Ga naar inhoud

Voeding van 300W voldoende?


Aanbevolen berichten

[quote:96bcd91e1e="Red Dragon"]Zolang het een voeding van een gedegen merk is en je niet van plan bent te gaan overklokken moet het geen probleem zijn.[/quote:96bcd91e1e] Dat is idd wel best van belang; dat het van een goed merk komt... Aopen is aardig goed... En ga je er nou mee overclocken of niet?
Link naar reactie
Een 300 watt is opzich wel weinig hoor je kan beter een 450watt gelijk nemen dan ben je zeker van dat het goed zit want stel je nu voordat je een Asus Radeon 9800XT gaat nemen dan zou het een 300watt wat problemen geven. Ik raad aan een Q-tec Voeding van 450Watt Daul-Fan Gold Hij is maar 40,00,- Euro en hij is erg still! en hij is zeer betrouwbaar en goed.
Link naar reactie
[quote:5e25cdd980="carlobernardini"][quote:5e25cdd980="Red Dragon"]Zolang het een voeding van een gedegen merk is en je niet van plan bent te gaan overklokken moet het geen probleem zijn.[/quote:5e25cdd980] Dat is idd wel best van belang; dat het van een goed merk komt... Aopen is aardig goed... En ga je er nou mee overclocken of niet?[/quote:5e25cdd980] Aopen schijnt niet echt goed te zijn wat ik van de verhalen allemaal mag geloven. Ik dacht dat HJS ook slechte ervaringen met Aopen voedingen had.
Link naar reactie
Hoi, Recent een voeding opgeblazen van 300W, een schakelende voeding met 14-25-10 A bij 3,3-5,0-12,00 V van een onbekend merk. Toevallig nog een 300w liggen die ik bij een bestelling had toegevoegd omdat deze werkelijk spotgoedkoop was. Deze post deed mij weer aan die voeding denken en heb hem er even bijgehaald om de gegevens te vergelijken. Deze nieuwe spotgoedkope 300 W had heel andere gegevens inplaats van 14-25-10 A had deze 22-30-14 A een wezenlijk verschil ! Dus de aanduiding 300W vind ik een beetje veel misleidend. Een aanduiding zoals bij een brander oid bv (14-25-10) zou mijn inziens veel beter zijn , dan blijft alleen de keus tussen een goedkope met wat meer kwetsbare C`tjes (of niet ) en tussen een met aanzien of een statusuitvoering waarvan we ook alleen maar weten uit ervaring of de C`tjes wat minder kwetsbaar zijn. O ja , de goedkope doet met een progje om temp te meten het opvallend goed, een griezelig strakke V lijn onder diverse condities !
Link naar reactie
[quote:570e419e3c="shahab"]Een 300 watt is opzich wel weinig hoor je kan beter een 450watt gelijk nemen dan ben je zeker van dat het goed zit want stel je nu voordat je een Asus Radeon 9800XT gaat nemen dan zou het een 300watt wat problemen geven. Ik raad aan een Q-tec Voeding van 450Watt Daul-Fan Gold Hij is maar 40,00,- Euro en hij is erg still! en hij is zeer betrouwbaar en goed.[/quote:570e419e3c] Als er niks extreems mee doet vind ik persoonlijk 40 euro veel geld. Ik heb een 300 watt die bij mijn kast zat. nog geen problemen mee. Zovaak gaan die dingen toch niet kapot? Zit er bij je kast geen? Alexander
Link naar reactie
