Ga naar inhoud

is deze waterkoeling set wat?


Aanbevolen berichten

Er zit best een groot verschil tussen de 800 en 900. Niet zozeer wat betrefd de koelprestaties maar de bevestiging. De 800 wordt namelijk bevestigt met de clip, waardoor je 500 gram aan je socket hebt hangen. Als je pc stilstaat maakt dit niet uit, maar neem je een keer je pc mee kom je in de problemen. De 900 gaat met schroeven door je mobo, dit is een stuk veiliger IMO En ja, Marcel bedoelt het wafelijzer :P
Link naar reactie
  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
De 800 koelt dan ongeveer hetzelfde, het enige voordeel verder van de 900 is dat er een 90x90mm fan op kan, maar dit is niet nodig voor goede koeling. De zalman koeler is beter dan de stock koeling ALS je er een fan op laat blazen, dit is erg belangrijk , wat zonder fan kan hij de hitte niet kwijt en heb je er niks aan
Link naar reactie
als ik luchtkoeling zou nemen zou ik dus hierop uitkomen: Thermalright SLK-800 Zalman ZM80A-HP Zalman ZM-NB32J Arctic Silver III 2xPapst 80mm 8412 n/2gml(1voor processor 1 voor vga) totaal 130.00 euro bij oc-shop bij freezing hardware was het duurder en kon ik voor de thermalright geen eigen fan kiezen
Link naar reactie
Je moet nog wel die Thermal Compound erbij doen, die kost 18 euro dacht ik. Dat is lijm die functioneerd als koelpasta (soort zilverlijm), gewone lijm isoleert namelijk, dus daarmee zou ik de blokjes niet vastzetten :P Dat scheelt toch een hoop geld tov dat wc-setje en zal waarschijnlijk net zo goed koelen en ook behoorlijk stil zijn. Ik zou nog wel 1 casefan erbij pakken hoor, eentje is wel erg weinig.
Link naar reactie
[quote:625705ca0b="turbulence"]21 euro :o dat is een familie verpakking ofzo? [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/21649?Landfilter=Benelux]hier[/url] 3 euro is de goedkoopste al, dat is een vriendelijkere prijs.. :wink: [/quote:625705ca0b]Dat is zalman adhesive en geen AS III lijm :) die lijm word ook al bij de zm80a-hp geleverd en bij die nb cooler
Link naar reactie
[quote:dc10e2d584="royzwiers"]als ik luchtkoeling zou nemen zou ik dus hierop uitkomen: Thermalright SLK-800 Zalman ZM80A-HP Zalman ZM-NB32J Arctic Silver III 2xPapst 80mm 8412 n/2gml(1voor processor 1 voor vga) [/quote:dc10e2d584] Thermalright SLK-800 heb ik ook, erg goede heatsink. aanrader Zalman ZM80A-HP heb ik ook, erg goede cooler, stil en koelt goed, omdat ik een case-door heb met een 80x80mm fan (chieftec) die recht erop blaast blijft de videokaart stabiel zelf als ik hoog overklok. Zalman ZM-NB32J heb ik ook, makkelijk te bevestigen en werkt perfefect. beter dan die rommel die standaard op je moederbord zit, geen fan bij nodig. ASIII heb ik ook, geen Adhesive maar gewoon een spuitje ASIII thermal compound, dat je Adhesive (lijm) nodig hebt voor je Zalman Adhesive of Zalman ZM-NB32J is onzin, ik heb hier ook alles zitten met compound. de Adhesive schroef je vast aan je moederbord, als je geen plek hebt (geen gaten) om hem met schroeven vast te schroeven dan heb je natuurlijk wel die Adhesive nodig. De Zalman ZM80A-HP past ook zonder lijm op je heatsink, sommige R300 core's hebben echter een opstaande rand, dan is lijm wel handig, dit verschilt per Radeon 9500/9700 Die Papst fan's heb ik ook, ik heb er 3, op diverse plaatsen in me kast, ze zijn goed en stil. Op mijn SLK-800 heb ik echter een Antec 80x80mm fan met en blue led erin, dit is meer om het feit dat ik een windowed case heb dan dat het echt functioneel is. je kan er ook gewoon een papst op doen, die zijn stiller. Kortom: Alles wat jij daar opsomt heb ik ook en werkt hier perfect!! 8)
Link naar reactie
[quote:60b3f0817d="Red Dragon"][quote:60b3f0817d="turbulence"]21 euro :o dat is een familie verpakking ofzo? [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/21649?Landfilter=Benelux]hier[/url] 3 euro is de goedkoopste al, dat is een vriendelijkere prijs.. :wink: [/quote:60b3f0817d]Dat is zalman adhesive en geen AS III lijm :) die lijm word ook al bij de zm80a-hp geleverd en bij die nb cooler[/quote:60b3f0817d] ach verdomme :roll: kom ik daar nu weer bij dan? komt natuurlijk omdat we het hadden over zalmann blokjes... :roll: :-? nou ja, dan hou ik het hier maar bij, en ga ik eerst ff lekker op vakantie...
Link naar reactie
maar als ik nou gewoon aartic silver III (geen lijm)koop. die heb ik dus nodig voor me processor. en voor de rest dus ook want daar heb ik geen lijm voor nodig omdat dat met gaten kan. (in me mobo zitten gaten want de standaar nb cooler zit ook met schroeven met een veer vast in het mobo) dus er is alleen een kleine kans dat ik die lijm nodig heb voor mijn videokaart. of lul ik nou de grootste onzin. ennuh fijne vakantie turbulence
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...