Ga naar inhoud

Een mooie temp???


Aanbevolen berichten

Als ik het rustige werk doe op m'n pc is de temp ongeveer 40 graden. Als ik een spelletje gespeeld heb is dit wel 50 to 60 graden... En deze temp blijft dan ongeveer zo hoog. Het is een P4 2,66 met een gf4 ti. Ik heb het idee dat m'n brander die temps niet zo fijn vind (cd's mislukken waar ik bij zit) Als mijn pc niet zo lang aanstaat of ik heb geen spelletje gespeeld dan wil de cd wel lukken
Link naar reactie
zit eens naar die computer te kijken, en ze hebben het inderdaad over een koelkanaal van de CPU naar een 80 mm fan.. [quote:a99ec1673d]CPU-Kühler: Kühlkörper, Kanal zu 80mm-Lüfter [/quote:a99ec1673d] ze bedoelen zeker een fanduct naar een 80 mm fan in de zijkant van je kast. vreemd dat dit er standaard inzit iig... maar, als je die fanduct er nu eens afhaalt, en dus gewoon draait met gewoon het koelblokje en fan erop, en de fan waar de lucht naar toeging gewoon de warme lucht uit de kast haalt, hoe zijn je temperaturen dan?? en waar zit die fan btw die de lucht naar buiten werkt? controleer ook even of deze wel daadwerkelijk de lucht naar buiten werkt he, zou vervelend zijn als er een slaperige duitser per ongeluk de fan verkeerd om heeft gedaan, en jij daardoor zulke hoge temperaturen krijgt...
Link naar reactie
Hmm, De temperatuur van je PC valt dus eigenlijk nog best mee. Ik lees op verschillende plaatsen dat op de case van een Medion 8000 zelfs eieren gebakken kunnen worden en dat de temperatuur idle al 60+ is. Ik ken die PC niet, maar zo te horen moet daar wel wat aan te verbeteren zijn. Extra koeling kan volgens mij nooit kwaad. Wel moet je er voor zorgen dat de lucht in dezelfde richting stroomt. Dus als je in de achterkant van je PC bovenin een fan hebt die lucht in de PC blaast, installeer dan voorin onderaan een fan die de lucht de PC uit blaast. (Dit zijn de meest gebruikelijke plaatsen). - Installeer als het mogelijk is een fan op het koelblok op je processor. - Zorg dat de toevoer van lucht van buiten de PC niet geblokkeerd is. - Installeer een fan op het koelblok op de grafische chips. - Vergroot de capaciteit van de case-koeler met een extra fan. Een (extra) case-koeler alleen lijkt mij voor een moderne PC niet genoeg.
Link naar reactie
Hij zuigt lucht aan.... en wat bedoel je met: [quote:47fdfdc6ed]maar, als je die fanduct er nu eens afhaalt, en dus gewoon draait met gewoon het koelblokje en fan erop, en de fan waar de lucht naar toeging gewoon de warme lucht uit de kast haalt, hoe zijn je temperaturen dan?? [/quote:47fdfdc6ed] het is naar mijn weten een geheel. de fan zit dicht tegen de kast aan, aan de linker kant van de kast iets boven het midden. [img:47fdfdc6ed]http://www.diskidee.nl/images/a/aldipc9.jpg[/img:47fdfdc6ed] plus de enigste plek voor een extra fan: [img:47fdfdc6ed]http://www.diskidee.nl/images/a/aldipc9b.jpg[/img:47fdfdc6ed]
Link naar reactie
wat ik bedoel... ze hebben het immers over een ''Kanal zu 80mm-Lüfter '' dus een kanaal naar de 80mm fan in het zijpaneel.. trek je kast eens open, als het goed is zal er wel een soort slang ofzo van de CPU naar de wand van de kast toegaan waar de fan zit.. kun je die slang oid niet verwijderen??? het idee achter een fanduct is wel leuk, maar niet altijd even effectief... het kan nu zo zijn dat bijvoorbeeld beide fans te zwak zijn om de lucht goed te verplaatsen. het blijft dan te lang in het kanaal hangen, warmt nog meer op, waardoor je CPU ook warmer wordt etc....
Link naar reactie
De CPU koeler is zeker geen kast koeler. Een temperatuur voor de processor van 60 graden stressed is normaal, maar dat mag nooit de temperatuur van de kast zijn. Die zou ik zelf niet eens op 40 graden willen hebben. Aangezien de koeler via een koker is verbonden met de zijkant, kan een kastkoeler nooit kwaad. Dit is immers een ander circuit. De plaats van de extra koeler is dus niet zo belangrijk. Wel is belangrijk dat er voldoende aan/afvoer mogelijkheden zijn voor lucht. Daarvoor dienen de gaten aan de achterkant. Vaak zie he als je de behuizing open maakt dat ook aan de voorkant (onderaan) ruimte is voor lucht toevoer. In dat geval maakt het niet uit of je de koeler voor of achter zet. De aanvoer komt van de ene zijde en de afvoer geschied aan de andere zijde.
Link naar reactie
OK..... ik denk er namelijk over om een harde schijf er bij te kopen... En dan is het misschien idd wel zo handig om er een fan er bij te zetten. Ik kan deze helaas alleen aan de achterkant van m'n kast vastschroeven. Of is er ook nog een soort systeem dat je op de plek van de diskettestation kan doen. Dus boven je harde schijven?? Of is dit niet nodig??? (die er nu inzit heeft een temp van 46 graden) daar zal dan nog een schijf opkomen. Ik denk er over om er een 120Gb schijf van ibm er bij te stoppen. Dit wordt dan 2 x 120 GB, maakt dit veel warmte???
Link naar reactie
Het is een kant en klaar bakkie, dus tenzij je dat ding met een dekbed oid bedekt zou de temp gewoon goed moeten zijn en dat is ie dus ook. Ik denk dat je het probleem met de brander echt ergens anders in moet zoeken. Als je een extra HDD plaatst zou ik idd wel een extra casefan erin plakken. Je zult waarschijnlijk moeten zagen als je hem niet achterin wilt hebben en dat lijkt me wat overdreven. Ik zou eerst een kijken wat de casetemp en de HDD temps zijn als je de fan gewoon achterin er hebt bijgeplaatst.
Link naar reactie
[quote:b1fc538984]wat ik bedoel... ze hebben het immers over een ''Kanal zu 80mm-Lüfter '' dus een kanaal naar de 80mm fan in het zijpaneel.. [/quote:b1fc538984] Als het goed is zit er een Fanadapter van 80mm op de koeler. Op het koelblok past officieel een koeler van 60mm, maar door de langwerpige fanadapter kan er een 80mm fan op. Dit maakt de Aldi PC zo rustig.:) Kees
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...