Ga naar inhoud

is 250 watt voeding voldoende?


Aanbevolen berichten

[quote:7de7f3d169="carlobernardini"]Maar 250 watt is zowieso meer dan genoeg voor een geforce 2/3... En het verschil tussen 300 en 400 merk je wel bij sommige onderdelen... Dat hangt gewoon van je componenten af... :-?[/quote:7de7f3d169] Yeah, right... :roll: Feit is dat de ene 250W voeding de andere niet is, met een slechte kwaliteit voeding worden de spanningen sneller onstabiel of te laag naarmate de belasting toeneemt. Dus als een goede kwaliteit 250W goed werkt, zegt dat niets over de kansen van een slechte kwaliteit 250W. Over wat jij zegt, dat klopt gewoon niet. Een beetje zware CPU, met een paar extra IDE-apparaten en een goedkoop moederbordje is meer dan voldoende om een slechte kwaliteit 250W onderuit te schoppen. Ook al is de videokaart een oude TNT... Van de rest snap ik niet wat je bedoelt. Als een 300W voeding te zwak is om de pc stabiel te houden kun je het oplossen met een zwaardere voeding (bv. 400W) of een betere kwaliteit 300W. Maar het effect op de prestaties is nul, wat Marcel net al zei.
Link naar reactie
Geen probleem, maar als je weer iets niet weet, vraag het dan in plaats van verkeerd advies te geven. Mensen geven geld uit op basis van wat wij ze vertellen. Als jíj fouten maakt kan het hén geld kosten! :evil: Dit geldt overigens niet alleen voor jou, maar ook voor enkele anderen. Wie de schoen past trekke hem aan... Natuurlijk maakt iedereen weleens fouten, zelfs ik. :wink: Maar veel verkeerde adviezen kun je voorkomen door a) niets te zeggen als je het niet zeker weet of b) je feiten eerst te controleren.
Link naar reactie
Ik heb nog een oude packard belletjuh: voeding van 150w pci geforce4 mx 420 - ethernetkaart - 5400rpm 15gb - dvd rom-cd rw werd niet egt heet ofso. Ik heb nu een 300w xp1800+ dvd rom - fan - 7200rpm30gig - agp geforce 4 mx440 - ethernetkaart en die voeding is wat warmer [i:5f73a21b8e]ff me hand achter de voeding[/i:5f73a21b8e] als die oude pc van 150w die niet so warm wordt. maar werkt wel stabiel :D
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...