Ga naar inhoud

Draagbare Harde Schijf


Aanbevolen berichten

Hallo mensen, Ik ben Siem van den Berg en ik ben dit jaar begonnen met een opleiding ICT-beheerder aan het ROC. Natuurlijk weet ik wel wat van computers, anders zou ik daar niet zitten, maar ik zit nou toch ff met een probleem waar ik niks op weet. Voor mijn opleiding gebruiken wij een draagbare Harde Schijf van het merk Western Digital WD400... en die krijg ik dus niet aan de praat. Een beschrijving van de situatie : 1e lade : Samsung CD writer 2e lade : Bracket voor draagbare HD 3e lade : CD-ROM lezer daaronder : Hoofd HD OS : Windows ME Ik heb dus zelf al wat zitten sleutelen, maar dat resulteerde in een harde BLIEEEP. Hij starte dus niet meer op. Met veel pijn en moeite heb ik hem weer aan de praat gekregen, maar die draagbare harde schijf kan ik dus nog steeds niet lezen. Op de bracket zitten een paar jumpers waar ik dus mee aan het spelen ben geslagen, maar die schijnen dus niet de juiste te zijn. Op de HD zelf zitten dus ook jumpers maar ik heb er nog maar niks mee gedaan, want ik wil eerst zeker weten dat ik het goed doe. Je kan hem instellen op Cable Select, Single/Master, Master with Slave Present en Slave. Even voor de duidelijkheid, ik wil graag gewoon booten van mijn primary HD, en de draagbare HD kunnen accesen vanuit windows. Kan iemand mij vertellen hoe ik de Master/Slave instellingen van al mijn hardware in het geheel moet zetten ? teken het desnoods uit, en dan lukt het me wel :) Ik zou het echt heel erg op prijs stellen, want ik moet deze vakantie nog best wel wat schoolwerk verichten. En ja, het merendeel daarvan staat op mijn Draagbare HD :( Alvast harstikke bedankt !!!
Link naar reactie
In principe moet de HDD waarvandaan je opstart als master zijn ingesteld en de extra schijf als slave (mits deze op dezelfde ide-controller zitten. De moderne schijven echter kunnen goed omgaan met de CS (Cable Select) setting. Zet daar eerst beide schijven op, mocht dat niet werken kan je altijd nog naar Master/Slave kijken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...