Ga naar inhoud

Geheugenprobleempje


Aanbevolen berichten

Ik heb 2 bankjes van 256 Mem (kingston DDR PC 2100) is samen 512. Op een K7T - 266 PRO Socket A + RAID, DDR Vanmorgen zag ik ineens dat er maar 384MB stond. Heb een aantal testjes gedaan en daaruit kwam het volgende. Module 1 in bank 1 geeft 256 MB Module 2 in bank 1 geeft 256 MB Module 2 in bank 1 + module 1 in bank 2 geeft 256 MB Module 1 in bank 1 + module 2 in bank 2 384 MB ( dit heb altijd zo gezeten) iemand een idee, wat hier loos kan zijn? bvd.
Link naar reactie
Ik denk dat het niet veel uit maakt. Draai je winXP? Die zegt nl ook dat ik maar 384 Mb fysiek geheugen heb (Bij systeeminfo). Als ik met andere software 'kijk' is er wel 512 Mb. Die gekke aanduidingen snap ik ook niet. Bij mij zegt Sisoft Sandra Max3 ook zoiets. Ik denk niet dat je je hier zorgen om hoeft te maken. Als laatste, Kijk eens bij: configuratiescherm -> Systeem -> tabblad Algemeen. Hier wordt ook de hoeveelheid geheugen genoemd. Druk (als je WinXP hebt) ook eens op Ctrl+Alt+Del en ga dan naar tab prestaties, hier staat ook het fysieke geheugen. Ik hoop dat ik geholpen heb. Als iemand nog een rede weet voor die rare aanduidingen van het geheugen, meld het dan ook a.u.b. even voor mij. Alvast gelukkig nieuwjaar. 8)
Link naar reactie
Ik draai XP met 2 Kingston 1 x dubbel bank, 1 singel. Inmiddels is het probleem opgelost. :) In de boot.ini stonden er 2 regels om XP op te startten, ik heb dit zo staan dat dat maar 1 seconde in beeld komt en dus niet gezien. Als 1e regel stond erbij MAX 384 MB mem. Deze regel gedelete en opnieuw opgestart waardoor weer 512 beschikbaar is. In ieder geval bedankt voor het meedenken, dacht al dat er een nieuw reepje moest komen. XP is toch wel wat langzamer met 128 minder, vooral Photoshop e.d. Hoe die regel erin is gekomen zal ik aan Bill voorleggen :lol:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...