Ga naar inhoud

Processor Upgrade Ramp ! (voor mij )


Aanbevolen berichten

Heren, Na jullie advies een nieuwe processor voor mijn MoBo (MSI 6380 LE)aangeschaft "een Athlon XP 2000+ " want deze zou ondersteunt worden door mijn Mobo volgens de site van MSI. Dus heb ik hem op de juiste manier ingebouwd (er is maar één manier) bijgeleverde cooler erop geplaatst... BIOS was al geupdate dus dat hoefde niet meer.... Opnieuw opgestart en......er gebeurde helemaal niets meer ik had 5 rode leds branden en die bleven mooi branden maar verder geen beeld op mijn monitor en geen peep van de MoBo... Wat nu ? PS: (ik heb van woede maar de pc weggebracht en de Mobo en processor laten vervangen door een P4 Mobo en een P4 2,4 Mhz cpu.... deze is morgen/zaterdag klaar..... Weet ik tenminste zeker dat die sneller is geworden maar wat moet ik nu met die processor/Mobo die niet werkt... Ik heb het idee dat ik de verkeerde cpu van die eikels bij Mycom hebt gekregen er zijn namelijk 2 soorten vande serie Athlon XP 2000+ en ik heb zo'n vermoeden.... Daarnaast heb ik tegen die guppies van Mycom gezegd wat voor soort MoBo ik had en wat er maximaal in kan maar luisteren ho maar.... Oh ja een cpu/cooler (met zijn k.tklemmetje) plaatsen is geen probleem maar het eraf halen omdat die niet werkt en je dus terug wil naar de winkel) is een ander verhaal,nou heb je veel verschillende systemen hiervoor (de oude kreeg ik er wel makkeliijk af) maar ik kreeg het nieuwe setje er niet meer af.... Dus ook voor de mensen die dit nog van plan zijn te gaan doen goed kijken wat je in je handen krijgt gestopt want voor je het weet doet je pc (zoals de mijne) het helemaal niet meer. Of hebben jullie nog tips ? Ted
Link naar reactie
Mja, je hebt idd kans dat je een 2000+ Tbred stepping hebt gekregen. Die werkt volgens mij niet, tenzij je de mod uit je andere topic uitvoert. Wat ook nog kan, is dat je de CPU gesloopt hebt met het plaatsen van de koeler, dan start je systeem ook niet op. Dat gebeurd als je onvoorzichtig bent, en je core als hefboom gebruikt. Heb je btw ook CMOS reset geprobeerd? best kans dat je die eerst moet gebruiken voor hij de nieuwe CPU pakt. Je bent IMHO wel een beetje erg kort door de bocht, dan maar meteen een P4 bestelen, je had Mycom toch ook even kunnen vragen of je die CPU kon ruilen? Al kan dat natuurlijk alsnog, dan heb je die mobo+cpu combi in ieder geval wel werkend.
Link naar reactie
Eens. je kan natuurlijk ook eerst even je gebruiksaanwijzing lezen voor je iets koopt. En gelijk alles nieuw kopen als iets een beetje tegen zit vind ik een beetje raar. Je koopt toch ook niet gelijk een nieuwe auto als hij een keer niet gelijk wilt starten. Ik weet niet over welke MyCom het gaat maar hier in R'dam word ik altijd goed geholpen.
