Ga naar inhoud

Upgraden of toch nog ff wachten???


Aanbevolen berichten

Ik heb een zelfbouw pc met de volgende config: Chieftec bigtower dragon serie's, q-tec 550 watt dual fan goldplated voeding, MSI KT4ULTRA BSR moederboard, Amd athlon xp2700+, 2x 256 samsung pc2700 ram geheugen, extra ide controller, 1x60gig 7200rpm hdd(maxtor) + 1x30gig 7200rpm hdd(nec) + 1x180 gig 7200rpm hdd(western digital),Nec nd1300a dvd rewriter,Lite-on 52x24x52x cd rewriter, btc 16x dvd rom, ati radeon 9800(sinds kort) videokaart, 100/10megabits eternetkaart. Sound onboard(werkt uitstekend op een yamaha receiver). Verder heb ik nog een pinnacle dc10 capture kaart bij, maar die gaat in de verkoop en zit niet in mijn systeem(te gevoeling voor aardstralen) Wat raden jullie mij aan, want op de videokaart en dvd brander na is het een systeem van een jaar oud: De CPU, moederboord en geheugen vervangen(wat nog meer eigenlijk) of kan ik beter ff mijn geld in mijn knip houden en een jaartje wachten??? Dvd's backuppen gaat perfect evenals alles, alleen het renderen van video blijft maar lang duren.
Link naar reactie
OK ,als je aan kapitaalvernietiging toe ben kan je iets anders nemen of upgraden, als je alleen voor het renderen een ander systeem wil bouwen of upgraden kijk dan eerst eens of dit ueberhaupt sneller kan met een systeem met een processor en start daar een topic over. Bedenk wel dat wat vandaag nieuw is, is gisteren al verouderd in deze wereld. Het lijkt me ook zinvol om een aparte topic te starten over de invloed en het bestaan van aardstralen, misschien is de aanschaf van een wichelroede ( van een A merk uiteraard ) ook zinvol.
Link naar reactie
Als je een systeem goed (evenwichtig) samenstelt kun je er lang mee doen hoor... Ligt er natuurlijk ook aan wat je ermee doet, maar toch. Als video renderen het enige is wat 'problemen' geeft zou ik daar niet voor upgraden. Laat je toch lekker 's nachts doen? Het is maar de vraag of je zoveel wint met een nieuwe processor... Zelf werk ik nog steeds met m'n trouwe ouwe PII 350... 4,5 jaar oud. Maar volgend jaar wordt het wel tijd voor iets nieuws.
Link naar reactie
Alles draaid wel stabiel en de programma's starten ook snel op. Ook al zou de pc een paar dagen aan staan werkt alles gewoon naar behoren. Ik kan er nog mee door alhoewel ik eind mei aan een upgrade zat te denken, volgens mij kan ik beter tot december aankomend jaar wachten en aankomende zomer op vakantie gaan naar het buitenland+een nieuwe dv camera. btw komt mijn xp2700+ van december vorig jaar ;)
Link naar reactie
[quote:5b547557fa="Marcel de Reus"]Dat is overigens helemaal geen onaardig idee ;-) Een leuke dual-Opteron opstelling met een SCSI 0+1 RAID oid. Dan praten we opeens wel weer over significante verschillen :-P[/quote:5b547557fa] Wat kost dat geintje??? Wat ik nog wel zou kunnen doen is het geheugen uitbreiden tot 1024mb en een hoogwaardige svideo interlink (aansluitkabel) om mijn pc op de tv aan te sluiten.
Link naar reactie
Kijk, geheugen uitbreiden en een goede svideo aansluitkabel aanschaffen is de duurte niet en misschien wat stillere fans. Maar als ik het eens goed bekijk, hoe vaak rendeer ik eigenlijk.??? Het backuppen van dvd's, ongeacht welke gaat uitstekend en ook nog best snel en een perfect eindresultaat op mijn nieuwe breedbeeldje. Wat wel een nuttige upgrade is is om van upc chello chassic up te graden naar demon adsl met 8megabit download :) [offtopic] Maar of ik daadwerkelijk op vakantie gaat is mij nog te vraag. Gezien ik van de scooterverzekering toch geen geld terug krijg wegens diefstal en ik op de fiets door weer en wind naar het werk ga zit ik te denken om een leuk auto'tje te kopen(dan maar ff in de file), heb mijn roze papiertje niet voor niks. Een scooter hoef ik nooit meer, die krengen worden toch alleen maar gejat en jij zit dan met de ellende.[/offtopic]
Link naar reactie
[quote:b6551b9b15="CBI-FP"] Wat kost dat geintje???[/quote:b6551b9b15] Laten we het gewoon op 'teveel' houden ;-) De Opeteron is ook niet voor particulieren bedoeld en ik ken ook niet bepaald veel mensen met een nieuwe SCSI RAID 0+1 setup ;-) (oke die SCSI setup zie je wel wat vaker, maar dan vaak met 4 kleine schijfjes)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...