Ga naar inhoud

Goedkope manier om systeem te bevriezen


Aanbevolen berichten

goedkope manier? - verhuizen naar alaska, en met je computerje in een iglo zitten? - je computer in de koelkast drukken waardoor er geen plek meer is voor het eten? voor een 600-700 euro ofzo koop je al een vapochill ( compleet in kast) die haalt al redelijke lage temps onder 0 graden iig, maar ja, wat is goedkoop.. of voor een honderd of 8 een leuke promethia, dan wordt het echt interessant, -40 is dan wel eens haalbaar.. 8) is niet een goedkope manier, in de vriezer plaatsen is niet mogelijk, door de condens die op je dure onderdeeltjes neerslaan zal je computer dan niet een lang leven lijden..
Link naar reactie
:lol: dan moet je die meuk nemen die Wiep corbier laatst verkocht in ''te koop aangeboden'' wij ( Diniz en ik ) hebben er ook wel eens over nagedacht, alleen is het toch een moeilijk haalbaar iets. wat je wel kan proberen is dmv vrieswater een Watercoolingssetje erg koud te maken... maar het is niet echt reeel, en haalbaar..
Link naar reactie
[quote:cd3119c86b="turbulence"] wat je wel kan proberen is dmv vrieswater een Watercoolingssetje erg koud te maken... maar het is niet echt reeel, en haalbaar..[/quote:cd3119c86b] En je moet als je zoiets doet erg uitkijken voor condens :wink: Op een dag als vandaag, het is nu iets van 25 graden, krijg je bij een temperatuur onder de 17 graden al condens :o Bij de OC-Shop kunnen ze de prommies zelfs modden met r505 gas dat zelfs temps haalt van -55 :o 8)
Link naar reactie
Over die condens; daarom zei ik ook, wiep had van die meuk in de handel waardoor je alles inkon sprayen, en het dus vochtbestendig wordt. ( misschien wel eens een idee om te proberen) maar die - 55, dat is inderdaad al redelijk extreem. kan nog gekker :wink: check Dabit maar eens op Got. dat is een van de grootste mafketels die ik ooit ben tegengekomen; http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/789091 [quote:c36f784e10]De bedoeling is om dit blok te gaan gebruiken in een systeem dat tussen de -150C en -90C haalt, afhankelijk van hoe goed alles werkt dat ik bedenk [/quote:c36f784e10] die gast is continu bezig met het nog extremer maken van EXTREME OVERCLOCKING..
Link naar reactie
Was dat niet R404? ;) PC in de vriezer zetten is idd echt niet te doen, zie bovenstaande reacties. Wel heb ik op GoT wel eens iemand (DaBit, de enige tweaker waar ik echt respect voor heb) gezien die zijn watrekoeling met een phase change koelde. Hij had speciale koelvloeistof, waardoor alles (VGA, CPU, NB enz) dus goed gekoeld was.
Link naar reactie
Deze was bedoelt voor het wc topic, sorry :oops: :roll: Turbulence, hier nog ff een plaatje van mijn rad, kon de oude mooi omruilen, heb nog na zitten vragen, maar die black ice extreme kan geen tec en 1.9-2.0vcore aan zonder boven de temp van mij slk te komen. Dan had ik beter, zoals je eerder hebt gezegd geen waterkoeling kunnen aanschaffen :wink: Niet mijn kast, maar wel de rad, ze zijn handgemaakt door WS_JP van Futuremark, met een chevrolet rad :D [img:8a617df6db]http://www.jpiperformance.com/scoop1.jpeg[/img:8a617df6db] [img:8a617df6db]http://www.jpiperformance.com/Scoop-Aluminum-Fans.jpg[/img:8a617df6db]
Link naar reactie
Tja, idd als kje bij zaken als de oc-shop een promileta mach II koopt voor 800 euro dan kan je je cpu echt onder de -50 krijgen, voor thuis gebruik dus, alleen het is helaas zo duur dat het niet voor scholieren is weggelegd (behalve als je er 1tje krijgt natuurlijk om bv te testen, maar dat is niet voor veel mensen weggelegd :( ). Als je handig bent, en daarmee bedoel ik -echt- handig dan kan je je eigen prom maken, idd net als die vent hierboven met zijn chevy radiator. Maar het kan ook met een oude koelkast/vriezer. Dat laatste wil ik een keer gaan proberen met een maat van me. Dat is alleen wel zeer moeilijk, en of dat dus ooit gaat lukken is maar de vraag. Je hebt trouwens ook vapochill setjes van 280 euro, daarmee kan je je cpu vaak ook al onder 0 houden, dat is toch ook al zeer netjes! :)
Link naar reactie
[quote:3bc6ea1630="Marcel de Reus"]Goedkoper dan zo'n duur setje is waarschijnlijk gewoon stikstof je kast in spuiten, dat doen ze vaak bij record pogingen, nadeel is dat je componenten na een tijdje waarschijnlijk van ellende uit elkaar vallen. Bovendien heb je een probleem als de stikstof op is :P[/quote:3bc6ea1630] Ook werkt het maar ongeveer een uur, dus het zeker geen permanente oplossing :wink: Zag wel iets over LN2 koeling bij de OC-Shop, lijkt me wel interessant
Link naar reactie
Ik heb nog een leuk idee :lol: : Je koopt een waterkoel setje (hoeft niet duur te zijn), koop nog wat extra lange slangen erbij en dan: Waterkoel set bouw je in in je pc, op de radiator sluit je de lange slangen aan en legt de radiator in je vriezer. Om er voor te zorgen dat je water niet bevriest gebruik je geen water maar iets van alcohol of olie(iets wat dus niet bevriest in een vriezer). En dan lkkr overklokken :wink:
Link naar reactie
Jah maar haal jij ff vloeibaar helium? ten tweede barsten je slangen bij die temp en dat spul is niet echt goed voor je, al helemaal niet bij die temp. Bovendien moet je dan naar de verdampingswarmte gaan kijken, als het al heel snel weer gas wordt dan heb je er niks aan, omdat het dan bijna geen warmte meer opneemt. Dat is net als bij alternatieve koelvloeistoffen in een vriezer, dan verlies je ook een groot deel van je koelend vermogen door dat de koelvloeistof minder warmte opneemt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...