Link naar reactie
Heren, Leuk die kritiek hou ik wel van ..... Maar....dan moet het wel onderbouwd zijn Ik heb wel eerst van alles geprobeerd voordat ik er echt genoeg van had en de hele zooi verving (wat ik uiteindelijk toch al van plan was). Het is niet zo dat ik nu vandaag ff mijn cpu ga upgraden en dan denkt dat doe ik ff. Ik heb al ruim 15 jaar te maken met computers en ken zo beetje al de grillen die deze mormels af en toe hebben of krijgen. Beter nog je leert er alleen maar van. Waar het mij nou om gaat is dat als je iets aanschaft dat je dus wel krijgt waar je om vraagt en ik geef niet Mycom de schuld deze toko heeft bij mij in R'dam een goede naam en die hebben ze niet voor niets gekregen. Nogmaals ik heb niet de "core" beschadigd omdat ik weet hoever je kan gaan met het plaatsen van een cpu/cooler. Alleen zou je je vraagtekens kunnen zetten bij de kwaliteit van deze cpu/cooler omdat je wel enige kracht moet zetten om de set op de goede plaats te krijgen en als hij dan al kapot zou gaan dan is dat natuurlijk een kwalijke zaak. En jullie moeten ook eens een leesbrilletje aanschaffen ik heb een ATHLON XP 2000+ AANGESCHAFT EN GEEN AHTLON XP 2400+ WANT DIE LAATSTE IS NIET GESCHIKT VOOR MIJN MOBO !!!!!!!!!! (BA dit is niet voor jou bedoeld) En die cpu daar ga ik gewoon mee terug omdat ik daar dus niets aan hebt ik neem aan dat jullie dat ook zouden doen als je iets koopt en het werkt niet. (ps: CMOS reset (15 jaar ervaring) had ik ook al gedaan,maar wel bedankt voor goed bedoelde tip...) Laterz Ted
Link naar reactie
[quote:f2ac9e3593="Tedz"]En jullie moeten ook eens een leesbrilletje aanschaffen ik heb een ATHLON XP 2000+ AANGESCHAFT EN GEEN AHTLON XP 2400+ WANT DIE LAATSTE IS NIET GESCHIKT VOOR MIJN MOBO !!!!!!!!!! (BA dit is niet voor jou bedoeld) [/quote:f2ac9e3593] In dat geval mag jij gezellig mee naar de opticien, want Vette Kees refereerde aan [b:f2ac9e3593]zijn[/b:f2ac9e3593] 2400+, hij had het dus niet over jouw processor.
Link naar reactie
eige schuld . Palomino (0.18u) 133/266MHz FSB AthlonXP 1500+ 133 10 OK AthlonXP 1600+ 133 10.5 OK AthlonXP 1700+ 133 11 OK AthlonXP 1800+ 133 11.5 OK AthlonXP 1900+ 133 12 OK AthlonXP 2000+ 133 12.5 OK :P :P :P :P :P AthlonXP 2100+ 133 13 NO Thoroughbred (0.13u) 133/266MHz FSB :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: AthlonXP 1700+ 133 11 NO AthlonXP 1800+ 133 11.5 NO AthlonXP 1900+ 133 12 NO AthlonXP 2000+ 133 12.5 NO AthlonXP 2100+ 133 13 NO AthlonXP 2200+ 133 13.5 NO AthlonXP 2400+ 133 15 NO AthlonXP 2600+ 133 16 NO :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Ik heb al ruim 15 jaar te maken met computers :D :D :D :D
Link naar reactie
Vette Kees, alvast succes ermee :( :-? Ik kies voortaan wel voor Intel Pentium 4,geen gezeik meer en de Mhz kloppen tenminste iets wat je van een AMD Ahtlon niet kan zeggen.... Er zal ook wel wat op P4 te zijn aan te merken maar gezien de laatste ontwikkelingen kies ik toch voor zekerheid en betere test resultaten. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de teringherrie die deze AMD bakken maken. Ted
Link naar reactie
Nee de cpu is stil maar niet wat daar bovenop zit en mijn ervaring is dat de P4 bak stiller is dan een Athlon bak. :o Puur persoonlijk ervaringen meer niet. :lol: Maar dit gaat de hele andere kant op dus kap ik verder met beantwoorden van dit soort flauwe antwoorden omdat je dus helemaal niets kunt met zo'n opmerking. :evil: Tot de volgende topic. De groeten aan je voeten. :roll: Ted.
