Ga naar inhoud

Is mijn geheugen wel helemaal in orde?


Aanbevolen berichten

Ik heb nog geen OS op mn HD, is nl. 1 GB maar binnenkort een 30GB. Daarom wou ik SuSE intext mode installeren, maar hij geeft tijdens het instaleren, op steeds andere momenten, een error. Bij het proberen instaleren van XP ging er ook iets niet goed, bij de voorbereiding, zie [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=95988&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=ecs]HIER[/url]. Ik vroeg me af of het RAM wel helemaal OK was en heb het RAM getest met Memtest-86 v3.0 . Na een test (15 min.) had hij 41.000 fouten gevonden (!) waarvan de meesten in test 4. Is dat wel normaal?? Ik heb mijn pc net gebouwd, het is 256 MB DDR PC2100 gloednieuw. niet lomp mee omgegaan, in half juni gekocht. Bij de memtest stond ook nog vermeld: [list:fc0903f3c8] 1659 Mhz (das mijn AMD 2000+) L1 Cache : 128 K 10180 MB/s L2 Cache : Unknown Memory : 256 MB 463 MB/s [/list:u:fc0903f3c8] Wie kan mij helpen?
Link naar reactie
[quote:3ee6873c18="Marcel de Reus"]... omdat de fouten ook veroorzaakt kunnen worden door een brakke geheugencontroller.[/quote:3ee6873c18]En door een fout in de processor. Lees de handleiding van memtest86. Daar staat ook nog wat info in. Ik weet zo niet welke testen wat doen, maar er zijn testen die bv niet de processor-cache meenemen en testen die dat wel doen. Als zonder cache geen fout optreedt en met cache wel, zit het in je processor-cache.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...