Ga naar inhoud

Nieuw systeem, koeling


Aanbevolen berichten

Heb eergisteren een nieuwsys. gekocht (onderschrift).De XP2500 omdat ie zo goed te OCen is en dat de prijs wel drukte ipv een 3200 (kwam meteen tot 200 fsb zonder voltmod. etc.). 2x256ddr400 van infinion, cas 3 (goedkoop maar met voldoende marge om to 400fsb te trekken). Alles bij elkaar voor onder de 900 euro. Waar ik op het laatste moment besloot een goede kast te kopen (midi) ipv een budget kast zoals ik normaal altijd had. Aangezien ik ging OC'en heb ik er 3 casefans bij en een 420w. voeding van een beetje kwaliteit. Ik heb een fan in het midden van de zijkant van de kast op blazen (de fan die de meeste toeren maakt) en twee fans achterop, die op zuigen staan. Is dit OK, moet ik overwegen om op de boven kant ook een fan te plaatsen? Eventueel een aan de voorkant? Ook van de cpu-cooler ben ik niet helemaal zeker, een Artic copper cooling 2tc. Zou ik nog iets op uit mijn proc. kunnen halen?, heb verder niets veranderd in het bios, alles fsb op 200. Moet trouwens eerst een biosupdate doen want ik zag dat hij niet verder ging dan 200, wat een beetje lastig wordt aangezien ik vergeten ben een fdd te kopen.
Link naar reactie
[quote:33ecd1ff40="De Geest Van Oirlo"]Je moet idd alles op user defined zetten. (zoals in zijn sig staat heeft hij een asus a7n8x deluxe :wink: ) Maar die 200mhz fsb is meer als genoeg hoor, ik zou eerder eff proberen de cas naar 2.5 en dan naar 2.0 te zetten. Veel hoger als die 200 kom je toch niet.[/quote:33ecd1ff40] ik heb de non deluxe :wink: heb van mn a7n8x gewoon wel mn bios geflashed(had stabiliteits problemen) en nu kan ie 200 mhz DDR fsb aan. alleen geheugen is pc2700 :(
Link naar reactie
[quote:367e87930f="koene"][quote:367e87930f="De Geest Van Oirlo"]Je moet idd alles op user defined zetten. (zoals in zijn sig staat heeft hij een asus a7n8x deluxe :wink: ) Maar die 200mhz fsb is meer als genoeg hoor, ik zou eerder eff proberen de cas naar 2.5 en dan naar 2.0 te zetten. Veel hoger als die 200 kom je toch niet.[/quote:367e87930f] ik heb de non deluxe :wink: heb van mn a7n8x gewoon wel mn bios geflashed(had stabiliteits problemen) en nu kan ie 200 mhz DDR fsb aan. alleen geheugen is pc2700 :([/quote:367e87930f] Heb ik ook last van jah, dat mijn mem ma PC2700 is. Alle Rev. 2.0 moederborden hebben btw de Nforce2 Ultra 400 chip, deze kan standaard 200mhz fsb aan :) De Rev. 1.x kunnen dit volgens mij na bios update ook
Link naar reactie
[quote:ed12a330ae="De Geest Van Oirlo"][quote:ed12a330ae="koene"][quote:ed12a330ae="De Geest Van Oirlo"]Je moet idd alles op user defined zetten. (zoals in zijn sig staat heeft hij een asus a7n8x deluxe :wink: ) Maar die 200mhz fsb is meer als genoeg hoor, ik zou eerder eff proberen de cas naar 2.5 en dan naar 2.0 te zetten. Veel hoger als die 200 kom je toch niet.[/quote:ed12a330ae] ik heb de non deluxe :wink: heb van mn a7n8x gewoon wel mn bios geflashed(had stabiliteits problemen) en nu kan ie 200 mhz DDR fsb aan. alleen geheugen is pc2700 :([/quote:ed12a330ae] Heb ik ook last van jah, dat mijn mem ma PC2700 is. Alle Rev. 2.0 moederborden hebben btw de Nforce2 Ultra 400 chip, deze kan standaard 200mhz fsb aan :) De Rev. 1.x kunnen dit volgens mij na bios update ook[/quote:ed12a330ae] k heb maar 512 mb ram :wink: dus over n jaartje pc 3200 geheugen oid :D eerst ff videokaart mishandelen.
Link naar reactie
[quote:3a64b63ba5="Marcel de Reus"]Wat een ellende zeg maar 512MB PC2700 geheugen ;) :P Overigens is een 2500+ die MP locked is natuurlijk nog steeds prima te OC'en. Je zult echter enkel nog FSB kunnen OC'en en ook niet meer de MP kunnen verlagen om zo een hogere FSB te draaien.[/quote:3a64b63ba5] ik kan met pc 2700 niet ocen. voor de rest is t ok :wink:
Link naar reactie
Ik wist dat die barton gelockt was. De andere bartons laten zich minder goed OCen op FSB. Kijk maar eens op www.cpudatabase.com. Een 2600 Barton doet het stukken minder goed terwijl die wel wat duurder is. Het loopt nu allemaal stabiel dus ik laat het maar zo. Te warm wordt ie trouwens ook niet, Asus probe; max 51 graden na een uurtje Unreal2. Maar volgens mij is asus probe niet helemaal betrouwbaar.
Link naar reactie
[quote:b0777550a1="Marcel de Reus"]Wat een ellende zeg maar 512MB PC2700 geheugen ;) :P Overigens is een 2500+ die MP locked is natuurlijk nog steeds prima te OC'en. Je zult echter enkel nog FSB kunnen OC'en en ook niet meer de MP kunnen verlagen om zo een hogere FSB te draaien.[/quote:b0777550a1] Icm een nforce2 vind ik dit vrij ellende jah 8) En idd, de meeste 2500+ draaien zonder mp verlaging ook wel op 200mhz fsb hoor. (ervaring :wink: )
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...