Link naar reactie
[quote:85423441dc="Tedz"]Maar dit gaat de hele andere kant op dus kap ik verder met beantwoorden van dit soort flauwe antwoorden omdat je dus helemaal niets kunt met zo'n opmerking. :evil: [/quote:85423441dc] Vindt dat je niet zo onredelijk moet doen. :-? kijk, we willen je best helpen, maar als je je frustratie hier gaat uitleven, dan schiet je er ook verdomd weinig mee op. Het is hier geen helpdesk.... gezien de reactie die robindeurlo en diniz geven, moet ik ze wel gelijk geven. ik heb maar eens voor je gekeken op de site van MSI ( kon er niet veel uit wijs worden) [quote:85423441dc]This BIOS is intended for MS-6380E PCB with KT266A & KT333 chipset ONLY. K7T266 Pro2-A & K7T266 Pro2-RU DO NOT use the same BIOS.[/quote:85423441dc] Zoals ik al zei, kon er weinig uit wijs worden uit die site, erg rommelig, maar dit is de enige bios die ik kon vinden voor de 6380. jij hebt een LE versie zeg je, maar daarover was niks te vinden. :roll: Dus als je nu zelf eens had gekeken, dan had je gezien dat er voor de 6380 een bios was die zelfs de CPU strings van een XP2400 en XP2600 ondersteund. nu zijn dat beide CPU's gebakken op een TB core, dus denk dat je niet teveel hier moet gaan afgeven aan de reacties die je krijgt op je vraag. Sorry, maar denk dat je er zelf een beetje naast zat, en je conclusie te snel trok, dit ten nadeel van degene die je best wel wilden helpen. :wink:
Link naar reactie
[quote:c5aa0ffef2]En dan heb ik het nog niet eens gehad over de teringherrie die deze AMD bakken maken.[/quote:c5aa0ffef2] Ik hoop dat de koeler bij de 2400+ nog een klein beete meevalt als het om de herrie gaat. Want als ik ergens gevoelig voor ben, dan is het wel voor lawaai. :roll: Ik ging er eigenlijk automatisch vanuit dat de koeler {lees fan} ongeveer dezelfde geluidsproductie zou hebben als de koelers van de P4. Maar als dat dus niet zo is, en ik zit continu naast een opstijgende F16, dan gaat de koeler er direct van af en koop ik een Arctic supersilent. :) Ik kreeg vandaag een mailtje van Salland automatisering met het bericht dat ze de Procesor, moederbord, DVD-Rom speler en videokaart niet op vooraad hadden. Dus dat kan helaas nog een weekje duren voordat ik m'n spullen krijg. :cry: Maar ik heb in ieder geval iets om naar uit te kijken. Ik kan niet wachten op het monster van AMD.[img:c5aa0ffef2]http://www.smileys.nl/images/small/beweeg/13.gif[/img:c5aa0ffef2][img:c5aa0ffef2]http://www.smileys.nl/images/small/beweeg/02.gif[/img:c5aa0ffef2]
Link naar reactie
tsja, de stock coolers van AMD zijn meestal niet je van het nee... als je een leuke goed koelende en ook nog stille koeler wilt zou ik eens kijken naar een Zalmann bijvoorbeeld. deze had ik eerst ook altijd op mn XP 2400, deze hield em lekker laag in de temperatuur, en was ook nog eens superstil.. Ietsjes duurder als de gemiddelde cooler, maar dan heb je ook wat..
Link naar reactie
[quote:a53bf51f6c]als je een leuke goed koelende en ook nog stille koeler wilt zou ik eens kijken naar een Zalmann bijvoorbeeld. [/quote:a53bf51f6c] Dat is inderdaad een hele mooie koeler. Als ik het goed heb, dan is het een soort van grote waaier die van koper is gemaakt. En dan in combinatie met een Fanmate 1 geloof ik, zodat je het toerental aan kunt passen. Jij hebt hem dus al gebruikt op de 2400+. Dat is in ieder geval heel mooi, want dan weet ik in ieder geval voor straks wat een goede en stille koeler is. En bedankt voor de tip.:)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...