Ga naar inhoud

ECS Moederborden


Aanbevolen berichten

Zoals ik al eerder heb geschreven wil ik een pc gaan bouwen en daar ga ik volgende week een Sweex Xenon Midi Kast voor kopen, en ik ben van plan om een ECS Moederbord te gaan kopen. Het is de K7S5A Pro+ LAN + USB 2.0 Socket A van ECS te koop bij Gistron voor 34,90. Wat zijn hier de ervaringen met ECS Moederborden? Ik heb zelf een hele goeie pc dus deze pc is niet voor het goeie ofzo, maar alleen maar om het principe te leren van het pc bouwen. Dus ik wil een volledige pc in elkaar zetten, maar verder wil ik 'm zelf niet gaan gebruiken ofzo. Dus het gaat erom dat alles wel werkt, maar het hoeft niet van prima kwaliteit te zijn. En past dat moederbord ook in mijn kast die ik wil gaan kopen. De kast staat op www.unipars.nl onder behuizingen en dan de aller onderste kast. Kan ik op deze pc die ik ga maken een 'oude' hdd van ong. 10gb aansluiten, en herkent de pc deze dan zonder problemen? en kan ik'm gewoon gebruiken zoals andere grote hdd's zoals 80 gb ofzo. Want ik heb hier veel op het forum gelezen oude pc's/moederborden bijv. een schijf van 120gb of 80 gb niet goed herkenden of dat je maar 8gb kon gebruiken ofzo. Dus mijn vraag is of ik zo'n kleine schijf wel op een nieuw moederbord kan aansluiten. Is er verder noet iets waar ik op moet letten bij het kiezen van de parts,etc.? En bij het assembleren?
Link naar reactie
[quote:08156b8f38="jeroenvanweeghel"] Het is de K7S5A Pro+ LAN + USB 2.0 Socket A van ECS te koop bij Gistron voor 34,90. Wat zijn hier de ervaringen met ECS Moederborden?[/quote:08156b8f38] Goed en de ECS K7S5A Pro is een heel goed uitgeëvolueerd bordje, het is denk ik nu al (non-pro) zo'n 1.5 - 2 jaar in productie en erg populair. [quote:08156b8f38]En past dat moederbord ook in mijn kast die ik wil gaan kopen. De kast staat op www.unipars.nl onder behuizingen en dan de aller onderste kast.[/quote:08156b8f38] Als het gewoon een ATX kast is wel. [quote:08156b8f38]Kan ik op deze pc die ik ga maken een 'oude' hdd van ong. 10gb aansluiten, en herkent de pc deze dan zonder problemen? en kan ik'm gewoon gebruiken zoals andere grote hdd's zoals 80 gb ofzo.[/quote:08156b8f38] Ja, dat moet beide zonder problemen kunnen.
Link naar reactie
Volgens mij is het een gewone standaard maat ATX Kast, en volgens de verkoper ook. Wat denk je als je dat zo ziet op die site? Dus het kan zonder problemen bij die kast als het een gewone atx kast is? De standaard voeding van die kast kan je er ook gewoon op aansluiten?(op het mobo bedoel ik.) p.s. weet je of het mobo met handleiding geleverd word?
Link naar reactie
Ik heb hier 2 K7VZA rev 3.0 moederborden van ECS en die draaien goed. ECS schijnt ook een van de grotere moederbordfabrikanten te zijn. Goedkoop is in dit geval niet duurkoop lijkt me. Of de nieuwste duron-processoren erop kunnen weet ik niet. Tot 1,3 Ghz kunnen ze er in elk geval wel op, dat zijn dan duron's met een morgan core.
Link naar reactie
Ik denk dat plextor bij het gebruik van het woordje 'wij' en verkeerde keuze heeft gemaakt, aangezien andere forumleden wel voor zichzelf kunnen spreken. Verder ben je niet verlicht om te reageren of om te lezen dus ik zie het probleem niet. edit: Ik zie dat jeroen net weer een ander topic opende voor min of meer dezelfde vraag en dat twee andere leden er ook niet blij mee waren, dus ik kan plextor nu alleen maar gelijk geven. Overigens dat je niet hoeft te reageren staat natuurlijk gewoon. Echter belemmert het openen van meerdere topic voor één persoon met betrekking tot hetzelfde onderwerp wel het overzicht dus ik stel voor dat egslim de topics samenvoegt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...