Ga naar inhoud

Moederbord


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, Ik heb nu een intel celeron processor 533 mhz met 64 SD RAM en gebruik windows XP. Mijn computer is erg traag, daarom wil ik binnenkort een nieuwe computer kopen. Raden jullie mij de computer met de onderstaande gegevens wel aan? De computer is trouwens verkrijgbaar voor 600 euro (exclusief XP). Behuizing ATX MIDI TOWER 350WATT Moederbord ECS L7MM2 Processor AMD ATHLON XP2200+ Proc. cooler AMD CP COOLER Harddisk 40GB DAIMONDMAX PLUS 8 Diskdrive 3,5 Geheugen 256MB 333 Videokaart GEINTEGREERD PROSAVAGE 64MB GEDEELD Monitor 15" TFT Screen op Voorraad! Toetsenbord MULTIMEDIA KEYBOARD Muis 3 KNOP MOUSE Geluidskaart AC97 Speakers USBLASTER MM180 (2.0) CD-ROM DVDROM 16X/ Combo Drive CD-Rewriter CDRW 52X/ Combo Drive Besturing GEEN Garantie 36 months Is het moederbord wel van goede kwaliteit?Ik heb namelijk helemaal geen verstand van al dat letters en nummers. Ik wil tijdens het internetten tegelijkertijd muziek luisteren, muziek downloaden, word of excel actief houden.Is 256 MB wel genoeg voor me? Ontbreken er nog relevante dingen, die belangrijk zijn bij het internetten of muziek luisteren? Alvast bedankt voor jullie reactie! Groetjes. V. Naklov
Link naar reactie
voor zo'n bedrag is dat wel een redelijk snelle computer, zeker voor wat jij wil gaan doen. als je toch sneller wilt zou je misschien voor een kleine meerprijs 512mb ipv 256 kunnen vragen. over het moederboard weet ik weinig, maar ik heb wel een ecs gehad. erg goedkoop en erg ok. het voordeel van het moederboard dat je wilt nemen is dat je niet voor een grafische kaart hoeft te betalen. als je ooit nieuwe spellen wilt spelen is dit echter niet aan te raden, maar voor excel, internet explorer, winamp etc. is dit een zeer redelijke computer.
Link naar reactie
[quote:4634314a73="NoepZoR"]kan dat niet goedkoper ? voor dat geld kun je wel een PC met 512 ram en een losse agp videokaart kopen ipv 256 ram en onboard shared videokaart[/quote:4634314a73] Er zit wel een 15" TFT bij hoor! :) Ik dacht eerst ook, wat duur, maar toen ik zag dat er een tft-scherm bij zat vond ik het wel meevallen. Je pc is voor de dingen die je wilt doen goed hoor! Je kan overwegen om 512mb RAM te nemen...
Link naar reactie
[quote:dfd79b7a4d="naklov"] Ik heb nu een intel celeron processor 533 mhz met 64 SD RAM en gebruik windows XP. Mijn computer is erg traag, daarom wil ik binnenkort een nieuwe computer kopen. [/quote:dfd79b7a4d] Voor een beetje internetten en muziek luisteren kan je beter geheugen voor deze pc bijkopen. Niet zo gek dat hij traag is met 64Mb en XP erop. :roll: BTW; leuk zo'n 15inch TFT bij je evt. nieuwe PC, maar wat zijn de specs. daarvan.
Link naar reactie
[quote:48ca80e04f]Voor een beetje internetten en muziek luisteren kan je beter geheugen voor deze pc bijkopen. Niet zo gek dat hij traag is met 64Mb en XP erop.[/quote:48ca80e04f] Inderdaad, die oude pc is wel voldoende voor wat jij wilt. Bij veel computerwinkels kun je een artikel binnen 8 dagen zonder vragen terugbrengen. Koop bij een dergelijke zaak twee 256MB, dubbelzijdige PC100/PC133 SDRAM geheugenmodules. Je huidige 64MB heb je dan niet nodig. Probeer of je pc nu wel snel genoeg is, zo niet, breng je het geheugen binnen 8 dagen weer terug. Kost je dan geen cent, maar als de pc wel voldoet bespaar je heel wat geld. Overigens kun je daarna natuurlijk eventueel wel een nieuwe monitor/toetsenbord/muis aanschaffen, als je dat graag wilt.
Link naar reactie
Hoi, Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor zijn adviezen. Ik heb nog nog een vraagje aan Egslim. [quote:e469831249]Koop bij een dergelijke zaak twee 256MB, dubbelzijdige PC100/PC133 SDRAM geheugenmodules. Je huidige 64MB heb je dan niet nodig. [/quote:e469831249] Hoveel kost dat ongeveer? En is het mogelijk die SDRAM geheugenmodules ook later voor DDR geheugenmodules te gebruiken? Alvast bedankt voor je reactie! Groetjes V. Naklov
Link naar reactie
[quote:887d48c854="egslim"]SDRAM kun je niet hergebruiken in een DDR moederbord, de modules kun je vinden voor ongeveer € 60 per stuk. Dat maakt dus € 120. [/quote:887d48c854] Inderdaad, in een ander topic (kan hem zo snel ff niet vinden) wordt er zelfs verteld dat je ze voor 39 euro kan krijgen.
Link naar reactie
Buiten dat extra geheugen kun je wellicht ook nog extra performance uit die Celeron persen; dat waren in het verleden erg goed overklokbare processoren. Uit de vraag die je stelt lees ik echter dat je niet zo'n deskundige op het gebied van computers bent. Echter, als je overklokken het proberen waard vind, kun je wellicht iemand uit je omgeveing vragen of ie je helpt...
Link naar reactie
[quote:f1c6dbfec8="spiderned"][quote:f1c6dbfec8="egslim"]SDRAM kun je niet hergebruiken in een DDR moederbord, de modules kun je vinden voor ongeveer € 60 per stuk. Dat maakt dus € 120. [/quote:f1c6dbfec8] Inderdaad, in een ander topic (kan hem zo snel ff niet vinden) wordt er zelfs verteld dat je ze voor 39 euro kan krijgen.[/quote:f1c6dbfec8]sterker nog €35,-, zo stond het in de pricewatch bij een of andere winkel die alleen maar geheugen had
Link naar reactie
Bij zulke kleine bedragen is het echter wel handig om de verzendkosten als het kan te laten vervallen door een toko in de buurt te zoeken die het geheugen voor een degelijke prijs heeft liggen. Kijk maar eens op www.tweakers.net/pricewatch Bovendien heeft het halen bij een lokale toko het voordeel dat je meteen voor 100% zeker weet of de module double-sided is of niet.
Link naar reactie
Denk er bovendien aan dat de goedkoopste 256MB SDRAM modules enkelzijdig zijn. Je hebt dubbelzijdig nodig, behalve als je genoegen neemt met 128MB per module. Overigens zal overklokken waarschijnlijk weinig zijn hebben, de 533MHz Celeron is volgens mij nog van het .25 micron fabricageproces en zit daarmee al aan z'n limiet.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...