Ga naar inhoud

Keuze notebook


Aanbevolen berichten

Mijn broer gaat na de vakantie studeren en heeft een nieuwe computer nodig. Een laptop is het handigst, aangezien je die ook mee kan naar de universiteit e.d. Nu hebben we (vooral ik :wink: ) al wat rondgekeken naar een laptop, maar ik zou niet precies weten wat echt geschikt is. Het budget is waarschijnlijk ongeveer 1500 euro. De computer wordt naast het schoolwerk en internet gebruikt voor games en muziek luisteren/downloaden (niet zeuren dat het illegaal is). Nu is mijn broer niet echt een gamefanaat, maar hij speelt nog wel eens dingen als Cycling Manager, een tijd geleden MOHAA(S), Championship Manager, Stronghold. Wat zou hier een leuke laptop voor zijn, die wel een tijdje meekan. Ik vermoed dat hier ook apart boxen bij moeten, omdat de boxjes van een laptop redelijk bagger genoemd kunnen worden. Ik geloof dat er alleen maar standaard stereo boxen op aangesloten kunnen worden omdat er maar 1 audio out op zit. Zeg maar als dit niet zo is. BVD, Robert
Link naar reactie
Ik heb de aanbieding van computerland gekocht en die bevalt me prima. Het gaat hier om een Alpha met: XP2400 (Barton core) 512mb ram 40gb hdd Radeon 9000 64mb (M9 Mobility) (MOHAA speelt prima!) DVD/CDrw combo, USB2, Firewire etc. ingebouwde mp3 speler :wink: Zou er inderdaad wel een goede headset bijkopen ja, want ook deze boxjes stellen niet veel voor.... Kostte €1169,- zonder Windows, kan je lekker zelf kiezen wat je erop zet :wink: Misschien is dit wat voor je.
Link naar reactie
Ik zat al te wachten op die lidl aanbieding. Als mijn ouders ergens niet willen kopen is het wel bij de lidl. :P Dat ding zag er best goed uit hoor, dat moet ik toegeven, maar toen ik het even noemde was mijn moeder niet echt enthousiast te noemen. Bedoel je met headset een koptelefoon? Kun je niet gewone simpele boxjes nemen? Op de site van Jewel staat "[i:ce7ad758a9]10/20/30/40/60/80 GB of groter 2.5" harddisk naar keuze[/i:ce7ad758a9]" kun je dan bij computerland je laptop bestellen met een grotere hdd?
Link naar reactie
Met een headset bedoel ik een koptelefoon met mic, maar zonder microfoon kan natuurlijk ook. Losse boxen lijken mij zelf nogal onpraktisch met een laptop, maar kan natuurlijk wel... Of je de configuratie bij Computerland zelf kan aanpassen weet ik niet, dat zul je zelf even moeten vragen.
Link naar reactie
Heb vorige week een laptop besteld bij funprice.Was in de aanbieding. Een Acer 1302XC. 14"amd mobile cpu 1600+ 256mb ram,dvd-cd-rewriter combo 20 gb hd. Geen topspecificaties,maar een leuk dingetje voor die 799,95 incl.2jaar garantie. :D Owja,er zit nog windows Xp op ook.Legaal natuurlijk :)
Link naar reactie
Windows hoeft er niet per se bij te zitten, als er maar een beetje redelijke grafische kaart inzit. Mijn persoonlijke ervaringen met shared zooi zijn erg slecht, dus daar heb ik dan ook geen zin in. Ik heb al een paar leuke gezien met een Radeon 9000 / Ati M9. Tot nu toe heb ik de volgende laptops: Acer Aspire 1604LC P4 2,8 512 mb, 40 gb - €1469 (alternate) Asus L5800C P4 2,6 GHZ, 40 gb, 512 mb - €1498 (PC Snel) Promedion 5600D P4 2,66 40 gb 512MB DVD-RW 15SXGA TFT - €1449 (de laptopper) Jewel Safier 1460 P4 2,4 40 gb - €1339 (alternate) Jewel Brilliant 2775 15", Pentium 4 2.6 GHz, 60 GB, 512MB, Combo Drive, ATi M9 64MB Video, MP3 - €1599 (computerland) Voorlopige favoriet is de Promedion Hebben als het goed is allemaal de ATI M9. De een is alleen wat duurder dan de ander :P Nu eens zien wat voor prijs mijn vader in gedachten had. :roll: Ik had nog een vraagje. Kun je een Pentium M 1,8 vergelijken met een gewone pentium 4 1,8? Zelfde voor AMD 1500+ e.d.
Link naar reactie
Ik begrijp uit je keuzes dat het persé een Pentium 4 moet zijn? Dat lijkt mij in een aantal gevallen toch echt zonde van je geld. Je onderste keus bijvoorbeeld is op de grotere HD na exact gelijk aan de mijne, maar wel €430,- duurder! En ik denk dat het (merkbare) prestatie verschil nihil is.....
