Ga naar inhoud

BIOS update


Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem, ik heb laatst een dimm geheugen module van 256 mb gekocht. Het moederbord ( Asus P2B-F ) boekje zegt dat mijn moederbord het onderstreund. Maar hij wordt herkend als een 128 mb module. Dus ik dacht misschien moet ik mijn bios updaten. Dus ik ging aan de slag, eerst maak ik een boot diskette en daar zet ik dan de aflash update op. Ik boot me pc met de floppy, daarna kom ik in een menu waar ik als eerste keuze de instellingen van mijn oude bios op kan slaan en als de tweede optie kan ik update bios kiezen. deze selecteer ik en dan staat er dat ie het bestand (de update) niet kan openen. Kan iemand mij meer informatie verschaffen over dit probleem? :cry:
Link naar reactie
Dat moederbord heeft een 440BX chipset en deze chipset accepteert niet iedere 256 MB dimm. Moederborden met een 440bx chipset ondersteunen alleen 256 MB dimms met een 16M*8 configuratie, oftewel doublesided geheugen. Waarschijnlijk heeft het geheugen wat je gekocht hebt een 32M*4 configuratie, singlesided geheugen. Een bios-update zal het probleem niet verhelpen, de enige oplossing is je geheugen ruilen. Overigens heeft deze vraag helemaal niets met Windows van doen.
Link naar reactie
[quote:286db5ca1f="Patrick K."]Het moederbord ( Asus P2B-F ) boekje zegt dat mijn moederbord het onderstreund.[/quote:286db5ca1f]Als het boekje het zegt, zal dat wel zo zijn. Mogelijke antwoorden zijn al gegeven; als aanvulling: 1) Zowel de update als de flash-tool moeten op de floppy staan. 2) Lees de info op de ASUS website welke problemen verholpen zijn / welke extra functionaliteit je krijgt als je deze update toepast. Als daar niet expliciet bijstaat dat je probleem wordt opgelost, zou ik niet flashen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...