Ga naar inhoud

Secondary IDE channel no 80 conductable cable installed.


Aanbevolen berichten

[code:1:c1f5c7e862] Secondary IDE channel no 80 conductable cable installed. [/code:1:c1f5c7e862] Die melding krijg ik als ik mijn pc aandoe. Heb een IDE kabel die eerst in mijn 486 zat (nog voor DOS gebruikt), maak dat wat uit? Is die kabel gewoon kapot of komt dit omdat het een ander type is? (net als FAT32 en NTFS das allebij hdindeling, maar nieuwer (zie je ook nix van :wink: )). Kan ik gewoon een nieuw kabeltje kopen en dan probleem opgelost?
Link naar reactie
Je kan hem zonder problemen gebruiken, je zit alleen vast aan een max van 33 MB/s (Ultra DMA Mode 2, ook wel ATA 33 genoemd). Om op het op volle snelheid te laten werken heb je een moderne 80-aderige kabel nodig. Maar aangezien hij op je Secondary IDE zit, mag ik aannemen dat je er alleen een DVD/CD speler (en/of brander) aan hebt zitten? Dan maakt het niet uit, die kunnen meestal niet sneller dan ATA 33, en als ze dat wel kunnen is het nog steeds niet nodig. Als je er een ATA 66 harde schijf of sneller aan hebt zitten, is het zeker wel aan te raden om een 80-aderige kabel te gebruiken!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...