Link naar reactie
Lekker nuttige bijdrage Belg. Als je geen zinnige dingen te melden hebt, zeg dan gewoon niks. AMD of P4 maakt mij niks uit, ik ben eigenlijk meer een AMD fan vanwege de prijzen, maar ik ben simpelweg niet zulke geweldige AMD notebooks tegengekomen. Voeg dus maar toe aan het lijstje: Jewel Alpha 2780 2400+, 512 mb, 40 gb Die andere Jewel vind ik toch een beetje te duur. Helaas is die aanbieding volgende week ook weer voorbij.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik denk dat de laptop die ik heb ideaal is voor het doel, ik gebruik hem namelijk voor precies hetzelfde. Ik heb een Targa Visionary XP, die ze eens in de zoveel maanden bij de Lidl hebben, telkens met net wat snellere componenten. Het is een mooi dingetje. Ik neem hem zelf altijd mee naar school (heb een laptop-rugzak) en speel er ook zat games op (al heb ik weinig tijd nu), zoals Warcraft III, GTA3, UT2k3, Morrowind, etc. De laatste die ik zak staan was geloof ik: Mobile AMD Athlon XP 2400+ 512mb DDR KT333 24x16x48 combo drive ATI Radeon 9000 Mobile hij heeft verder: FireWire USB 2.0 modem lan PS/2 tv-out parport en een front mp3 speler 15inch XGA+ kostte 1449 de laatste keer dacht ik de volgende aanbieding zal weer iets sneller en goedkoper zijn. Je moet er wel op tijd bij zijn, want ze zijn zo goed als altijd binnen een dag weg. Het staat een paar dagen van te voren in de krant met de datum erbij waarop de actie start en op die dag moet je 's ochtends dus dat ding gaan halen. Zit ook nog een bak software bij btw, zie daarrvoor mijn topic maar ik Tekoop aangeboden :P
Link naar reactie
Mijn broer is nu een weekje met vakantie en op de dag dat hij terugkomt ga ik twee weken. Daarnaast wordt het waarschijnlijk toch een desktop, omdat je nog niet zoveel met de laptop kunt op de universiteit. Niet al te groot beeldscherm, irritant toetsenbord, etc. maakt het toch beter om nu gewoon een goede desktop te nemen en dan volgend jaar maar te kijken naar een leuke laptop als dat nodig zou zijn. iig bedankt voor de adviezen allemaal, ik laat nog wel wat horen over de definitieve beslissing. Gr. Robert
Link naar reactie
:lol: haha, nee. Desktop is gewoon voor thuis. Heeft mijn broer zijn eigen computer, waar hij op kan gamen, internetten en zijn schoolwerk kan doen. Er zouden nog geen aansluitingen zijn voor een laptop op de universiteit, (Utrecht) dus heeft hij nog niet zo veel aan een laptop en hoeft hij dus ook geen computer mee te nemen. Met een goede desktop kan hij waarschijnlijk langer vooruit dan met een laptop en een desktop is ook wat goedkoper en sluit beter aan bij zijn wensen. Ik ben pas volgende week zaterdag weg hoor 8)
Link naar reactie
Jewells zijn ook erg mooi idd, dat was toen mijn oorspronkelijke keuze tot ik die aanbieding van de Lidl zag staan. Er waren toen namelijk nog geen Jewells met een ATI Radeon 9000 (iig niet bij Computerland). Dell laptops heb ik toen volop naar gekeken en de configuraties zijn prima moet ik zeggen en je kunt ze zelfs zonder software (ok met FreeDOS) laten leveren, maar ze kosten toch wel een paar honderd euro meer (vaak zo'n 200 euro, zeker als je de verzendkosten meerekent). Wij hebben op school ook geen laptop aansluitingen oid, maar ik ruk gewoon een UTP kabel uit een PC en die gaat er bij mij in, zo simpel is dat. :P Ik moet zeggen dat ik het erg handig vind om een laptop te hebben. Ik sleep dat ding overal mee naartoe en gebruik hem ook thuis full-time. Ik moet echter nog wel een los TFT scherm voor thuis kopen eigenlijk, want de houding die ik nu hem achter dat ding is heel erg slecht voor mijn nek en rug en als je bedenkt dat ik momenteel zo'n 16 uur per dag achter mijn PC zit loop ik op mijn twintigste horizontaal :P
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...