Ga naar inhoud

Geheugenmodule kapot?


Aanbevolen berichten

Onlangs ging ik het systeemgeheugen uitbreiden, ik wilde van 256 naar 384 mb door er een 128 mb singleside module van 133 mhz in te doen. Echter het systeemgeheugen toont 320 i.p.v. 384 aan. Moet ik aannemen dat die laatste module kapot is? Ik heb nu 3 modules erin, 2 singleside en 1 doubleside. De drie banken zijn nu bezet. Mijn moederbord is een Abit BE6-II
Link naar reactie
wat staat in het boekje over single side icm double sided ? Zet alleen de double-sided geheugen erin en boot : staat er u 128 MB Ja dan is het goed, nee dan is module niet goed of je mobo kan niet overweg met double sided geheugen. Zet nu alleen single sided reepje erin ? Komt er nu 256 MB : Was dus al goed, maar double check. Alle twee testen oke : doe ze r allemaal in en boot : Is het nu goed ? Of mis je nog steeds 64 MB ? Indien laatste probeer de double sided in eerstje dimm socket, gaat het dan nog steeds fout dan kan je mobo niet overweg met een combi van single en doble sided, wat ik niet van een merk als Abit verwacht. Succes
Link naar reactie
Je had dus een singelsided 128mb + doublesided 128mb = 256mb dan zou in principe een tweede 128mb singlesided module erbij ook moeten werken. 320 is ook een raar getal als maximaal adresseerbaar geheugen, dus ik zou eens wat slotcombinaties proberen. Dwz wissel de modules eens om en probeer alle mogelijke combinaties.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...