Ga naar inhoud

Bios-instellingen asus P4C800-E de luxe moederbord


Aanbevolen berichten

Onlangs in mijn windows xp prof systeem het asus P4C800-E de luxe mobo geinstalleerd met 2x 512 ddr en p4 3ghz cpu. Verder de reeds bestaande hdd's (géén serial ata) in gebruik in master/slave opstelling op de primaire ide-bus. Eerst wilde systeem niet opstarten, maar na herinstallatie van xp met behulp van xp opstartfloppies loopt het systeem weer. Tijdens de opstartprocedure krijg ik echter op het scherm achtereenvolgens de volgende boodschappen: scanning no devices found bios not installed waarna xp wordt opgestart en de pc gewoon gebruikt kan worden. De bios instellingen lijken me niet goed. Bios flashen lukt me ook niet: checksum error. Wie heeft een suggestie om bios instellingen goed te krijgen en nieuwste versie daarvan te laden?
Link naar reactie
[quote:62ad604c9a="Pjoth"]. Bios flashen lukt me ook niet: checksum error. Wie heeft een suggestie om bios instellingen goed te krijgen en nieuwste versie daarvan te laden?[/quote:62ad604c9a] Wees blij dat je een checksum error kreeg anders was je mobo nu naar de filistijnen. Je hebt gewoon het verkeerde flash bestand of een corrupte. Opnieuw downen bij asus. Hoe te flashen is rtfm. Heb je ook bij de beschrijving van de bios update gekeken of je probleem wordt opgelost ?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...