Ga naar inhoud

Witch mainboards?!


Aanbevolen berichten

Beste lezers/lezeressen, ik sta op het punt een nieuw moederboard te kopen, maar sta voor de grote vraag welke is voordelig en kwalitatief goed? Ik ga voor een mainboard die AMD support (zo 2400 ongeveer) en heb 2 modules DDR 2100 liggen. Ik heb een beetje gezocht op tweakers en wil eigenlijk niet meer dan 130 euro uitgeven voor een mainboard. Iemand enige suggestie welke ik het beste kan nemen? (mij lijkt MSI een goede keuze maar is dat ook zo?!)
Link naar reactie
[quote:70b00aaa30="computer_nerdo"]ben je van plan er mee te overklokken? (let in je titel op spel fouten, wat moet je nou met een heksen moederbord? :lol: )[/quote:70b00aaa30] heksen moederborden bedoel je :lol: maar ff serieus.... vertel eerst even waarvoor je je pc wilt gaan gebruiken anders kunnen we je niet goed helpen....
Link naar reactie
Er zijn zat goede mobo's te krijgen voor die prijs. Kijk maar eens op http://www.tweakers.net/pricewatch In principe voldoen alle moederborden met KT333, KT400, KT600, nForce2 chipset. Je moet zelf gewoon even kijken naar welke functies jij bij een mobo belangrijk vindt, moet er veel onboard zitten, moet hij goed OC'en, moeten er goodies bijzitten, etc Epox 8RDA+ is een leuk en goedkoop bordje, maar ook de Asus die bosje noemt is een heel goed bord voor weinig geld. Het is puur wat jij belangrijk vindt.
Link naar reactie
Ik zou, zeker als de 2 ddr 2100 modules identiek aan elkaar zijn kijken voor een goedkoop nforce 2 moederbord, deze zijn kwa prestaties toch wat hoger dan een kt400(a) en 600 en niet eens zoveel duurder. Dan zou ik daarop een 266mhz fsb Amd doen bij de 2400+ en dan het geheugen in dual channel synchroon met de fsb laten draaien dan heb je een hele snelle combinatie. Als je een 333mhz fsb Amd zou nemen (de 2500+ of hoger) kan je het geheugen niet meer synchroon met de fsb laten lopen aangezien de max. snelheid daarvan 266mhz is. À synchroon lopen van het geheugen kost behoorlijk aan prestaties. Bijvoorbeeld zoiets (even als voorbeeld, dat het helemaal niet zo duur hoeft te zijn icm. een moederbord met al de nieuwe nforce 2 400 chipset met officiele ondersteuning t/m de laatste socket A processor, de 3200+) Amd Athlon Xp 2400+ 266mhz fsb. € 84,- Epox 8rda3+ € 89,- En daar natuurlijk je ddr2100 op. Scenic20
Link naar reactie
zou ik persoonlijk nog wel eerder voor de ''gewone'' 8RDA+ gaan... deze heeft t.o.v de 8RDA3 tenminste soundstorm onboard... heb je toch iets beter geluid... verder niet teveel aan te merken op de set van Scenic... je kan evt ook de reepjes verkopen, en ergens 2e hands PC2700 op de kop tikken. zo kan je evt ook een leuke barton ernaast zetten om het helemaal compleet te maken...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...