service gecontacteerd om te herstellen met de melding wat er aan de hand was. Op 18/02/2013 is dan de technicus gekomen. Ik zelf was ter plaatse omdat de eigenaar niet kon daar zijn. De man in kwestie was erg onvriendelijk en begon met te zeggen dat het zijn district niet was en dat het inbouwmachine al moest zijn uitgebouwd. Ik heb dan de plint weggenomen zodat hij zijn werk kon doen. Toen hij de test deed en zag waar het lek was ging hij terug naar de camionette en kwam na enkel minuten terug binnen om te zeggen dat hij geen onderdelen bij had voor deze lek te herstellen. Dan heeft hij de herstelbon gemaakt met de melding: Helaas kan ik de reparatie niet volledig uitvoeren. Mijn excuses voor het ongemak. Hij vroeg mij of ik dat wilde tekenen en zei dat er geen meerkosten zouden uit voortvloeien. - Factuur van € 100 Aangezien ik zelf technicus-inspecteur ben en de zaak niet betrouwde heb ik de dag nadien de grote bevestigingsmoer van het zoutvat losgedraaid en de rand gereinigd en terug vastgedraaid. Na het testen bleek de lek afgedicht te zijn! Het is dan ook een schande om voor een fabrieksfout 100 € kosten te durven aanrekenen. In hun reclame schrijft Miele dat het toestel een levensduur heeft van 20 jaar en getest werd gedurende 10.000 uren continu! Nadat wij hen in gebreke gesteld hadden voor niet geleverde prestatie en uit goodwill € 50 betaalden met de vraag het saldo te crediteren, bleven ze dreigbrieven sturen, vandaag zelfs van een deurwaarder!
Link naar reactie
Zet ook eerst je probleem hier op een site ik wist deze klacht zo te vertellen door mijn dagelijkse werkzaamheden aan Miele apparatuur Maar je weet als je een monteur belt dat er kosten uit voor kunnen vloeien Ik zou als het een originele Miele monteur geweest is een bellen met Vianen en vragen naar consumenten belangen en je verhaal doen. Ik denk dat je er dan wel uitkomt
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...