Ga naar inhoud

pc hangt na ide-apparaten


Aanbevolen berichten

[quote:ea51e7dbfa="renmoo"]tijdens de situatie boven beschreven brandt er verder niets. Tijdens een goede start brandt uiteraard ook het IDE-lampje[/quote:ea51e7dbfa]Hmm, dan blijft de harde schijf niet hangen in een leesactie ... Als de harde schijf verder normaal herkend wordt dan heb ik verder geen idee wat de oorzaak is.
Link naar reactie
[quote:ab0f7166f2="renmoo"]De pc werkt verder ook gewoon goed, op deze rare situatie na dan. [/quote:ab0f7166f2] Houd het in de gaten. Als het vaker gebeurt, of als er ook nog onverwachte Windows foutmeldingen verschijnen, dan zou ik toch de harde schijf als verdachte gaan beschouwen. Je zou eventueel nog diagnostische software van de producent van de harde schijf kunnen draaien.
Link naar reactie
Doe een bios discharge : verschilt per mobo, effe jumper aanzetten, 10-20 sec wachten en jumper terug in oude stand : soms noemen ze het dacht ik clear cmos. Het lijkt erop dat je ESCD blok in de war is. BTW : is dit vanaf het begin zo geweest ? ZIjn alle contacten goed aangesloten ? Check bij Asus bij de BIOS updates of er een probleem wordt opgelost wat betreft detectie van HD's. Check ook bij Maxtor als er iets bekens is ? Ik meen dat Maxtor problemen kon hebben met ATA33 controllers terwijl de HD ATA66 of hoger is. Ze hebben daar een oplossing voor. Het zou ook aan je HD kunnen liggen : download bij maxtor de utility powerdiag en draai die. Succes met dit waslijstje
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...