Ga naar inhoud

miele w715


Henk-27

Aanbevolen berichten

Ik ga er even van uit dat je het over een W715 voorlader hebt en dat het programma overspringt van voorwas naar hoofdwas. Als het hoofdwas lampje blijft branden is er een probleem met het verwarming circuit. - element defect, - relais niet goed vast, - relais defect, - NTC defect, - slechte verbinding in de stekkers, - kabel breuk. Gezien het feit dat je de lagers hebt vervangen en dus vrij veel los hebt gemaakt zijn alle 6 mogelijk... De weerstand van het element moet ongeveer 20 Ω zijn. De weerstand van de NTC is bij kamer temperatuur zo rond de 14 KΩ (zit bij de verwarming). Je kunt in geopende situatie testen of er wel 220V op het element komt door de stekker er in te doen en binnen 4 seconden 3 maal de voorwas knop in te drukken. De lamp voorwas moet dan gaan knipperen. Temperatuur op 95°C zetten en de waterkraan openen. De machine neemt nu (laag) water en gaat verwarmen. De trommel gaat [B]niet[/B] draaien. De verwarming moet nu 220V krijgen en afslaan bij ongeveer 35°C [B]PAS OP: je werkt met live 220V.[/B]
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Bedankt Harry, Ernst en Henk. Ik heb ook zo\'n Miele Novotronic W175 van 20 jaar oud met het hetzelfde probleem. Kort na het aanzetten gaat het lampje hoofdwas uit en gaat het lampje voorwas knipperen. Na een poosje weer lampje hoofdwas, dan weer lampje voorwas knipperen. En hij komt niet verder. Alles nagelopen, doorgemeten voor zover mogelijk en niets gevonden. Ook de weerstand van het element gemeten, OK. Toen de NTC gezocht en daarbij hield ik ineens de aarddraad van de verwarming in mijn handen. Het klemmetje was compleet weggerot. Nieuw klemmetje eraan gemaakt (had ik nog liggen) en hij draait nu weer als een zonnetje! Kosten: € 0,00.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...