Ga naar inhoud

Wordt dit een leuke combinatie ?


Aanbevolen berichten

Op dezelfde kloksnelheid zijn PIII en Duron ongeveer gelijkwaardig. Dus met een bijna tweemaal zo hoge snelheid zal de CPU een stuk sneller zijn. De FSB werkt standaard op 100MHz, maar je kunt dat proberen te verhogen naar 133MHz. Het moederbord ondersteund dat, je geheugen ook - het is immers PC133. Als de CPU het aankan heb je 2133MHz - best lekker. :) Spellen zijn ook afhankelijk van de videokaart.
Link naar reactie
[quote:0de7f84ca8="diniz"]Mja, gaan we nu in 2 topics hetzelfde bespreken?[/quote:0de7f84ca8]Idd. Dit is volgens mij alweer het zoveelste: "Computerfreakje gaat wellicht misschien over een aantal maanden wellicht misschien deze nieuwe mobo+CPU kopen en schiet ie daar dan veel mee op in verhouding tot zijn huidige systeem" topic. Nou ligt het vast aan mij dat ik me daar aan stoor, maar ik zie ook de relevantie niet echt. Wanneer je over 2 maanden met hetzelfde budget gaat shoppen heb je vast een XP2000+mobo+DDR mem te pakken. Wat betreft het spelen van spellen: je zou nu onderhand wel mogen weten of een dergelijke upgrade nut heeft. Iig is de grafische kaart in je systeem voor pak-'m-beet 50% bepalend wat de snelheid betreft. Dus koop je een nieuw systeem, zorg dan dat je minimaal een GF4 of vergelijkbare kaart hebt, anders heeft een upgrade - wat spellen betreft - weinig zin. BTW, kijk je ouder(s) eens lief aan, dan kun je je budget wellicht een beetje oprekken. Een upgrade binnen een budget van €60,- (zie andere topic) heeft alleen zin als je vanaf een P1 of 2 naar hoger gaat...
Link naar reactie
[quote:a3d770df5a]Jongens , het spijt me zeer maar ik hbe iets anders in gedachten 1. eerst nieuw socket370 mono 2. Nieuwe videokaart een ATi Radeon 9200 128 MB (275 MHZ CORE)!!!!![/quote:a3d770df5a] Ik weet het niet meer met jou hoor computerfreakje :-? . Al ga je nou eerst eens sparen en kijk dan over een half jaar eens wat je wil, je opent nu alleen maar nutteloze topics en verandert om het uur van mening. Denk eens een keertje goed na!
Link naar reactie
[quote:c9d557e013="egslim"]Tja, op zich is het wel interessant om te kijken hoe je voor een minimaal budget iets werkends kunt krijgen. [/quote:c9d557e013]Dat ben ik volledig met je eens. Ik ben zelf ook aan het rondneuzen voor iets goedkoops om uiteindelijk een HTPC te maken. Een dergelijke discussie is altijd interessant[quote:c9d557e013]Maar als je het de moeite niet waard vindt om een reactie te geven, doe je het gewoon niet.[/quote:c9d557e013]Daar gaat het me in principe niet om. Ik vraag me alleen af waarom hier zonodig weer een nieuw topic over geopend moet worden door de topic starter. M.I. kan is deze topic vrijwel hetzelfde qua strekking: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=106648&start=40 Daarnaast wijzigen de plannen nogal eens: er wordt wild gefantaseerd over allerlei combinaties om elke keer te concluderen dat het budget toch niet toereikend is. Mijn voorstel aan Computerfreakje zou dus zijn: 1) Vraag je af wat je je nou precies wil gaan doen met je PC. 2) Stel een duidelijk budget voor ogen. 3) Besluit of je nu of pas over 2 maanden gaat shoppen. Gezien de prijzen in dat tijdsbestek enorm kunnen varieren. 4) Stel pas de vraag als je besloten hebt om binnen een paar (3) weken overgaat tot aanschaf. Alleen DAN heeft een dergelijke vraag nut. 5) Blijf bij je originele topic en start niet bij elke verandering van [i:c9d557e013]mogelijke[/i:c9d557e013] configuratie een nieuwe topic. BTW, als je die andere topic doorleest, lees je eigenlijk dat ie al lang antwoord op de vraag heeft gehad. Anderzijds, misschien moet ik commentaar over een post c.q. forumgebruiker beperken tot de Feedback sectie, of gewoon m'n commentaar voor me houden...
Link naar reactie
[quote:d047681516="Computerfreakje"]Jongens , het spijt me zeer maar ik hbe iets anders in gedachten 1. eerst nieuw socket370 mono 2. Nieuwe videokaart een ATi Radeon 9200 128 MB (275 MHZ CORE)!!!!![/quote:d047681516] [img:d047681516]http://www.ranchorelaxo.nl/html/images/smiles/wicked.gif[/img:d047681516] zjeez :puntje1: beginnne we weer overnieuw met watvoor nut het heeft? bij mijn weten geen namelijk puntje2: koop die kaart .... puntje3: zijn we nou klaar dan? puntje4: heb je andere plannen... spaar ff door!
Link naar reactie
