Ga naar inhoud

Amd Athlon Xp 2600+ loopt te langzaam


Aanbevolen berichten

Ik heb mijn PC nu 3 dagen geleden in elkaar gezet, alles werkt perfect op een ding na, Mijn processor loopt op 1917 mhz terwijl hij op 2030 mhz zou moeten lopen ik heb de FSB al verzet enzo maar ik moet hem overklokken om hem op de standaard snelheid te krijgen, wat moet ik doen om dit probleem te verhelpen?
Link naar reactie
De 2600+ Processor, met een FSB van 166, zou idd 2083 Mhz moeten lopen. Dat ie bij jou 1917 draait komt me wel bekend voor, het zou me dan ook niets verbazen als je een Albatron mobo hebt? Ik heb 't namelijk ook gehad met een pc, niets aan te doen, waarschijnlijk wil de MP gewoon niet hoger als 11,5. Dit was bij mij iig het geval.
Link naar reactie
[quote:4dcbd71df3="Paranoid Android"]Mijn xp 2600+ loopt op 2083 Mhz met een mp van 12.5 en een FSB van 166. Misschien heb je een FSB van 133 Mhz of een barton XP processor (als die bestaat tenminste) en dat die daarom langzamer loopt?[/quote:4dcbd71df3] Nu je het zegt, ik herinner me dat er inderdaad een 2600+ Barton geïntroduceerd zou worden met een lagere kloksnelheid. In dat geval heeft de topicstarter waarschijnlijk een van de eerste daarvan. Bartons compenseren voor de lagere kloksnelheid met een grotere cache. Controleer of je CPU 512kB L2 cache heeft, in dat geval heb je een Barton en is alles in orde ;)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...