Ga naar inhoud

Systeem overklokken? cooler nodig?


Aanbevolen berichten

Ik wil graag gaan overklokken, ik zet ff mijn 3d mark link hierneer en ik zou graag willen weten wat ik het beste kan overklokken. En ik heb nu een standaart cooler erin zitten zou het beter zijn als ik ga overklokken een zalman erin te zetten op wat voor prijs moet ik dan rekenen? http://service.futuremark.com/compare?2k3=1672868
Link naar reactie
  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:1c6e62bef8="Vandread"]watvoor pc is het.... hardware etc.. volges mij is het een ALDI bak zalman=voornamelijk voor STIL zijn niet voor overclocken :)[/quote:1c6e62bef8]zo te zien eerder een Medion pc van de mediamarkt ofzo. Maar waarom direct beginnen met extra koelen? Meestal kan je qua temperatuur nog wel stukje omhoog zonder andere koeler
Link naar reactie
ok, mar los van de temperaturen mijn comp maakt te veel geluid de fan van de voeding maakt toeren van 5000rpm is dan normaal? in iedergeval lijkt het bij alle programmatjes die ik gebruik dat er maar een fan is terwijl er wel degelijk 2 in mijn systeem zitten. de temp lig ongeveer tussen de 60 en 70 graden. wat kan ik hier aan doen?
Link naar reactie
[quote:6b3593c22d="Keepitcold14"]ok, mar los van de temperaturen mijn comp maakt te veel geluid de fan van de voeding maakt toeren van 5000rpm is dan normaal? in iedergeval lijkt het bij alle programmatjes die ik gebruik dat er maar een fan is terwijl er wel degelijk 2 in mijn systeem zitten. de temp lig ongeveer tussen de 60 en 70 graden. wat kan ik hier aan doen?[/quote:6b3593c22d] Welke temp? Ik neem niet aan dat die van je proc. zijn... :roll: Je kan er meerdere dingen aan doen: -heatsink lappen -AS5 gebruiken (ipv. die goedkope prut die ze er bij kant en klare pc's in flatsen) -CPU-fan opvoeren/vervangen door een betere (Delta :wink: )
Link naar reactie
[quote:a485aa44e9="Marcel de Reus"]Of gewoon een betere sink kopen. Daar schort het hem vaak aan. De temps die je noemt zijn overigens wel heel extreem. Hoe zit het btw met je casetemp, ook belangrijk om te weten. Als deze hoger ligt dan 35 graden zou ik zeker ook een extra casefan nemen.[/quote:a485aa44e9] Die proc. temp is echt te hoog! De kritieke grens van een P4 ligt op 72 graden (hij brandt dan niet gelijk door, maar hij schakelt wss wel terug naar een lagere frequentie). Wat voor koeler heb je? En wat voor koelpasta? :)
Link naar reactie
[quote:3247e18454="Keepitcold14"]maar de temeraturen zijn dus prima...ook die van 69 graden?[/quote:3247e18454] Die 69 graden heeft in principe niets met het overklokken te maken. Dat is de grafische kaart temp en die ga je niet overklokken (als je je AGP-bus lockt) :) Die 47 graden voor je proc. kan wel wat lager... Het is niet vreselijk hoog, maar als je gaat overklokken kan die toch in de weg zitten. Wat voor koeler heb je nu?
Link naar reactie
zalman is best goed qua koelen en qua stil zijn maar als je wilt overclocken en je wilt daar een goed blok voor kom je meer in de buurt van Swiftech en Thermalright ps: jullie al dit: geval gezien? wel bizar :lol: tot nu alleen duitse reviews waar die wel leuk uit lijkt te komen, hopelijk binnekort wat engels / NL reviews die zijn wat helderder ;) [img:3e449abf4b]http://www.tweakstore.net/shop/images/dp102-2kl.JPG[/img:3e449abf4b]
Link naar reactie
[quote:f4dfde6dab="Vandread"]zalman is best goed qua koelen en qua stil zijn maar als je wilt overclocken en je wilt daar een goed blok voor kom je meer in de buurt van Swiftech en Thermalright ps: jullie al dit: geval gezien? wel bizar :lol: tot nu alleen duitse reviews waar die wel leuk uit lijkt te komen, hopelijk binnekort wat engels / NL reviews die zijn wat helderder ;) [img:f4dfde6dab]http://www.tweakstore.net/shop/images/dp102-2kl.JPG[/img:f4dfde6dab][/quote:f4dfde6dab] Die lijkt wel gemaakt te zijn van platters van harde schijven :wink: Maar ik denk niet dat je socket het fijn vind :roll: hij lijkt me nogal zwaar, niet? Is het een passieve koeler :-? Waar moet je een fan plaatsen? Je kan m er wel gewoon opplakken, maar waar moet z'n lucht dan heen?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...