Ga naar inhoud

Voortdurend herstartende computer


Aanbevolen berichten

Hallo, wie weet raad? Een oude Pentium computer valt voortdurend oud. Omdat de CPU-cooler er half af lag, heb ik deze vervangen door een nieuwe CPU-cooler. Het probleem van het voortdurend (na een half uur of een uur) uitvallen en herstarten blijft. Wat kan het dan zijn? En wat is er aan te doen. J. Verduyn
Link naar reactie
CPU kan zijn beschadigd. Vrij makkelijk na te gaan. Vervangen door een goed werkend exemplaar (ik heb een stapeltje liggen, wel P75 en zo). Of, dat is soms eenvoudiger, zet de CPU aan het werk. Als het vrij willekeurig gebeurt, maar in het bijzonder als die vastloopt tijdens een bewerkelijke opdracht, dan is of de CPU (of het geheugen) een zeer grote verdachte. Aan het werk zetten, is bijvoorbeeld een Word opstarten, Windows Media player een filmpje laten afspelen. Als de computer door gewoon niks doen herstart, tja, dan lijkt het een echt temperatuur probleem. Tenzij de vorige test, de computer eerder doet herstarten.
Link naar reactie
Ik heb mbm5 er op gezet. In de logfile staat de temperatuurmeting telkens op 0 graden. Ik moet dus nog iets verkeerd doen met dat programma. Ik heb de koelpasta overigens gebruikt. Misschien toch niet de temperatuur. Ik probeerde iets in Word. Nog geen probleem, maar wanneer ik iets van systeeminfo wil, valt de computer zeker uit. Ook bij de systeeminformatie via mbm5, of msd.exe. Het einde wordt niet gehaald (dus ook de info niet). Dat kan door het feit komen dat de computer dan even stevig aan de slag moet (CPU kapot?), of misschien wordt er een programma getest in elk systeeminfo-programma waarop de computer vast loopt. Het is een Pentium 133. Is het nog wel de moeite waard een nieuwe CPU te proberen? J. Verduyn
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...