[quote:34f822889a="naitfire"]Aopen schijnt niet echt goed te zijn wat ik van de verhalen allemaal mag geloven. Ik dacht dat HJS ook slechte ervaringen met Aopen voedingen had.[/quote:34f822889a] Inmiddels hebben ze dat aarrdig onder controle, de zeer zwakke 5 en 12 volt is verleden tijd. Op de nieuwe voedingen staat als merknaam ook aleen maar Aopen, op de oudere staat in wat kleinere lettertjes nog bij Component Pro. Die Q-tec voedingen ben ik ook niet zo onder de indruk van, als je ze vol belast dan worden ze gloeiend heet, en gaat de +12v soms aardig de lucht in. Ik denk ook dat een 300 watt voeding meer dan voldoende is. Heb hier ook een Xp 3000+ met 512mb + 1hd en 1 brander aan een 200watts voeding. Natuurlijk gaat dit niet bij iedereen goed, maar als je een beetje degelijke voeding hebt moet 300 watt meer dan voldoende zijn. Scenic20
Link naar reactie
[quote:a18e51bbe7="Alexander Online"][quote:a18e51bbe7="shahab"]Een 300 watt is opzich wel weinig hoor je kan beter een 450watt gelijk nemen dan ben je zeker van dat het goed zit want stel je nu voordat je een Asus Radeon 9800XT gaat nemen dan zou het een 300watt wat problemen geven. Ik raad aan een Q-tec Voeding van 450Watt Daul-Fan Gold Hij is maar 40,00,- Euro en hij is erg still! en hij is zeer betrouwbaar en goed.[/quote:a18e51bbe7] Als er niks extreems mee doet vind ik persoonlijk 40 euro veel geld. Ik heb een 300 watt die bij mijn kast zat. nog geen problemen mee. Zovaak gaan die dingen toch niet kapot? Zit er bij je kast geen? Alexander[/quote:a18e51bbe7] Nou computer totaal had zelf gezegd dat ze een ATI Radeon 9700Pro gingen inbouwen toen het eerste 9700Pro kwamen. En hun zeiden wij haden een AOPEN 300Watt met een ATI Radeon 9700Pro met een Harde schijf maar die liep instabiel en zij zeiden toen wij een 450Watt voedingen erin lieten zeten was hij stabiel. Dus het is beter gelijk een 450watt tenemen zeiden ze vandaar dat ik ook een Q-Tec 450Watt Voeding Daul Gold heb genomen. voor me AMD Athlon XP 2400+ 2.0Ghz, Asus A7V8X, Samsung 512MB DDR400, 400Mhz, PC3200, Hercules 3D Prophet 8500LE 64MB DDR dat is mijn system.
Link naar reactie
Maarre is een 300W voldoende of niet? Is het verstandiger om een 350/360W voeding te kopen? Ik ga dit systeem niet overklokken! amd athlon 2600+ (barton) 512 mb ddr 40 of 80 gb harddisk geforce FX5200 asus a7n8x of deluxe-versie dvd-speler cd-writer Enne nog een vraagje: als ik 2 harde schijven, dvd-speler en een dvd/cd-writer wil aansluiten aan de twee ide-kabels, in welke volgorde moet ik ze aansluiten? bv: Op ide1: hd=master en dvdspeler=slave, maar maakt het iets uit of ik de hd aan het uiteinde van de ide1-kabel doe of in het midde vd ide1-kabel? En zo ook met de ide2. Hoe moet ik ze aansluiten om de beste prestaties te halen?
Link naar reactie
handig psu uitreken proggrammaatje http://www.dnachip.nl/PSU_vermogens_schatter.zip interresant site over welke voeding... http://www.firingsquad.com/guides/power_supply/ met vriendelijk groet: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/802723/ ik heb bijvoorbeeld 4 hdd's .... die hebben een stevig piekvermogen nodig om goed op te spinnen ( vandaar 550 qtec.... ongeveer 430 praktische watjes :P maar om eerlijk te zijn wil ik een enermax treupower 430+ wat ofzo katsjing... :roll: )
Link naar reactie
Enne nog een vraagje: als ik 2 harde schijven, dvd-speler en een dvd/cd-writer wil aansluiten aan de twee ide-kabels, in welke volgorde moet ik ze aansluiten? bv: Op ide1: hd=master en dvdspeler=slave, maar maakt het iets uit of ik de hd aan het uiteinde van de ide1-kabel doe of in het midde vd ide1-kabel? En zo ook met de ide2. Hoe moet ik ze aansluiten om de beste prestaties te halen???
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...