Ga naar inhoud

Geheugen


Aanbevolen berichten

  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Aj, geen garantie meer... maargoed, één onderdeel vervangen kost nog altijd minder dan een heel systeem natuurlijk. Kwestie van achterhalen wat er stuk is, en dan vervangen :) Ik denk wel dat het je moederbord is, maar het is wel lekker als je zeker weet dat je systeem weer zal werken na vervanging. Misschien ff kijken of je CPU ook nog werkt. Klinkt misschien erg precies, maar zo zou ik het ook met mijn eigen pc doen om er zeker van te zijn. Suc6
Link naar reactie
Tja, ik neem aan dat het je moederbord is wat nu stuk is. Je rook sowieso een brandluchtje daar vandaan, en niet van een ander onderdeel. Voor 99% zeker denk ik dat je pc weer zal werken met een nieuw wel werkend moederbord. 't Is alleen die 1% .... Ik vind 't vervelend om een advies te geven wanneer het achteraf niet waar was, snap je? Ik weet nl. niet of een werkend moederbord zal gaan biepen als de cpu stuk is. Andersom niet iig. Niemand anders op dit forum heeft mij nog op mijn vorige reply's tegen gesproken, hihi :roll: Een cpu testen in iemand anders zijn pc vind ik wat tricky worden. Tenzij jij of je vriend zeker zijn van wat je doet (je hebt 't al vaker gedaan), laat dan maar zitten. Suc6 en geen dank; ik weet misschien niet echt veel van pc's, het is altijd leuk om iemand anders te helpen met wat ik wél weet :) of dénkt te weten, hehe. :lol:
Link naar reactie
Ik zou je absoluut niet verbeterd hebben Kamakazi!!! :) Alhoewel ik de voeding als uiteindelijke veroorzaker nog niet uit wil sluiten en daar heb ik jullie niet meer over gehoord. De voeding zou ik nog even terdege testen voordat je een ander moederbord koopt. Een multimeter is nog altijd goedkoper :wink:
Link naar reactie
[quote:5636659a35="bvk"]Alhoewel ik de voeding als uiteindelijke veroorzaker nog niet uit wil sluiten en daar heb ik jullie niet meer over gehoord. De voeding zou ik nog even terdege testen voordat je een ander moederbord koopt. Een multimeter is nog altijd goedkoper :wink:[/quote:5636659a35] Tja, ik denk dat 't veilig is om te zeggen dat als wanneer hij 't nieuwe moederbord aansluit om dan meteen bij de eerste boot naar de BIOS te gaan de voltages te checken. Zijn die te hoog, dan was de psu toch de oorzaak. Nieuw MoBo moest dan sowieso eigenlijk (brandluchtje). Ik zou ook geen andere (niet moeilijke) manier weten om een psu (belast) te kunnen meten, behalve op deze manier....
Link naar reactie
Je kan twee pinnetjes (weet even niet welke) op je voedings ATX stekker connecten waarna je voeding start. Als eerste zou ik dan de kale onbelaste spanning meten. Als die al 13/6/4 volt ofzo aangeeft, zou ik er geen nieuw mobo meer op aansluiten, want dan heb je misschien kans dat ie meteen wéér doorfikt.... En vervolgens zou je er (oude ongebruikte) apparaten op aan kunnen sluiten om em belast te meten.
Link naar reactie
[quote:09206b80a3="bvk"]Je kan twee pinnetjes (weet even niet welke) op je voedings ATX stekker connecten waarna je voeding start. Als eerste zou ik dan de kale onbelaste spanning meten. [/quote:09206b80a3] Groene pin van de moederbordaansluiting verbinden (paperclip of zoiets) met een zwarte pin. Meestal heb je wel een bepaalde belasting nodig ja; tenminste iets op de 5 volt lijn als ik me niet vergis. Ipv apparatuur zou ik liever een weerstand gebruiken. Een 10Ohm van 10W las ik ergens, bijvoorbeeld.
Link naar reactie
[quote:c6c9dc0ee7]voolgens mij is je mobo dood maar je hebt geen winkel garantie meer he msch heb je nogwel garantie van de fabriek?[/quote:c6c9dc0ee7] Hoe oud is het systeem ? Je hebt nl. geen RUK te maken met zgn. garantievoorwaarden die de verkoper stelt. Die heeft zich te houden aan het nieuw burgelijk wetboek. Je mag van een computer verwachten dat ie langer dan b.v. 2 jaar meegaat. Ook zoiets als: [quote:c6c9dc0ee7]ik heb geen garantie meer, de zegel is gescheurd omdat ik hem al eens binnengedragen heb in een computerkliniek[/quote:c6c9dc0ee7] is wettelijk niet toegestaan Gewoon (aangetekend) briefje sturen [url]http://www.trosradar.nl/PHP/qcl2/letter/0/10[/url] Na 14 dagen bellen, noteren met wie je gesproken hebt, tijdslimiet stellen aan hun reaktie, nog geen (bevredigende) reaktie: naar advocaat stappen en die een laatste aanmaning sturen. Het werkt !
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...