Ga naar inhoud

Prijspakker of niet?


Aanbevolen berichten

Bij een computershop is deze PC te koop voor 349 Euro. Processor AMD Athlon XP 2000+ Moederbord ECS K7S5AL-Pro CPU koeling Standaard AMD Koeler Geheugen 256Mb PC2100 DDR Videokaart GeForce 4 MX440SE 64MB DDR Tv-Out Geluidskaart Geluidskaart onboard Harde schijf Maxtor 40Gb 7200rpm CD / DVD-ROM drive Aopen 52x Cdrom speler Floppy drive 1,44MB Sony Behuizing Miditower 300watt AMD/P4 voeding Netwerkkaart Netwerkkaart onboard Garantie 1 jaar carry in garantie [img:9509642427]http://is41.introweb.nl/isroot/salland/SiteImages//AA000060.jpg[/img:9509642427] Nu is mijn vraag of dit alle waar is voor het geld, of dat jullie zeggen van: Spaar maar even door voor een betere PC, want bijv het moederbord is niet echt uitstekend te noemen. Ik gebruik de PC hoofzakelijk alleen maar voor een beetje rondsurfen op het internet. spelletjes spelen doe ik zeer zelden. Oja, en nog een vraagje: Is de standaard koeler die bij deze AMD proc zit een echte herrieschopper, of valt het allemaal nog wel mee? Graag jullie mening over deze PC Alvast bedankt. Kees
Link naar reactie
Je krijgt wel goede waar voor je geld hoor; een echte no-nonsens-pc, kaal, maar zeer goed geschikt voor de zaken die je met de pc wilt gaan doen. Voor alleen maar een beetje surfen op het internet volstaat zo beetje iedere pc, dus zou dit zelfs een beetje overkill zijn. de standaard cooler die erbij zit is warschijnlijk zo'n gecertificeerde koeler vn AMD: je hoort `m wel, maar is zeker geen herriebak..... ik zou zeggen: kopen.
Link naar reactie
Okee, als ik jullie reactie,s zo lees, dan is het dus een goede pc voor het geld. Ik ga hem vandaag gelijk bestellen. :D[img:84b0a26fd2]http://www.smileys.nl/images/small/beweeg/34.gif[/img:84b0a26fd2] Bedankt allemaal.[img:84b0a26fd2]http://www.smileys.nl/images/small/beweeg/35.gif[/img:84b0a26fd2] Kees.
Link naar reactie
Hoi Gerben Ik zou vandaag deze PC bestellen, maar ik heb eerst even gekeken wat het zou kosten op Salland automatisering om een PC zelf samen te stellen. Dat heb ik dus gedaan en kwam dan in totaal op 390 euro uit. Dus dat is 40 Euro meer dan de "buget PC" van Salland. Voor dit bedrag vond ik het volgende, en heb ik uiteindelijk ook vanavond besteld. Voordat ik al deze onderdelen besteld heb, heb ik diverse reviews gelezen. want ik ben nogal een leek op computergebied. Hier komt de lijst. AMD Athlon 2400 XP Asus mobo-A7V8X-MX Geluidskaart onboard Maxtor Diamond max plus 8/ 40GB/ 7200 ATA 133 Liteon DVD-rom speler videokaart Geforce 4 MX440SE 64MB DDR TV out Floppy drive standaard Behuizing Sweex 300Watt P4/AMD Middletower DDR ram PC2100 2x256 MB. Merk twinmos. geen A merk, maar goed genoeg voor mij. PS, de kast heb ik gekozen op ervaring van 2 kennisen die er al geruime tijd met een P4/2.4 GHZ op spelen. Een kennis heeft hem zelfs overgeklokt naar 2.8 GHZ en loopt nog steeds erg stabiel. vandaar mijn keuze op de Sweex behuizing, die overigens ook helemaal niet duur is.{33 Euro} overklokken begin ik zelf niet aan. dus ik laat alles standaard zoals het is. Deze kast [img:64b647f6fa]http://www.comflex.nl/shop/productimages/501007.jpg[/img:64b647f6fa] Voor het geld vond ik dit een betere optie dan de Salland "budget PC" Het kost immers maar 40 Euro meer, inclusief verzendkosten. Nu alleen nog de PC in elkaar zetten {door mijn broer die dit gelukkig heel vaak heeft gedaan} en Windows XP Pro installeren, en volgens mij heb ik dan een wereld PC om mee te internetten en een muziekje op de achtergrond. :lol: Wat vinden jullie van deze samenstelling? Kees
Link naar reactie
De pc die je hebt uitgekozen is inderdaad een beetje aan de zware kant voor wat jij er mee gaat doen. Had best wat minder gemogen, was je nog goedkoper uit geweest. CPU is te snel en 512mb ook wel veel voor een dergelijk gebruikers profiel. Aan de andere kant, je hebt een goeie pc voor relatief weinig geld en je kan er weer een paar jaar tegenaan met deze configuratie. Twinmos geheugen is overigens wel een A-merk.
Link naar reactie
Mja, overkill wil ik niet zeggen, mijn pa en ma hadden een Duron 700, en nu mijn XP2000+ met 512 MB, maar dat is toch wel een vooruitgang. Je merkt gewoon dat het in desktopuse ook sneller is. Tuurlijk kon die duron het ook wel aan, maar die XP werkt toch wel een stuk lekkerder. En idd, op die manier kan hij wel nog een paar jaar mee.
Link naar reactie
