Ga naar inhoud

Temperatuur processor


Aanbevolen berichten

[quote:dc56b8eddb="PCMASTER086"]Ik heb een P4 1,7 ghz, de temperatuur van de processor is idle 18 graden en stressed 26 graden. De temperatuur van het moederbord is 36 graden als de pc 'normaal' werkt? Zijn deze temperaturen normaal?[/quote:dc56b8eddb] NEEEEE!!! Dit is bepaald NIET normaal!!! :roll: Heb je waterkoeling/PC? Zonee, hoe kom je aan zulke lage temps met luchtkoeling?
Link naar reactie
vindt ze erg laag om eerlijk te zijn (idle en stress temp van je CPU) in wat voor moederbord zit de cpu??? sommige merken zijn nogal eens slordig met de uitlezing van de temperaturen. verder is je sys temp redelijk te noemen. het is dat je cpu temp zo laag was, anders zou ik een casefan plaatsen om de temperatuur van de lucht in de kast iets te laten dalen, waardoor de temperatuur ook weer daalt van je processor, maar ja die is al zo laag dat is niet eens meer nodig 8)
Link naar reactie
Target ATX Midi Tower AS 430 Voeding 350 Watt 1.5A CE + Active FPC Moederbord DFI NT-70SC met Intel 850i chipset Processor(s) Pentium 4 1,7 Ghz 'Wilamette' Geheugen 2x256 MB Samsung PC800 RDRAM Hard Disk(s) WD 600BB UDMA 100 60 Gb Videokaart(en) Hercules GF3 Ti200 64 Mb Monitor(en) Philips 150B2 TFT Brander(s) Plextor 24×10x40 (px24/10/40A) CD/DVD-Drive(s) AOpen 16x48 Speakers Altec Lansing 251 (5.1) Geluidskaart(en) Creative Audigy Platinum Video in/out S-VHS out FireWire 1x op frontaansluiting geluidskaart, 1x achterop geluidskaart Muis Logitech MouseMan Optical Toetsenbord Microsoft Internet Keyboard OEM Scanner(s) HP Scanjet 5400C Printer(s) HP Deskjet 880C Temp CPU/Case CPU 20, mobo 36 CPU cooler Boxed :lol: lekker cool
Link naar reactie
[quote:4b5c994dab="PCMASTER086"]Ik heb een P4 1,7 ghz, de temperatuur van de processor is idle 18 graden en stressed 26 graden. De temperatuur van het moederbord is 36 graden als de pc 'normaal' werkt? Zijn deze temperaturen normaal?[/quote:4b5c994dab] Volgens mij kan het gewoon niet dat de moederbord temps hoger zijn dan de processor temp... De moederbord temperatuur is zeg maar gelijk aan de case temp. de processor wordt gekoeld met diezelfde lucht. Dat zou betekenen dat de processor de koude lucht zou aanvoeren... :roll: Ben ik nou gek? :)
Link naar reactie
Ik heb de zelfde problemen met een pc en de temperatuurmeting. Het gaat bij mij om een Asus bord. de bijgeleverde asus-probe (het temperatuur leesprogje o.a) zegt: 40 graden en stressed 46, bord 35. Maar MBM zegt dat het 60 graden is, stressed 66, bord 35. Dus bijna precies 20 graden meer??? MBM zegt ook dat de 2e sensor 14 graden (!) aanwijst - bij mijn weten onmogelijk... Wat moet ik nu geloven? De sensoren zetten een temperatuur om in een bijbehorende elektrische spanning. Die spanning wordt uitgelezen en naar een temperatuur vertaald. Kennelijk zijn de programma's die dit doen niet geijkt. Dus moet ik de resultaten met een hele grote korrel zout nemen. Het enige wat ik nog eens ga doen is met een externe losse temperatuurmeter (wel geijkt) meten, naast de diverse sensoren. Tot dat moment vertrouw ik geen MBM's of Ausu probes... :(
Link naar reactie
[quote:ebe4f8cdce="The_Dude"]En het lijkt me ook sterk dat je in een ruimte zit van 18 graden of lager, dus daaraan zie je al dat het niet klopt.[/quote:ebe4f8cdce] nou ja, dat zit ie dus ook niet, anders was zn case temp niet 36 graden he :wink: tsja, merken als Asus hebben wel de naam soms 5-10 graden mis te rekenen, nu weet ik niet of dit ook met DFI het geval is, maar het moet haast wel. maak anders je kast eens open, en voel eens aan de heatsink. hoe warm voelt die aan (wel voorzichtig dat je vingertjes niet in de fan komen he) :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...