Ga naar inhoud

whirlpool senseline 1400 slaat op pauze


jaap-41

Aanbevolen berichten

Hallo, wij zijn in het bezit van een whirlpool senseline 1400 met 6 kilo inhoud die al een tijdje kuren vertoont. Het standaard wasprogramma zou 2 uur moeten duren maar duurt meestal 3 uur. De was ruikt regelmatig niet fris. De machine werkt de ene keer het hele programma keurig achter elkaar af maar helaas gebeurt het net zo vaak dat hij een keer of 6 in pauze slaat. Soms meteen als je hem aangezet hebt, maar ook wel na een kwartier of pas na een uurtje. En de ene keer hoef je hem maar een keer opnieuw te starten en de andere keer moet je 5 of 6 keer de machine van pauze afhalen. Het apparaat is nog geen 5 jaar oud en mijn vraag is of iemand een idee heeft wat er aan mankeert en of het de moeite loont hem te laten repareren of dat ik beter een nieuwe kan kopen. Zoals hier boven aan de pagina te zien is heb ik voor 379 euro weer een nieuwe wasmachine. Alvast bedankt voor de reaktie, Jaap
Link naar reactie
Pomp en filter zijn in orde en er word wekelijks een 95 graden was gedraaid. Het lijkt mij overigens dat als het aan de pomp of het filter zou liggen, dat ik de problemen steeds zou moeten hebben en dat is dus niet zo. Vanmorgen heeft hij keurig het programma achter elkaar afgewerkt en de was rook fris. Zelf denk ik eerder aan een probleem in de \\\"computer\\\" van het apparaat?
Link naar reactie
Gisteren heb ik er een monteur bij gehad en die kwam inderdaad tot de conclusie dat het waarschijnlijk in de deur zat. Onderdeel is besteld en word volgende week vervangen. Als het met dit onderdeel niet verholpen is zit het in de electronica en is het na 4,5 jaar einde wasmachine want dat word een reparatie van boven de 200 euro. Het vervangen van het onderdeel heeft niet geholpen dus is de Whirlpool reeds na 4,5 jaar bij het oude ijzer beland. Voor ons geen Whirlpool meer.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
hallo ik heb net hetzelfde probleem gehad met het knipperende lampje van de senseline maar dan de 1400 versie...is exact hetzelfde als de 1200 serie maar die van mij maakt 200 toeren meer met centrifugeren...nou,de oplossing voor mij was heel simpel...ik heb de achterkant en de bovenkant van de wasmachine eraf gehaald om de bedrading te controleren die naar de motor toe lopen(lijkt op een dynamo van een auto)...de motor heeft het kleine wieltje waar de multisnaar of v snaar overheen loopt,daar zie je een hoop draden lopen(aan de achterkant van de motor),nu moet je eigenlijk goed kijken of de bedrading niet ergens tegen aan loopt(bij mij was dit wel het geval),ik heb een beetje aan de bedrading zitten rommelen(je zal hiervoor wel de wasmachine moeten kantelen totdat je de bedrading goed ziet zitten) en de bedrading vrij gelegt van alles waar het tegen aan kon gaan zitten.daarna weer geprobeerd de wasmachine te starten door een willekeurig wasprogramma te kiezen,start knop indrukken en heerlijk luisteren hoe het water de wasmachine in loopt en de motor begint te draaien...nu staat de wasmachine weer te draaien en werkt weer goed. TIP:als de wasmachine weer dezelfde kuren gaat vertonen weet je waar je moet zoeken,juiste de bedrading.probeer dan door te meten welk draadje het euvel geeft en vervang dan de draad of kort de draad in bij de breuk...en als laatse,als je daar toch in de buurt ben vervang dan gelijk de koolborstels maar als je dat niet wilt is dit niet nodig. LAAT JE DUS NIET FOPPEN DOOR TECHNISCHE MENSEN DIE HOGE PRIJZEN REKENEN VOOR BV GELIJK KOOLBORSTELS TE VERVANGEN...CONTROLEER EERST !!ALTIJD!! DE BEDRADING,(DIT IS GELDT NAMELIJK VOOR DE MEESTE HUISHOUDELIJKE ARTIKELEN BV EEN STOFZUIGER)DEZE VEROORZAKEN VOOR 90% VAN ALLE GEVALLEN HET PROBLEEM. GR PETER DE RUITER
Link naar reactie
zie dat ik net te laat ben voor jaap maar hopenlijk voor andere mensen niet...en om even op de stank terug te komen...heel weinig mensen weten dit maar dit heet wasluis...dit komt doordat mensen met TE lage temp. wassen bij 40gr of 30gr...op zich geen probleem maar het probleem zit em in de vloeibare wasmiddelen van tegenwoordig...deze veroorzaken wasluis...de simpelste oplossing is gewoon weer lekker normaal waspoeder gebruiken,maar reinig wel eerst even de wasmachine...ook de afvoerslang die waarschijnlijk vol zit met drap,zet de wasmachine gewoon lekker op de hoogste temp.en spoel de wasmachine met huishoud azijn en soda.doe dit een paar keer,reinig de slangen en je heb weer een heerlijke geur en geen strepen op je kleding die er niet uit gaan want dat komt ook door de wasluis.NOGMAALS GEBRUIK DUS WASPOEDER EN GEEN VLOEIBARE ROMMEL. huishoud azijn heeft ook de neiging om het kalk te verwijderen dus ook goed voor de wasmachine succes, gr peter de ruiter
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...