Het is misschien allemaal wat overkill, maar ik dacht bij mezelf van. Voor 40 Euro meer heb ik een nog sneller systeem, met ook nog eens meer geheugen. En ik zat ook zo te denken van, wat nu overkill is, is dat over een jaar niet meer. Vandaar deze keuze, zodat ik toch nog een paar jaar verder kan. En het is misschien een beetje een rare gedachte van mij, maar over ongeveer anderhalf jaar komt de opvolger van Win XP op de markt, en die stelt waarschijnlijk nog meer eisen aan de PC. Dus toen dacht ik, laat ik voor 40 Euro meer gelijk maar een "sneller" systeem kopen, want dan kan ik de komende 3 jaar voorlopig weer verder. Meerdere mensen zeiden tegen mij dat ik ook beter extra geheugen kan kopen, want dan loopt XP net een fractie beter dan op 256MB geheugen. Dus vandaar die extra 256MB. Mij werd ook verteld dat het merk "Twinmos" geen A merk is, zoals Samsug, Kingston, Siemens enz enz. Ook opvallend is dat dit geheugen geen 8 chips bevatten, maar 4 per kant. Dit zal misschien het "Twinmos" wel verklaren, dus 2 chips in één behuizing.:) Er werd mij ook verteld dat "twinmos" niet in de fabriek getest word, voordat dit geheugen het bedrijf verlaat. Dus dat er een kans bestaat dat het geheugen in de doos al kapot kan zijn. En dat dit dus altijd een gokje zal zijn. Maarja, ik heb garantie, dus dat zit wel goed. Dit zou dan bij de betere merken niet het geval zijn, omdat deze in de fabriek al voorgetest zouden zijn. Aldus de geruchten die ik gehoord heb. Maar ik ben in ieder geval tevreden zo, en het is dus nu wachten op een mailtje wanneer alle onderdelen bij mij thuis bezorgd worden. Het kan me niet snel genoeg gaan.:) Kees
Link naar reactie
Twinmos is bij mijn weten toch een heel redelijk merk hoor. Als je maar niet aankomt met M-tec, of helemaal merkloos geheugen. Merkgeheugen wordt misschien wel wat getest. Maar echt uitgebreid getest wordt het pas wanneer je registered geheugen koopt. Ik heb een vergelijkbaar systeempje als het eerste gezien voor 279 euro. Bij dit soort budget dingen zijn aanbiedingen vaak goedkoper dan zelf samenstellen. Ik zou er toch wel een brander in gedaan hebben. Handig voor het maken van backups. Kun je er later ook nog wel een keer bij kopen.
Link naar reactie
Okee, dat is bij deze dus duidelijk geworden. Twinmos is gewoon een goed merk.:) Een brander wil ik inderdaad ook nog kopen, maar dat heeft nu nog geen haast. Voor audio neem ik alles op Minidisc op. En de CD's die ik echt gekopieerd wil hebben, die laat ik dan door mijn vrienden of famile branden. Maar voor een Back-up is het inderdaad ook geen slecht idee. Nu moet ik zelf nog veel leren op PC gebied, maar mijn broer gaat ook "drive image" installeren, zodat ik altijd weer een "vers systeem" kan terug plaatsen. Windows op zich hou ik behoorlijk schoon met het programmaatje "windows Washer" dit programma reinigt zeg maar de hele internetgeschiedenis, zoals cache, cookie's enz. En voor het verwijderen van overbodige registers gebruik in het prgramma " JV 16 powertools" hiermee kun je dan {ongestraft} overbodige registers verwijderen. Althans dat zegt men weer, maar ik ben hier altijd voorzichtig mee. liever iets te veel dan te weinig registers. :wink: Maar een vergelijkbaar systeem wat jij zei voor 279 Euro is inderdaad echt niet duur. Maar ik ben nu wel tevreden zo. Ik hoop dat het systeem net zo snel zal zijn, als ik in gedachten heb, Dus dat windows XP zeg maar in 15 seconden helemaal opgestart is. :D Maar dat zal wel weer tegenvallen.:) Kees
Link naar reactie
Met JV 16 powertool ben ik ook wel voorzichtig hoor. Je hebt de keuze tussen handmatig verwijderen, en automatisch. Ik zet hem dan op automatisch, en dan verwijderd JV16 alle registers waarvan het programma vind dat het 'nutteloze sleutels' zijn. Dit geeft hij dan ook duidelijk aan dat hij vind dat het nutteloze sleutels zijn. Maar of het allemaal ook echt veilig is dat betwijfel ik een beetje. Maar in ieder geval kan de computerleek JV16 op automatisch zetten.:)
Link naar reactie
Je register kan je natuurlijk ook eerst backuppen :) [quote:bd4d6bbfae="gerben"]Registered (databuffer) geheugen is iets anders dan ECC (foutcorrectie). Wel is het zo dat het meeste registered geheugen ook gebruik maakt van ECC. Geen toeval, het dient beide hetzelfde doel, namelijk verhogen van de betrouwbaarheid.[/quote:bd4d6bbfae] Hm, ok, ik dacht altijd dat het hetzelfde was.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...