Ga naar inhoud

Hoe een ahtlon xp 1800+ overclocken¿


Aanbevolen berichten

Ik wil mijn athlon XP 1800+ overclocken, ik kan de frontsidebus bij bios verhogen maar heb ik niet gedaan, want ik weet niet of ik dan in de problemen kom en kan de multiplier niet veranderen bij bios staat er dus niet bij. Ik heb een standaard cooler(boxed) Kan iemand me helpen hoe ik het best kan overclocken? oja ik heb een chaintech 7NJL3 mobo. :wink:
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:94f71d72e5="carlobernardini"]Idd, lees de faq en als je er echt niet meer uit komt, schreeuw je het er maar uit... PS; je kan het ook softwarematig doen, he...[/quote:94f71d72e5] Dit is niet aan te raden. Voorkeur is altijd vanuit de bios omdat het dan gewoon makkelijker weer te herstellen is mocht je te ver gaan. (bijv dmv een bios reset)
Link naar reactie
[quote:7be5707482="Tolgay"]Ik wil mijn athlon XP 1800+ overclocken, ik kan de frontsidebus bij bios verhogen maar heb ik niet gedaan, want ik weet niet of ik dan in de problemen kom en kan de multiplier niet veranderen bij bios staat er dus niet bij. Ik heb een standaard cooler(boxed) Kan iemand me helpen hoe ik het best kan overclocken? oja ik heb een chaintech 7NJL3 mobo. :wink:[/quote:7be5707482] Nee, er kan echt niet zoveel misgaan; het systeem zal hoogstens instabiel gaan lopen, maar dan schuif je de FSB weer terug... Probeer het anders maar softwarematig, maar dat is even riskant als in de bios maar makkelijker... Je mobo kan er trouwens wel een tikkie van beschadigen (maar dat weet ik niet zeker, vraag maar ff na)... Lees ook de faq...
Link naar reactie
bios overklocken is makkelijker te herstellen. Software overklocken doe je in windows, dwz dat die instellingen in windows pas toegepast worden. Als windows niet meer start is dat niet meer zo prettig. (correct me if i'm wrong :roll: ) Bij bios overklocken reset je de bios (of je hebt een automatische functie die het corrigeert) en je bent klaar.
Link naar reactie
Als je in de BIOS kan OCen moet je dat doen, want gaat starten van windows sneller :) . Geest, ik correct je ff, want je bent wrong :P Ik kan mn FSB niet in bios doen, doe het via CPUcool. Als cpucool is geladen wordt de FSB ingesteld op de snelheid die ik heb ingesteld. Dit gaat softwarematig, restet je windows, dan moet CPUcool m weer op de goeie snelheid zetten. Zet ik bij de settings de FSB te hoog, dan hangt windows, maar win start wel op.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...