[quote:a21cc2ceec="Captain_Kansloos"][quote:a21cc2ceec="Computerfreakje"]Ik ga over 4 maanden upgraden , dit ga ik kopen [/quote:a21cc2ceec] en [quote:a21cc2ceec="Computerfreakje"]ik laat wel weten wat het is geworden over 2 maanden oke ?[/quote:a21cc2ceec] Ben ik nou gek of klopt er iets niet? :-?[/quote:a21cc2ceec] Beide :P :wink: Maar computerfreakje is idd wel wat vaag. Zoek eerst eens op internet voor je wat vraagt. (ik noem geen bepaalde topics, maar neem nu dat topic over een mobo ombouwen van Socket 370 naar Socket A) UTFS! (he vandread, weer je sig gebruikt :wink: ) Wedden dat je binnen een paar dagen weer een topic geopend hebt mbt upgraden. En wat verlang je van ons in dit topic? 'Wordt dit een leuke combinatie ?' Wat moeten we daar mee? Wat is je budget en wat wil je met je PC? Upgraden, alle onderdelen of alleen je videokaart? :-?
Link naar reactie
[quote:b445d7d1aa="tweakermatt"][quote:b445d7d1aa="Captain_Kansloos"][quote:b445d7d1aa="Computerfreakje"]Ik ga over 4 maanden upgraden , dit ga ik kopen [/quote:b445d7d1aa] en [quote:b445d7d1aa="Computerfreakje"]ik laat wel weten wat het is geworden over 2 maanden oke ?[/quote:b445d7d1aa] Ben ik nou gek of klopt er iets niet? :-?[/quote:b445d7d1aa] Beide :P :wink: Maar computerfreakje is idd wel wat vaag. Zoek eerst eens op internet voor je wat vraagt. (ik noem geen bepaalde topics, maar neem nu dat topic over een mobo ombouwen van Socket 370 naar Socket A) UTFS! (he vandread, weer je sig gebruikt :wink: ) Wedden dat je binnen een paar dagen weer een topic geopend hebt mbt upgraden. En wat verlang je van ons in dit topic? 'Wordt dit een leuke combinatie ?' Wat moeten we daar mee? Wat is je budget en wat wil je met je PC? Upgraden, alle onderdelen of alleen je videokaart? :-?[/quote:b445d7d1aa] Mijn budget is 55 euro en het enigste wat ik wil doen is een ander moederbord kope that's all!
Link naar reactie
[quote:0ac90f877a="Computerfreakje"][quote:0ac90f877a="tweakermatt"][quote:0ac90f877a="Captain_Kansloos"][quote:0ac90f877a="Computerfreakje"]Ik ga over 4 maanden upgraden , dit ga ik kopen [/quote:0ac90f877a] en [quote:0ac90f877a="Computerfreakje"]ik laat wel weten wat het is geworden over 2 maanden oke ?[/quote:0ac90f877a] Ben ik nou gek of klopt er iets niet? :-?[/quote:0ac90f877a] Beide :P :wink: Maar computerfreakje is idd wel wat vaag. Zoek eerst eens op internet voor je wat vraagt. (ik noem geen bepaalde topics, maar neem nu dat topic over een mobo ombouwen van Socket 370 naar Socket A) UTFS! (he vandread, weer je sig gebruikt :wink: ) Wedden dat je binnen een paar dagen weer een topic geopend hebt mbt upgraden. En wat verlang je van ons in dit topic? 'Wordt dit een leuke combinatie ?' Wat moeten we daar mee? Wat is je budget en wat wil je met je PC? Upgraden, alle onderdelen of alleen je videokaart? :-?[/quote:0ac90f877a] Mijn budget is 55 euro en het enigste wat ik wil doen is een ander moederbord kope that's all![/quote:0ac90f877a] Waarom wil je een ander moederbord? En als je besluit al vast staat, waarom ga je het dan vragen op dit forum?
Link naar reactie
55 € is veels te weinig voor een upgrade, zorg gewoon dat je een baantje krijgt bijv. folders of een weekendkrantje, wat al mag vanaf 13 jaar (ik dee et al vanaf mn 12de 8) ) Ik heb een upgrade besteld die kost 245 euri, maar dan heb ik ook wat ;) over een maandje een nieuwe videokaart, zit te denken aan een 9600/9600pro... met inruil van mn ouwe p3 + mobo + ram + case krijg ik 110 euro nog voor... komt mn upgrade op 135 € eindprijs (245 - 110)
Link naar reactie
[quote:1e63846eb0="Computerfreakje"]@NoepZoR : Ja , daar heb je inderdaad gelijk in alleen ik weet niet bij welke krant je het meeste verdient. @tweakermatt: Waarom ik een ander mobo wil ? omdat ik wat meer functies en stabiliteit wil , en ik wil gewoon zelf weten wat er op mijn moederbord komt snap ie ? Greetzzz. computerfreak.[/quote:1e63846eb0] Ow, maar als je al weet wat je wilt, waarom open je dit topic dan? :-? En als jij zo graag een ander Socket 370 mobo wil, dan hou ik je niet tegen. (maar ik verander mn mening niet dat het zonde van het geld is)
Link naar reactie
[quote:ed3ebb23dd="tweakermatt"][quote:ed3ebb23dd="Computerfreakje"]@NoepZoR : Ja , daar heb je inderdaad gelijk in alleen ik weet niet bij welke krant je het meeste verdient. @tweakermatt: Waarom ik een ander mobo wil ? omdat ik wat meer functies en stabiliteit wil , en ik wil gewoon zelf weten wat er op mijn moederbord komt snap ie ? Greetzzz. computerfreak.[/quote:ed3ebb23dd] Ow, maar als je al weet wat je wilt, waarom open je dit topic dan? :-? En als jij zo graag een ander Socket 370 mobo wil, dan hou ik je niet tegen. (maar ik verander mn mening niet dat het zonde van het geld is)[/quote:ed3ebb23dd] Oke , iedereen zijn persoonlijk mening tog ? :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...