Ga naar inhoud

Zeer warme kast boven de voeding!


Aanbevolen berichten

Ik heb een Aopen HQ48 Pro met 300 Watt voeding, GigaByte GA-7VA mobo, AMD 1800+, 60 + 20 GB HD, Brander, DVD-Rom, Club3D Radeon 9700, geluidskaart, netwerkkaart, TV kaart en een CCF Lamp. 8) Nou wordt de kast boven mijn voeding na een uurtje echt gloeiend heet :oops: Je kunt je hand er niet langer dan 2 seconden op leggen. En mijn CPU wordt ca 53 graden. Zou dit nou komen doordat mijn voeding niet sterk genoeg is voor alles wat er op aangesloten is? Hopelijk kan iemand mij adviseren. Anders smelten straks mijn power-kabels :roll:
Link naar reactie
Hoe hoog is je casetemp eigenlijk? Als de voeding direct tegen de bovenkant van de kast aanligt zou het best kunnen met dit weer, metaal geleid warmte erg goed en als de voeding een beetje heet raakt van binnen trekt dat zo naar de kast toe. Is de lucht die uit de voeding komt ook zo belachelijk heet overigens en is de luchtstroom niet zwakker geworden dan eerst? Zoalang alles werkt zou ik me niet teveel zorgen maken eigenlijk, als de casetemp goed blijft is er niet zoveel aan de hand. Alleen de voeding zelf zal het niet zo fijn vinden. Zuig hem eens uit.
Link naar reactie
Ik heb ook last van dit probleem. Ik heb zelf een HQ45 kast met een Gigabyte 7vax mobo en een Ati Radeon 9700PRO. Het moederbord zuipt 147 Watt in rust en 181 Watt op volle toeren. Ik dacht dat de Radeon 80 watt zuipt, dan zit je al op de 261 watt en daar komt de processor enz. nog overheen. Je powerkabels gaan zeker niet smelten :P . Alleen de transformator in de voeding wordt een beetje heet(heb dat ding wel eens opengehaalt). Het kan geen kwaat zo'n heet ding, maar als de pc vaak tijdens spellen ermee ophoud kan het zijn dat de voeding toch te zwak is :lol: .
Link naar reactie
Ik geloofde het eerst ook niet toen ik het las maar het staat in de C'T van maart 2003. Dat was een test met die "nieuwe" KT400 chip. De andere moederborden zuipen ongeveer 120 watt in rust en ongeveer 150 op volle toeren. Ik denk dat ze gewoon zoveel mogelijk randapperatuur hadden aangesloten om op die 181 watt te komen :o Maar hoeveel watt zou mijn 2700+ verbruiken???
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...