Ga naar inhoud

On board sound vraagje


Aanbevolen berichten

[u:bb9f3f30bb]Waarschijnlijk een simpel vraagje, maar toch even jullie tijd gevraagd:[/u:bb9f3f30bb] Ik heb onlangs mijn pc helemaal geformatteerd en gepartitioneerd en win 2000 geinstalleerd. probleempje: [b:bb9f3f30bb]on board sound werkt niet[/b:bb9f3f30bb]. (dit werkte eerst wel onder win 98) nu lijkt me dit een [b:bb9f3f30bb]driver-probleem[/b:bb9f3f30bb]. ik moet volgens mij de drivers van het mobo nog installeren. mobo: MSI 6330 Lite ver.3 (K7T Turbo LE) ik heb op internet gezocht voor de drivers en daar hebben ze er 2 vermeld staan. [url]http://www.msi.com.tw/program/support/driver/dvr/spt_dvr_detail.php?UID=128[/url] [i:bb9f3f30bb]- VIA Chipset 4in1 Drivers - VIA AC97 PCI Sound Drivers [/i:bb9f3f30bb] Maar welke moet ik nu hebben? - zit in de de eerste een driver inbegrepen voor de on board sound? - is de tweede alleen voor PCI soundkaarten? Of ben ik helemaal [b:bb9f3f30bb]verkeerd[/b:bb9f3f30bb] bezig. Ligt het volgens jullie misschien helemaal niet aan de drivers? Kortom: moet bij een verse windows installatie de driver voor een mobo met onboard sound wel opnieuw geinstalleerd worden?
Link naar reactie
Je hoort ze beide te installeren, maar de onderste is voor het geluid, de: - VIA AC97 PCI Sound Drivers dus. In de 4in1 drivers zit [b:cfc1b5a263]geen[/b:cfc1b5a263] driver voor de geluidschip. Dat pci slaat op dat de geluidschip via een interne verbinding over de pci bus gaat en dus eigenlijk in een niet zichbaar pci slot zit Beetje kromme uitleg, maar daar komt het in feite wel op neer De 4in1 drivers geven een wat bertere aansturing van de chipset, en zorgen dus voor iets betere prestaties Scenic20
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...