Ga naar inhoud

Het 'mysterie' van de niet startende PC


Aanbevolen berichten

Ik heb de vraag al eerder gesteld bij een ander form (andere hardware vragen) maar misschien weet iemand hier de oplossing: Vanwege een kapotte voeding, rammelkast en een ernstig vervuilde PC heb ik een nieuwe systeemkast gekocht van Chieftec en windows XP opnieuw geinstalleerd. Sindsdien heb ik het volgende probleem: als ik Windows XP afsluiten, gewoon via start, uitschakelen, reageert de computer een volgende keer niet meer op de aanknop (ook niet op toetsenbord, muis, etc.) Het enige wat dan nog helpt is de computer van het stroom af, weer aan het stroom en dan werkt de aanknop gewoon weer. NB Volgens mij heb ik alle aansluitingen goed gedaan en nog een ppaar keer gecheckt. Weet iemand raad? Kan het aan het mobo, de voeding, of de instellingen liggen? Tehinsche info: Systeemkast Chieftec SCorpio miditower Epox 8kha moederbord AM<D 1800XP processor 512 mb ddr geheugen Award bios --> ACPIfuncion on, suspend type s1(POS) (NB Hierbij ook varianten geprobeerd en ACPI off maar dat helpt niet) Alvast oneindige dank! Groet, Arend
Link naar reactie
Merkwaardig probleem. Je kunt wat dingen testen... Je kunt de lijn waar de schakelaar aan zit misschien doormeten met een multimeter. Levert de SB-lijn van de voeding voldoende stroom voor je moederbord? Het zijn maar suggesties, geen idee of het wat opleverd. Maar niet geschoten is altijd mis, nietwaar? :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...