Ga naar inhoud

PC3200 geheugen op PC2100 moederbord


Aanbevolen berichten

Ik heb een GigaByte GA-7DX moederbord met 256 MB PC2100 geheugen, ben van plan dit te upgraden naar 512 of 768 MB. Nou is mij vraag: Kan ik naast de bestaande 256 MB PC2100 module een PC3200 module van 256 of 512 MB plaatsen. Het moederbord ondersteund dus tot en met PC2100. Werkt dit altijd en, zo ja, is het systeem dan nog stabiel. Ik heb bij diverse winkels gezien dat de PC3200 modules goedkoper zijn, dit denk ik in verband met de verkrijgbaarheid.
Link naar reactie
als pc3200 niet ondersteund wordt, kun je eventueel kijken op de site van gigabyte, en kun je zien of het evt wel wordt ondersteund. DDR ram is backward compatible, dus het kan op 133 mhz eventueel draaien. in principe zou het moeten kunnen werken, als je de bios cleared start ie op met default settings, en je kunt dan in je bios de snelheden aanpassen. is het eigenlijk wel mogelijk om in je bios de FSB/mem speed etc in te stellen?
Link naar reactie
NoepZoR - Ik heb bij meerdere winkels gezien dat PC3200 het goedkoopste DDR geheugen is. turbulence - Ik kan in mijn BIOS geen snelheden van het geheugen aanpassen, alleen de timmigs. De FSB kan ik aanpassen van 133 MHz(Default) tot en met 149 MHz. Komt het er op neer dat ik dus geen PC3200 kan draaien, of is het ten alle tijde backwards compatible.[/list]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...