Ga naar inhoud

AMD Athlon 2500+ OC'en


Aanbevolen berichten

Ik wil graag mijn AMD Athlon 2500+ Overclocken, nu heb ik wel wat info opgezocht, alleen het is me nog niet 100% duidenlijk. Iemand zei, zet gewoon je FSB op 200 ipv 166 dat kan makkelijk.. de ander zegt: zet je koeler sneller in je bios, en zet het dan hoger, als je de koeler niet hoger zet brand het door. Wat moet ik doen? Ik kon niets vinden over koeler sneller laten runnen, en ik wil ook weten wat ik moet doen als me pc niet meer opstart, ohja, me CPU is nu rond de 30C en me MB 23C, en na een potje gamen (mohaa) loopt me CPU op naar 39C Wat moet ik doen om alles soepel te laten verlopen
Link naar reactie
Wat ik zelf heb gedaan is m'n multiplier verhogen. Die stond standaard op 12,5. Die heb ik verhoogd naar 13,5 en dat geeft me dan een kloksnelheid van 13,5x166 van ongeveer 2250 Mhz. Als ik de multiplier verder verhoog moet ik ook de vcore op m'n processor hoger zetten anders loopt ie gelijk vast. Je kunt ook je FSB verhogen om je processorsnelheid te verhogen. Bij mij werkt dit niet echt omdat een verhoogde FSB ook je geheugen sneller laat lopen en mijn geheugen kan dat niet aan (goedkoop spul).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...