Ga naar inhoud

asus a7v600 of albatron kx600 pro ?


Aanbevolen berichten

[quote:c448537089="computer_nerdo"]kan ej dat antwoord ook even aan ons doorgeven? misschien hebbe we nog wat er op aan te merken[/quote:c448537089] yup. hier is 't: Om te beginnen heeft de Asus een Gigabit netwerk kaart onboard terwijl de Albatron het met een 'gewone' 10/100 Mbit kaart moet doen. Overigens niet echt belangrijk want Gigabit netwerken voor jantje modaal moeten nog komen. Verders zie ik op de Asus een serial ata aansluiting die de Albatron mist. Je hebt hier serail ata harde schijven voor nodig en die zijn nu nog iets duurder dan de normale pata schijven. Serial ata heeft als voordeel dat de kabels smal en rond zijn waardoor de luchtstroom in je kast verbetert. Ook zijn ze theoretisch ietsje sneller maar in de praktijk haal je zulke snelheden absoluut niet. Wat ik op de Asus ook zie is C.O.P. oftewel cpu overheat protection. Als de processor veels te warm wordt schakelt de computer zichzelf uit om de processor te behoeden voor verbranding. Bij Albatron zit een "[i:c448537089]Special design for CPU Over Temperature Protection.( OTP ) [/i:c448537089]" maar wat dat doet weet ik niet. De handleiding zegt er het volgende over . . . [quote:c448537089]The KX600 Series also include CPU Over Temperature Protection (OTP). When CPU temperature rises above normal values, the system will automatically shut down to protect your system from overheating. But the OTP is only functional when using the Athlon XPTM or the BartonTM CPUs.[/quote:c448537089] Ziet er dus hetzelfde uit als de C.O.P. van Asus. Wat Asus en de Albatron ook gemeen hebben is een utility die de vorige instellingen van het bios herstelt wanneer de overklok te hoog is voor het systeem om te kunnen werken. Goed om te weten. Het echte verschil is dus dat Asus een Gigabit lan heeft tegenover een 10/100 Mbit lan voor de Albatron en dat de Asus Serial ata heeft waardoor je dus 2 extra harde schijven aan kunt sluiten. De snelheden van de 2 systemen zullen wel ongeveer gelijk liggen, en de extra's van de Asus heb je niet echt nodig. Maar als die 20 euro geen probleem zijn, dan zou ik zeker voor de Asus gaan. Ik ken Albatron niet en hoewel ik er geen slechte dingen over gehoord heb, heb ik er ook geen goede dingen over gehoord.[quote:c448537089][/quote:c448537089]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...