Ga naar inhoud

Mobo of CPu dood ?


Aanbevolen berichten

Mobo of CPU dood. PC start na jaren niet meer op. Wanneer ik tijd heb debuggen. MSI K7TPro2a - Duron 1200 - ATI9100 - 30 GB HD en CDrom speler, NIC etc.. Zet power aan : HD flipt op, monitor kriijgt signaal, alleen geen boot. Lampje van CDrom gaat ook aan. Fan van CPU draait. Alle 4 leds geven rood aan (=is system power on). Blijft ook zo. Tussendoot met reset etc ging wel een groen lampje aan maar na de volgende reset weer alles rood. Wat is de snelste manier om te achterhalen of mobo :evil: of CPU dood is :evil: ? CPU in ander mobo is geen optie in mijn geval
Link naar reactie
Ik weet het niet zeker hoor, maar 4 rode leds bij zo'n MSI mobo gaven toch ook aan dat je CPU dood was? Je moet denk ff op de site van MSI rondneuzen met een andere pc als je die tot je beschikking hebt. Ik denk dat je mobo het nog wel doet omdat die monitor een signaal krijgt zeg jij anders zou die helemaal niks doen.
Link naar reactie
Zo op het eerste gezicht geen lekkende condensator. Hij reageert ook niet op de REset button. Alleen slechts 2 keer en toen werden de lampjes rood-groen-groen-rood en pc doet veder niks: volgens MSI boekje is dat Processor initialisatie : dus lijkt op CPU dood of is dat nog te voorbarig ? Suggesties nog welkom, ga dinsdag of woensdag avond weer verder. Correctie : monitor krijgt heel effe signaal dacht ik. Heel effe groen dan weer geel
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...