Ga naar inhoud

amd cpu upgrade


Aanbevolen berichten

De XP-TMC van Upgradeware kun je op een oud Socket A moederbord plaatsen, waarna je er een nieuwe CPU bovenop kunt zetten. Het oude moederbord zal waarschijnlijk niet de FSB van de nieuwe CPU ondersteunen, maar je kunt met de XP-TMC de multiplier aanpassen om toch de kloksnelheid te verhogen. Ik heb 'm getest met een 3200+ Barton (2,2GHz) op een oud A7M moederbord.
Link naar reactie
Het ligt eraan. Veel hardwarefanaten zullen zonder problemen de hele pc uit elkaar schroeven en allerlei onderdelen vervangen. De Upgradeware optie is veel gemakkelijker, ook al is de prijs/kwaliteit verhouding iets minder. De lagere FSB en oude chipset zijn wel een nadeel, maar je kunt nog steeds een leuke prestatiewinst zien.
Link naar reactie
Je bedoeld de bruggen verbinden neem ik aan? L1 bruggen verbinden was afair iig vroeger voor de Palomino's om de MP te unlocken. Je hebt ook nog een hack om van een AXP een AMP te maken, daarbij moet je ook een aantal bruggen verbinden, de L7 dacht ik. En nu recentelijk is er een hack om van de nieuwe Durons een AXP te maken, door ik dacht de L2 bruggen te verbinden en zo de volle L2 cache terug te krijgen.
Link naar reactie
Ik heb het toen door Eynstein laten doen, omdat ik absoluut geen vaste hand heb en het was mij ook never nooit gelukt. Uiteindelijk heb je er toch niet zoveel aan om een Palomino te unlocken, tenminste niet de 200+ die ik had, die zitten al ernstig aan hun max en willen dus ook niet zo lekker OC'en, al was het wel strak om toen al default met een FSB van 186 te draaien :P
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...